Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos on oikee laista kemiaa, eikö toinen tiedä silloin luonnostaan

Vierailija
17.03.2021 |

Mitä toinen haluaa, sanomatta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Minä esimerkiksi inhoan mannapuuroa ja mansikkaa.

Vierailija
2/6 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telepatia on satua, luulisi aikuisen ihmisen sen verran tietävän. Tutkimusten mukaan suomalaisten parisuhteet kaatuvat hyvin usein tuohon että oletetaan toisen osaavan lukea omia ajatuksia ja sitten kiukutellaan kun toinen ei osannutkaan toimia omien toiveiden mukaan. Eikä vielä siinäkään vaiheessa vaivauduta sanoittamaan toiselle omia ajatuksiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään "kemiaa". Tai siis on siinä mielessä, että aivokemia sekoittaa ihastuneen ajatukset huumeen lailla ja saa tulkitsemaan tuntemukset ihastuksen kohteen ylivertaisesta ihanuudesta kiistämättöminä faktoina.

Vierailija
4/6 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
5/6 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti hän ei tunne samoin kuin sinä.

Vierailija
6/6 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään "kemiaa". Tai siis on siinä mielessä, että aivokemia sekoittaa ihastuneen ajatukset huumeen lailla ja saa tulkitsemaan tuntemukset ihastuksen kohteen ylivertaisesta ihanuudesta kiistämättöminä faktoina.

Minä uskon kemiaan kahdessa merkityksessä.

Ensinnäkin on feromonit, joilla on vaikutusta parisuhdekemiaan. Emme tiedosta niitä, mutta ne ovat olemassa.

Sitten on "kemia", jolla tarkoitetaan sitä, että toisen kanssa luonteet ja persoonallisuus (temperamentti ym) kohtaavat välittömästi. On todella helppo olla yhdessä ja on yhteisiä mielenkiinnon kohteita. Minulla on mm. kahden työkaverini kanssa tällaista kemiaa. On todella hauska tehdä yhdessä töitä.