Joko käytätte FFP2- tai FFP3-suojaimia kauppa-asioinneilla jms?
Kommentit (95)
Käytetty jo kuukausia, ainakin 4-5kk.
Siis minä ja mies.
En käytä mitään maskia. En käy missään.
Harva käyttää itseään suojaavaa FFP3-maskia, koska on mukavampaa vaatia muilta epäitsekkyyttä kuin tehdä jotain itse.
Kyllä. Nimenomaan kaupoissa käytän näitä parempia maskeja.
En käytä mitään maskia enkä tule käyttämäänkään.
Ei niitä käytetä, koska kyse ei ole halusta vähentää sairastumisen riskiä. Kyseessä on tarve kuulua joukkoon ja signaloida olevansa kunnon ihminen. Tämä onnistuu kirurginmaskia käyttämällä.
Siirryin pari kuukautta sitten venttiilittömien ffp2-maskien käyttäjäksi. Pari päivää sen jälkeen, kun töissä oli eka koronatapaus ilmennyt.
Pakko käyttää ffp2-maskia sillä omassa lähikaupassa parveilee viereisen rakennustyömaan raksamiehiä joilla maskiprosentti 0%. Toki käyn kaupassa aikoina jolloin heitä ei näy, mutta ovat toki hönkineet pienen kaupan täyteen aerosolejaan päivän aikana.
Olen käynyt pääkaupunkiseudulla kaupassa viimeisen vuoden ajan 2-3 kertaa viikossa, pelkällä kangasrievulla naaman ympärillä. Odotan ensimmäistä tartuntaani.
FFP2 käytän kaupassa ja töissä välillä.
Käytän noita ffp3 maskeja vain tietyissä paikoissa. Ovat kalliita. Ja riippuu siitäkin, millainen koronatilanne kaupungissamme milloinkin on, eli miten suuri tartuntavaara on olemassa.
Tavallisimmin käytän apteekista ostettuja kotimaisia perusmaskeja.
En käytä maskia ollenkaan ellen tee jotain puu/metallihommia.
CDC:n tutkimuksen mukaan maskin suojausteho koronaa vastaan on vain 1-2%.
Käytän ff2 maskia aina kaupassa käydessäni, tämän virusmuunnoksen vuoksi. En luota kirurgiseen suojaimeen enää.
Kyllä käytän ja myös venttiilisiä silloin kuin ottaa päähän maskittomat ja se, ettei maskikieltoa ole. Itsehän tappavat itsensä.
Sain hammaslääkäeissä syksyllä kertakäyttömaskin ja sillä mennään koko humpuuki eiku korona aika.
En käytä maskia suojaustarkoitukseen, vaan pääsylippuna. Siihen kelpaa sama kangasmaski.