Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kipeää se kierukan laitto sattuu. Harkitsen, mutta laitto pelottaa.

Vierailija
17.03.2021 |

En pelkää jälkisupistuksia, vaan sitä laittamis hetkeä. Kuulema enemmän kuin synnytys? Olen 3x synnyttänyt.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut missään. Ei yhtään sattunut.

Vierailija
2/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sen sinun kohdalla tietää. Minulla ei sattunut, oli kyllä epämukavaa, serkkuni joutui saikulle loppupäiväksi, kun oli niin kipeä asennuksen jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ole paha. Toki jokaisella on oma kipukynnyksensä, mutta aika vaikea uskoa, että jo synnyttäneellä aiheuttaisi mitään suurempaa kipua. Ota kotona lähtiessä burana, niin ei tunnu juuri miltään.

Vierailija
4/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sattunut ollenkaan. Eikä jälkeenpäinkään hirveästi.

Vierailija
5/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuntunut juuri ollenkaan. Minua jännitti kipu myös ihan hirveästi mutta oli todella helppo homma kaikenkaikkiaan. Pienen pieni nipistys vain taisi tuntua pienen hetken.

Vierailija
6/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään kärsimys ole. Kipuihin voi ottaa lääkettä ja itse toimenpide on nopea.

Vierailija
7/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satu. Mitä nyt pissasin lääkärin päälle jostain syystä.

Sillä on muita haittavaikutuksia, joita ei heti yhdistäisi. Keltahormoni vaikuttaa moneen. Minulle tuli kaksi iriittiä ja muita silmätulehduksia säännöllisesti.

Vierailija
8/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea juttu. Omalla kohdalla esim kuukautiskivut ovat huomattavasti voimaakkaammat kuin kierukan laitosta aiheutuva kipu.

Vierailija
9/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu aikalailla samalta kuin papa-näytteen ottaminen. Tylppää kipua, ei paha. Eikä mitään synnytykseen verrattuna!

Vierailija
10/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu yhtään.

Mutta hiukset lähtee, naama kukkii ja vatsa kramppaa.

Never ever kierukkaa

Vierailija
11/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota 2 tuntia ennen aikaa 2 kpl 400 mg ibuprofeenia (Burana, Ibusal, jne.). Synnyttämättömällä saattaa sattua kohdunkaulan avaus, mutta muuten kudokset on aika tunnottomia siellä. Jälkikäteen toki voi tulla kramppeja kun on paikkoja ronkittu, sairauslomaa saa päivän tai pari ihan pyytämällä gynekologilta, ei tarvi odottaa että alkaa sattua.

Itsellä kuukautiset oli paljon kivuliaammat kuin kierukan laitto (niihin kipuihin se onkin hoitona).

Vierailija
12/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt ja laitettiin ihan perinteinen kuparikierukka. Otin särkylääkettä etukäteen ja jännitti aika paljon, mutta ei tuntunut juuri miltään. Vähän nipisti kun kierukka avautui kohdussa. Nopeasti koko homma oli ohi ja kävelin saman tien kotiin. Jälkikivutkaan eivät olleet kuin lievien menkkakipujen tuntuista jomotusta alavatsalla saman päivän iltana.

Todella yksilöllistä varmasti. Olen kuullut että joillain papa-koekin sattuu, mutta itse en ole koskaan siinäkään tuntenut minkäänlaista kipua. En tiedä onko rentoutumisella merkitystä, mutta pystyn aika hyvin rentoutumaan siinä gynen penkillä, vaikka se epämiellyttävä tilanne onkin. Suurempi merkitys varmasti ihan anatomialla.

Vierailija
13/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole synnyttänyt ja laitettiin ihan perinteinen kuparikierukka. Otin särkylääkettä etukäteen ja jännitti aika paljon, mutta ei tuntunut juuri miltään. Vähän nipisti kun kierukka avautui kohdussa. Nopeasti koko homma oli ohi ja kävelin saman tien kotiin. Jälkikivutkaan eivät olleet kuin lievien menkkakipujen tuntuista jomotusta alavatsalla saman päivän iltana.

Todella yksilöllistä varmasti. Olen kuullut että joillain papa-koekin sattuu, mutta itse en ole koskaan siinäkään tuntenut minkäänlaista kipua. En tiedä onko rentoutumisella merkitystä, mutta pystyn aika hyvin rentoutumaan siinä gynen penkillä, vaikka se epämiellyttävä tilanne onkin. Suurempi merkitys varmasti ihan anatomialla.

Itsekään en ole koskaan synnyttänyt, eikä papakokeet ole sattuneet. Kierukan laitto ittessänsä ei sattunut, tuntui vaan vähän sellaista painetta niin kuin olisi ummetusta. Jälkikäteen kramppasi kyllä, muttei siltikään niin pahasti kuin normaalisti ennen kuukautisia.

Vierailija
14/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei synnytyksestä ole kulunut paljoa aikaa, niin ei tunnu juurikaan. Jos taas otat vuosien jälkeen niin vaikea ennustaa.

Vierailija
15/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkettä etukäteen. Puudutusta voi myös pyytää!

Vierailija
16/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt ja minulle laitettiin kuparikierukasta suurempi koko. Minusta kohdun mittaaminen sattui enemmän kuin itse kierukan asennus. Asennuksen jälkeen supisteli, kivut muistuttivat pahoja kuukautiskipuja.

Poistatin kierukan muutaman vuoden käytön jälkeen, koska sen myötä kuukautiskipuni pahenivat ja vuoto runsastui. Joillain tämä on ohimenevää, mutta valitettavasti itselleni jäivät kivut myös kierukan poiston jälkeen.

Vierailija
17/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah sitä ihanuutta kun menkat jää kokonaan pois kierukan laitoin jälkeen. Alkuun vuotaa pidempään, mutta sitten vuosiin ei ollenkaan! Vaihdevuosien oireetkin jää pois jos niin pitkään pitää.

Vierailija
18/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun limakalvonäytteenotto sattui jonkin verran enemmän. Paljon se sattui kierukan laittokin, mutta oli ohi nopeasti.

Vierailija
19/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sattui ihan helvetisti vielä pari päivää sen jälkeenkin. Kolme olen synnyttänyt. Synnytys tosin miljoona kertaa pahempaa, joten selviät hengissä. Buranaa poskeen.

Vierailija
20/35 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän