Nukutaanko teillä parisuhteessa saman peiton alla?
Alkoi tämä aihepiiri kiinnostaa kun tuli ystävien kanssa zoom-puhelussa puheeksi. Kumpi on suomalaisten parisuhteissa yleisempää: se että nukutaan yhteisen ison peiton alla vai se että molemmilla on oma peittonsa. Zoom-porukassamme jakauma oli 50/50.
Itse en voisi kuvitellakaan nukkuvani saman peiton alla kenenkään kanssa, olen peittorohmu ja toinen osapuoli heräisi ilman peittoa viimeistään aamuyöllä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Erilliset peitot 👎 ei voi kaivella jos mieli tekee..
Kaivella?
Yhteisen peiton alla nukuttu jo parikymmentä vuotta.
Tiedän olevani se levottomampi nukkuja, joka saattaa yrittää viedä koko peiton unissaan ja pyörin ja hyörin nukkuessani.
Olen ehdottanut omien peittojen hankkimista, varsinkin nyt kun mies on kokenut kovaa työstressiä, ja nukkuu muutenkin huonosti.
Ei halunnut erillisiä peittoja. Kuulemma läheisyys on mukavaa ja haluaa jatkaa saman peiton alla, ilmeisesti levottoman nukkujan edesottamuksissa on jotakin huvittavaa..
Hupinsa kullakin.
Omat peitot. Muuten jompikumpi joko paistuu tai jäätyy.
Molemmilla on omat peitot mutta joskus kylmällä ilmalla laitetaan ne päällekkäin! Kaksi peittoa on kyllä välttämättömyys, sillä sekä minulla että puolisollani on tapana unissaan kääriytyä peittoon kuin koteloon, silloin on paha ruveta kiskomaan peittoa takaisin itselle.
Eri peitot, eri vuoteet, eri huoneet, eri kerrokset.
Sama talous.
Exän luona nukuttiin saman peiton alla sylikkäin. Hänellä oli sellainen tupla iso peitto. Mun luona kummallakin omat peitot. Tosin silloinkin usein nukuttiin yhden peiton alla sylikkäin 😂
Ei nukuta. Mulla on painopeitto miehellä viileä untuvapeitto. Mies ei haluaisi nukkua painopeitolla enkä itse taas untuvapeitolla
Yhteinen peitto tietenkin, niin voi lusikoida oikein antaumuksella koko yön. :)
Saman tuplapeiton alla nukutaan ja se on ihanaa <3
En voisi nukkua yhteisen peiton kanssa, mies vielä vähemmän kun mä rohmuaisin peiton.
Mies nukkuu oman peittonsa alla niin että varpaat eivät ole peiton alla. Mä taas kääriydyn omaan peittooni niin että peitto on molempien kylkien alla ja myös jalat on käärittynä tiukkaan pakettiin. Mies välillä vitsaileekin että seuraavaksi rullaan itseni maton sisälle pakettiin. Ja välillä saatan yrittää viedä miehenkin peittoa öisin.
Omat peitot. Olen myös tuollainen kääriytyjä, eli peiton pitää olla tiukasti ympärillä. Lisäksi olen todella levoton ja huono nukkuja. En saisi varmaan yhtään nukuttua, jos pitäisi olla saman peiton alla ja toinen taas jäisi kokonaan ilman peittoa.
En ymmärrä ihmisiä, jotka kykenee nukkumaan kiinni toisessa ihmisessä. Itselle toisen kehon lämpö on liikaa ja mikään ei ole kamalampaa kuin toisen hengitys vasten omaa naamaa, joten todellakin oma peitto ja selkä vieressä nukkujaa kohti jos tämä on kääntyneenä minua päin :D
Vierailija kirjoitti:
Erilliset peitot 👎 ei voi kaivella jos mieli tekee..
Lapion kanssako nukut?
Vierailija kirjoitti:
Naisen paikka on lattialla.
Ja miehen sohvalla.
Kokeiltiin yhteistä isoa peittoa. Onnistuin rohmuamaan sen itselleni kokonaan. Se menee näin: peitto jalkojen väliin ja pyörähdys. Näin siitä tulee sellainen ihanan muhkea halittava peittokasa joka on silti päälläni. Mies ei tähän pyöritykseen mahdu ja herättiinkin molemmat öisin kun kokeiltiin yhteispeittoa. Minä sain pitää jättipeiton ja mies palasi pienempään yksittäispeittoon. Nyt on hyvä.
Mitään sylikkäin makaamista en kestä, koska minulle tulee todella kuuma, hikoilen paljon.
Omat peitot ehdottomasti. Nukahdetaan kyllä saman peiton alla yhteislämmössä, mutta jossain vaiheessa kieritään omille puolille.
Kotona tuplapeitto ja mökillä erilliset. Mökillä käy usein jompi kumpi yksin, niin ei tarvi pedata koko sohvaa että peitto ei roikkuisi lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen peitto tietenkin, niin voi lusikoida oikein antaumuksella koko yön. :)
Ja näkee unta mämmin syömisestä.
Nyt on erilliset peitot. Seurustelun alussa nukuttiin sylikkäin 90cm leveässä sängyssä, yhdellä peitolla ja tyynyllä. Ei enää kiitos! :D