Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Hesari haukkuu Pulmusia?

Vierailija
17.03.2021 |

Sarja on säilynyt paljon paremmin kuin muut sen ajan ohjelmat.

Kommentit (167)

Vierailija
1/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiedostava!!

Vierailija
2/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Marcy naapurista on todellinen feministinen hahmo  eikä vain kuori jota pilkataan , koska on feministi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni kyllä toimittajalta huti. Pulmuset, kuten Simpsonitkin, parodioi aiempaa 50-luvulta muuttumattomana säilynyttä konservatiivista perhesitcomien kaavaa, jossa kaikki oli täydellistä ja jos ei tilapäisesti ollutkaan niin lopussa ydinperheen rauha oli jälleen rikkumaton, usein kiitos joviaalin patriarkan.

Presidentti George H. W. Bush kritisoi juuri Simpsoneita aikoinaan täysin samalla tavalla, mielenkiintoinen hengenheimolainen Hesarin toimittajalla 30 vuotta myöhemmin.

Vierailija
4/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsähän pulmuset sopii maailmankuvaltaan nykypäivään koska siinä kaikki mieshahmot on tavalla tai toisella rikkinäisiä vässyköitä ja läheisten naistensa tossun alla ja naishahmot onnistuvat suunnilleen kaikessa edes yrittämättä.

Al on muinaisissa saavutuksissaan elävä epäonnistuja joka vihaa työtään ja jota perhe ei enimmäkseen kunnioita. Naapurin ukko on rikkaan ja älykkään vaimonsa tossun alla oleva vätys. Perheen poika taas teini joka ei tunnu ikinä onnistuvan partnerin hankinnassa.

Peggy on ehkä elämäntapakotirouva mutta silti tuntuu elävän omaa elämäänsä miten lystää ja nihkeän ukkonsakin saa ainakin välillä huijattua yhteistyöhön. Perheen tytär menee suhteesta toiseen omalla helpolla elämäntavallaan kokematta ikinä niitä ns. haittapuolia joita tuollaisesta elämäntavasta mainostetaan olevan. Naapurin rouva on rikas, koulutettu ja hyvässä työssä.

Toimittajalla menee kuitenkin pieleen jo siinä kohtaa kun oletetaan että tuollainen sitcom-mallia uskollisesti noudattava tv-sarja olisi jotenkin erityinen roolimalli kenellekään, tai että sen tarkoituksellisen kärjistetyistä hahmoista pitäisi sen kummemmin huolestua. Pikemminkin tuo on sitä samaa ajatusmaailmaa kuin muinoin esim. ylessä vahdittiin tarkkaan joka ohjelmasta ja elokuvasta että mitä kansa tästäkin mahtaa oppia. Eli kaikkeen suhtauduttiin kuin propagandaan. 

Vierailija
5/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalloisen mustasukkainen on hyvin todennäköisesti itse pettämiselle altis.

Jos työnä on propagandan kirjoittaminen, niin helposti voi ajatella propagandalle suurempaa merkitystä mitä sillä todellisuudessa on.

Muutenhan koko elämäntyö vaikuttaisi turhalta.

Näin ajatellen on helppo ymmärtää toimittelijan negatiivinen suhtautuminen Pulmusiin.

Vierailija
6/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja saa kivasti hyvepisteitä omassa kuplassaan ja mikäs sen mukavampaa kuin moraalijeesustelu. ”Katsokaa miten hyveellinen minä olen!”

Vierailija
7/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulmuset on jäätävää paskaa ja jokainen joka kertoo siitä pitävänsä ilmoittautuu näin idiootiksi.

Eiköhän kohta joku ketjussa kerro kostoksi Hesarille alkavansa katsoa ihan just Pulmusia. Myös Hesarin tilaus perutaan taas.

Vierailija
8/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin toimittaja näyttää luulevan että kansa uskoo kaiken telkkarissa (ja ilmeisesti lehdissä) näkemänsä miettimättä asiaa ollenkaan itse. Siispä toimittaja on kovin huolestunut siitä mitä kansa oppii moisista sarjoista. Hohhoijaa toimittajalle t. kansa . Ehkä toimittaja aloittaa siitä että kansa kyllä osaa suhteuttaa harmittoman viihteen kontekstiinsa, toisin kuin näemmä toimittaja jonka vuodatukseen kyllästyin kolumnin puolen välin tienoilla. En tiedä oliko loppu kolumnista jotenkin älykkäämpää analyysia mutta vähän epäilen. 

Pulmuset oli oman aikansa tuote kuten muutkin sitcomit. Lisäksi perustui karikatyyrihahmoihin ja toistettuihin vitseihin kuten muutkin sitcomit.

Tuli mieleen että tulevaisuudessa kun tutkijat analysoi tämän päivän ajatusmaailmaa ja viihdettä niin voi olla luvassa aika railakkaita luonnehdintoja tästä ääritiedostavuudesta ja väärien ajatusten kieltämisestä jo ennakkoon jota nykyään harrastetaan

No tämä. Jos olen elossa vielä 30 vuoden päästä, niin luen näitä analyysejä mielelläni. Koska mikään aika, eikä varsinkaan tämä mitä elämme, pääse ilman myöhemmin tulevaa tuomiota.

Vierailija
9/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lol, teinit on niin tyhmiä (hs toimittaja)

Vierailija
10/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimittaja saa kivasti hyvepisteitä omassa kuplassaan ja mikäs sen mukavampaa kuin moraalijeesustelu. ”Katsokaa miten hyveellinen minä olen!”

Sitähän sinäkin teet muille kaltaisillesi tolloille.

Vierailija
11/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat teinikieltä?

Vierailija
12/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pulmuset on jäätävää paskaa ja jokainen joka kertoo siitä pitävänsä ilmoittautuu näin idiootiksi.

Eiköhän kohta joku ketjussa kerro kostoksi Hesarille alkavansa katsoa ihan just Pulmusia. Myös Hesarin tilaus perutaan taas.

Jepjep, menehän sinä vain takaisin temppareiden ja unelmien poikamiesten pariin nauttimaan nykyajan laadukkaasta tv-draamasta...

Vierailija
13/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joo, onhan mikä tahansa sarja aikansa tuote ja sillä tavalla helppo arvostella nykypäivän vinkkelistä. Mutta yleensä se arvostelu tehdään huumorilla, kaikki tajuaa että ajat muuttuu jne. Yllättävän usein toimittajilla tuntuu puuttuvan sellainen huumorintaju, he alkavat julistaa ohjelmallisesti ja hommasta menee ilo. 

Vierailija
14/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaista käyttäytymistä kuin ääriuskonnollisissa liikkeissä.

Uskoa todistellaan järjettömillä teoilla, kielilläpuhumisella, uskon avulla parantumisella ym.

Jos yksi alkaa mölisemään glossaolaliaa, toinen hehkuttaa jo seuraavassa kokouksessa parantuneensa rukouksen avulla peräsuolisyövästä ja kun seurakuntalaiset todistelevat toisilleen kuka uskovaisista on paras ja Jumpen suosikki, seurakunnan pastori lyö seuraavassa kokouksessa löylyä kiukaalle kehumalla veljiä ja sisaria kuinka usko on tullut todeksi ja saa entistä enemmän lahjoituksia ihmeteoista osattomilta jäseniltä.

Jospa edes sitten mammonan avulla saisi hyväksyntää muilta.

Toimittelijan työ, ainakin mediassa joka on keskittynyt monikulttuurisuuden ja infernaalisen feminismin äänitorveksi, muuttuu aikaa myöten todellisuudesta irrallaan olevaksi "uskonnoksi", jossa jopa harmittomassa Tv-sarjassa Pulmuset, nähdään toksisen maskuliinisuuden propagandaa ajattelemattomaan kykenemättömälle kansalle.

Vierailija
15/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jepjep, menehän sinä vain takaisin temppareiden ja unelmien poikamiesten pariin nauttimaan nykyajan laadukkaasta tv-draamasta...

Huutista huumorintajuttomalle juntille.

Vierailija
16/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat teinikieltä?

Oon 15 vee.

Vierailija
17/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt koitti Pulmusten canceloinnin hetki. seuraavaa odotellessa

Vierailija
18/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tämä jakautuu niin, että Pulmusten taakse asettuu persut ja Pulmusia vastaan vihervasemmisto. 

Kun pitää olla ne puolet ja ennalta määritelty pelikirja.

Vierailija
19/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoa todistellaan järjettömillä teoilla, kielilläpuhumisella, uskon avulla parantumisella ym.

Jos yksi alkaa mölisemään glossaolaliaa, toinen hehkuttaa jo seuraavassa kokouksessa parantuneensa rukouksen avulla peräsuolisyövästä ja kun seurakuntalaiset todistelevat toisilleen kuka uskovaisista on paras ja Jumpen suosikki, seurakunnan pastori lyö seuraavassa kokouksessa löylyä kiukaalle kehumalla veljiä ja sisaria kuinka usko on tullut todeksi ja saa entistä enemmän lahjoituksia ihmeteoista osattomilta jäseniltä.

Toimittelijan työ, ainakin mediassa joka on keskittynyt monikulttuurisuuden ja infernaalisen feminismin äänitorveksi, muuttuu aikaa myöten todellisuudesta irrallaan olevaksi "uskonnoksi", jossa jopa harmittomassa Tv-sarjassa Pulmuset, nähdään toksisen maskuliinisuuden propagandaa ajattelemattomaan kykenemättömälle kansalle.

Ajattelu- ja kirjoitustaidoton keulimassa taas.

Vierailija
20/167 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloit sitten itse julistamaan vaikka alku lähti hyvin. Lienette käyneet toimittajan kanssa samoja kursseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi