G: Mikä saisi mielestäsi olla lailla kiellettyä, vaikkei vielä olekaan?
Kommentit (34)
joko joku raja paljonko kaljaa myydään kerralla, tai ainakin joku tollkku ettei kaupan käytävillä olisi joka paikassa isoja määriä mäyriksiä sikahalvalla houkutteena, enää ei voi kaupassa käydä miehen kanssa kun ei onnistu mäyrisherätteitä välttämään vaikka kiertäiskin juomapuolen kaukaa.
Tähän kai tulossakin jotain parannusta ensi viuionna kun ei niitä enää saa käyttää sisäänvetotarjouksina tms. ... toivottavasti auttaa.
Aivan älytöntä kissojen ja koirien pito kotieläiminä... pääosalla eläimet päivät pitkät yksin ja varsinkin kissojen hoito on monella sitä että lasketaan vaan ovesta ulos kusemaan ja paskomaan naapurin pihaan...
Ennemmin näkisin mielellään että siellä olisi niitä enemmänkin kuin nykyään. Monelta lapselta kun puuttuu se miesmalli kotoa. Pojat tarvitsisivat ehdottomasti myös miehen elämäänsä jonka kanssa leikkiä ns poikien leikkejä.
roskaaminen, pedofiilisen materialain julkaisu, tuotteiden ylenpalttinen pakkaaminen (muovikelmussa yksitätin, päällä pahvipakkaus, sen päällä taas muovi), tupakointi niin että haluttomat joutuvat osallistumaan passiivisesti
Tupakan myynti
Roskaaminen
Kierrättämättömyys
Tehomaatalous esim. häkkikanalat, ja turkistarhaus
Ihmisten sanallinen tai kirjallinen uhkailu, kiusaaminen ja häirintä
Koulukiusaaminen
ole mitään kaupunkilaistyttöjä. Minä olen itse maanviljelijän tytät ja mua jo lapsena ahdisti se, kuinka meidän lehmät joutui seisomaan parsissa yli puolet vuodesta. Onneksi sentään pääsivät ulos kesällä!!! Eikä navetassa ollut kuuma, vaan sopiva lämpötila. En edes pysty kuvittelemaan miten helveltillinen elämä on ollut turkiselämillä tällaisena kesänä olemattomassa häkissä peltikaton alla. Paksussa turkissa!!! Oikeasti järkyttävää, varsinkin kun turkikset on nykymaailmassa TÄYSIN turhia. Miten voi ihminen elää, kun saa elantonsa eläinrääkkäyksestä, sitä en voi tajuta.
itse olen vastaavasti valmis maksamaan enemmän maataloustukia tai maksamaan enemmän itse tuotteista (näin teen jo nyt, kun ostan luomua jne.). Mielestäni yhteiskunnan arvot ovat vääriä, jos pitää eläimiä kohdella huonosti. En siis ole kasvissyöjä, mutta kannatan eläinten eläimellistä :) kohtelua.
se on laillista elinkeinon harjoittamista. Kaikenmoisia kauheuksia on aikojen saatossa tuettu kirkon ja valtiovallan toimesta. Esimerkiksi noitavainot, lista on loputon. Ei se että joku on laillista poista ihmiseltä moraalista vastuuta, muutenhan tällä maailmalla ei olis mitään toivoa. Saksassa natsit kaasutti juutalaiset ja varmaan ss-miehetkin perusteli toimiaan itselleen sillä että tää on kuulkaa ihan laillista.
tupakointi parvekkeella. ja tumppien heittely minne sattuu =/
puliukkojen oleskelu puistoissa.
niitä myöskään valvo. Ai niin, mielenosoitukset voisi myös kieltää. Turhan usein niihin liittyy kaikenlaista ikävää lieveilmiötä.
Kuukautissuojista hinnan periminen.
katti ei kuulu suomen luontoon. mun mielestä taas kissojen irtipito pitäisi kieltää kunnon rangaistuksen uhalla. kissat valjaisiin!
Koira-asiaan: onko parempi että musti räksyttää narun jatkona pihalla 10v vai se että musti lenkitetään kolme-neljä kertaa päivässä kunnon lenkillä? vaikka asunkin omakotitalossa, ei mulla ole mahdollisuutta pitää koiria täällä irti. ei semmosta aitaa olekaan joka pitäisi sisällä vinttikoiran joka hyppää yli mistä hyvänsä tai napolinmastiffin joka menee läpi mistä hyvänsä.