Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko jos jättää alkoholin? - terv. 10 vuotta juonut.

Vierailija
17.03.2021 |

Olen juonut viikonloppuisin ja runsaasti.
Vatsavaivat alkavat vain olemaan niin kuluttavia, ettei tee enää alkoa mieli laisinkaan. Oluen ajattelu saa kuvotuksen aikaan.
Olen myös turvoksissa, johtun ruokavalion muutoksesta huonompaan suuntaan + alkoholin käyttö.
Siispä jos alkoholi jää pois niin onko odotettavissa laihtumista vaikka ruokavalio ei niinkään vielä ensimmäiseksi muuttuisi. Olen siis turvoksissa tällä hetkellä, kai se edes johonkin suuntaan muuttuu.

Yleensä olen lähtenyt liikkeelle remontissa ruokavaliosta mutta nyt on jatkuvasti nälkä, joten syön kun siltä tuntuu. Eli 4-5 krt päivässä, pari lämmintä ateriaa ja muuten jotain rahkaa, hedelmää tai leipää.
Koen, että joku ravintoainepuutos saattaa olla kun on niin paljon ruoka mielessä
Alkoholia olen ottanut yleensä muodossa runsaskaloriset miedot juomat.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ihmetteli tässä yks päivä miten oon laihtunut niin paljon, en ole liikkunut juuri ollenkaan, syönyt yhtä paljon kuin ennenkin, mutta jätin ne muutomat siiderit kokonaan pois mitä yleensä olen pitkin viikkoa yhden tai kaksi illalla nauttinut..

Vierailija
2/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelin päätoimisesti kymmenkunta vuotta, sitä ennen sivutoimisesti, tosin varsin aktiivisesti.

Lopetin juopottelun ja aloin laihtua saman tien vaikka söin vähintään yhtä paljon kuin ennenkin, jopa naaman turvotus laski niin, etten ollut tuntea omaa peilikuvaani. Kilot putosivat 130:stä vajaaseen sataan alle puolessa vuodessa, jonka jälkeen alkovat pikkuhiljaa lisääntyä. Nyt olen ollut juomatta vuodesta 2010 ja kilot ovat kivunneet takaisin 130:een. Tupakonnin lopettamisella arvelisin kyllä olevan asiassa jonkinlainen rooli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ellet lisää jotain muuta alkoholin tilalle. Jos on "pakko" saada jotain, niin suosittelen kuplajuomia, tee vaikka itse terveellisempiä limskan tuntuisia juomia ilman sokeria.

Vierailija
4/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on tietysti sekin, että syön viikolla epäterveellisesti tai no perus kotiruokaa mutta voisin syödä paljon terveellisemminkin.

Menen siihen sitten myöhemmin.

Niin kun syön viikolla hyvin, tulee to tai pe niin käyn hakemaan juotavaa ja juon 2-3 pv.

Siihen sitten lisäksi känniruoka ja sunnuntai darramättö.

En ole paljoa ylipainoinen mutta liikaa kuitenkin varsinkin viime aikoina hirveä pöhötys joka siis johtuu ruokavalio muutoksesta ja siihen kylkeen juomatavat jotka ovat olleet tota samaa jo pitkään.

Juon varmaan to-la aikana 45 annosta jos en enemmänkin olutta, siideriä tms.

Ei tarvitse sanoa sitä, tiedän, että se on paljon.

Ap

Vierailija
5/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos muuten kannustavista viesteistä!

Jospa Itselläkin lähtisi turha pöhö enkä ottaisi alkon tilalle suklaata (liikaa).

Ap

Vierailija
6/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join myös vuosia, meni loppuvaiheessa laatikko viiniä parissa päivässä. Lopetin kokonaan viime toukokuussa. Paino ei ole laskenut lainkaan. BMI 33.

Vierailija
7/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan sun tapauksessa laihtuu. Itse taas korvaan aterioita oluella, kovin känniin en ikinä juo, muutamia joka ilta. Mutta en siis juurikaan syö iltaisin, olen 39v ja yhtä hoikka kuin 19v. Luulen, että jos en joisi, söisin.

Vierailija
8/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin joskus 2 vuoden tauon keskioluesta ja laihduin tuona aikana paljon. Jos on juonut viiniä tai muuta ei-olutta, en osaa sanoa paljonko vaikuttaa.

Vierailija
9/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siideri on sokeria ja limsat lantringit ja liköörit mutta muu ei lihota eikä väsytä sokeri väsyttää jos liikaa. Tupakan kun jättää lihoi kyllä tulee syötyä sitä sokeria . Karkkia pullaa.

Vierailija
10/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttava vietti kokeilumielessä tipattoman vuoden. Laihtui 10 kiloa. Ei tehnyt muita muutoksia.

Vierailija
11/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin tupakoinnin 20 v. Sitten mut lihomista tuli ja piti pyytää Jeesusta kun apuun että vieroitus oireet meni pois. Viina jäi melkein välillä juo välillä ei pikkupulloja viiniä. Parempi hengittää eikä haise se savu . Rahaa jää vähän yli kun ei tarvi ostella askeja. Herkkuja tuli syötyä sitten.

Vierailija
12/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lopetin dokaamisen kolme vuotta sitten, lihosin lyhyessä ajassa lähes kymmenen kiloa. Nyt lopetin vielä tupakoinninkin, saas nähdä kuin käy, kun ikääkin jo on melkoisesti.

Vierailija
13/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelen olutta päivittäin ja syön mitä tekee mieli, eli lihapiirakoita, pizzaa, hampurilaisia ym..ym ns roskaruokaa. BMI on 23, joten tuleeko alipainoa jos lopetan päivittäisen oluen juonnin ja yösyömiset?

Vierailija
14/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just laskin jollakin laskurilla, niin yhden illan juomisista (15-18) kaljaa/siideriä niin tulee melki 3000 kaloria. Auts..

Eli perinteisenä viikkona saan 9000 kaloria pelkästä juomisesta.

Maksa on kunnossa, kaikki arvot tosi hyviä, että ei sen puoleen jos joku ihmettelee.

Mutta tuon 9000 kalorin päälle syön sitten ainakin joka päivä lämpimän aterian ja yleensä syön paljon kun humala on päällä.

Lisäksi sunnuntainakin kalorit paukkuu.

Saatan syödä kaikkea rasvaista, suolaista ja makeaa päälle - yleensä vuoronperään.

Että tota noin. Luulisi kai vähän viikko tasolla lähtevän? Tuskin pystyn vetämään edes herkkuja tuon kalorimäärän edestä. Alkoholi myös tunnetusti stoppaa rasvanpolton.

Ap

Vierailija
15/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä laihtuu. Saat esim. limsaakin juoda ja suklaata syödä aika paljon ennen kuin noihin kaloreihin pääset.

Sinuna en stressaisi nyt yhtään syömisiä, jatkat siten miten tähänkin asti. Juomat jätät pois ja voit korvata jollain, mitä mieli tekee. Alkoholi on todella koukuttava eikä kannata olla liian ankara itselleen. Ensin alkoholi pois, sitten kun alkoholittomuus on jo tapa, voi tarvittaessa fiksata muuta ruokavaliota.

Vierailija
16/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos muuten kannustavista viesteistä!

Jospa Itselläkin lähtisi turha pöhö enkä ottaisi alkon tilalle suklaata (liikaa).

Ap

Vettä sitten. Kaikki virvoitusjuomat kerää hiilihapon takia nestettä.

Vierailija
17/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin tässä olen ajatellut, etten nyt syömisestä murehdi koska huomaan jos tulee nälkä niin kynnys on matalampi sille oluelle.

Parempi syödä säännöllisesti niin ei tule himoja. Nytkin huomannut, että kun olen vapaasti antanut itseni pitkästä aikaa elämässäni syödä ruokaa niin kun tykkään niin ei ole halua ottaa mitään. Ei ole kontrollia nyt sillä tavalla päällä kuin yleensä.

Saatan siis olla todella tarkka syömisissä joskus kun se vaihe tulee.

Limsoja en juo enkä mehujakaan.

Yleensä vettä vain ruokajuomana.

Se on itselleni joko ruoka tai alkoholi.

Jos juon niin en syö paitsi vasta kännissä ja silloin syön aika paljon. Jos taasen syön niin en pysty enää juomaan.

Ap

Vierailija
18/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä. Puistopulsut on usein tosi laihoja. Voisko ne vielä laihtua, jos lakkais juomasta? Epäilen.

Vierailija
19/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä se lähteee siiitä että löytää sen mielekkään tavan harrastaaa vähän kaikkea.

Vierailija
20/68 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihdu. Turvotus ehkä vähenee. Itse olin laihempi kun käytin alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi