Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autokoulu menee päin helvettiä...

Vierailija
10.08.2006 |

Kaksi ajokertaa takana eikä oikein mitkään ohjeet pysy päässä. Pitäisikö tässä vaiheessa jo alkaa löytyä edes jonkinlainen tuntuma autolla ajoon eli eikö minua vain ole tarkoitettu auton rattiin? Ajaminen oli aivan kamalaa alusta loppuun saakka.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ykkösvaiheen syksyllä, ja ajelin kolme ekaa tuntia ihan vaan isolla parkkipaikalla, kun tuntui joka kerta, että ei ole auto vielä hallussa. Liikenteessä pystyikin sitten keskittymään enemmän siihen liikenteeseen kuin auton hallintaan. Mies oli sitä mieltä, etten ikinä opi kun en uskalla parkkikselta lähteä ja itsellä oli aikamoinen tappiomieliala aluksi, mutta loppujen lopuksi ei tarvinnut ottaa lisätunteja ja inssikin meni ekalla läpi.

Vierailija
2/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikamoista vuoristorataa autokoulu. Välillä meni ajotunti ihan hyvin ja välillä sitten tuntui että mikään ei onnistu. Miljoonannen kerran kun auto sammuu valoihin, ja " ystävälliset" autoilijat painaa torveaan, niin vähemmästäkin rupeaa jännittämään ja varmaan ei onnistu.

Kortin sain kuitenkin heti ekalla yrittämällä ja nyt on jo naurattaa alkuaikojen mokat ja jännitys. Tsemppiä ja koita olla välittämättä niistä idiooteista jotka autokoulujen autoille tööttäilee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa vitutti suoraan sanoen, kun kokematon olin auton ratissa, ja sillä samalla punaisella sekunnilla kun valot vaihtuu, ois pitänyt ampaista heti liikkeelle. Yritin tietysti, mutta kun ei heti vaan luonnistunut. Pahamielihän siitä tuli ja jännitti entistä enemmän, kiitos kanssa autoilijoiden, jotka torveaan soitti.

Vierailija
4/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä ei kannata ottaa itseensä vaan suhtautua siten, että tööttäri vaan varoittaa muita autoilijoita vaaratilanteesta.

Vierailija
5/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painottaisin sitäkin että kunhan I-vaihe on ohi, harjoittele ja aja niin paljon kuin vaan voit. II-vaiheesta ei ole mitään hyötyä jollet ole siinä väliaikana harjoitellut - idea kun onkin että pystyt sitten kysymään ja treenaamaan esim. liukasradalla hankaliksi ja ongelmiksi kokemiasi tilanteita yms. Koko ajokortin ajamisesta ei taas ole hyötyä jollet aja ollenkaan I-vaiheen suorittamisen jälkeen, koska mitä ei tee, unohtaa saman tein ja ajaminen on sitten myöhemmin jatkossakin ahdistavaa. Että harjoitusta vaan ja positiivista mieltä!

Vierailija
6/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot elämässäs ajanu autolla 2 kertaa niin onkos kumma, jos et vielä osaa. Siksi siellä autokoulussa käydään, että opitaan. Siksi sillä autokoulunopella on polkimet...

Vierailija
7/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ehtii vallan vielä oppia. Rauhassa vaan ja ajattele vaikka ääneen mitä teet. Senkin ne opettajat on kuulleet. Tööttärit omaan arvoonsa ja hekään ei oo olleet seppiä syntyessään.

Kakkosessa oli tarkastusajo, teoriaa ja liukasta rataa, pimeän ajoin jo 1. kurssissa. Se kakkonen oli ihan hauskaa, tehtiin paritöitä ja saatiin kieppua radalla koko päivä. Erilaisia rataharjotuksia kun ykkösessä.

Vierailija
8/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja tarkkailee vieressä. Sitten hän antaa vinkkejä ja havaintoja ajotyylistäsi ja ajetaan toinen kierros " parannuksin" . Ei ole mikään inssi II.

Vierailija
9/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siitä on kyllä aikaa mutta käytiin mm. moottoritiellä ja ajettiin sit kaupungissa. Ope teki huomioita ja antoi sit palautetta (mulla ainakin rattiotteesta...). Ei se mikään toinen inssi ole joten pelätä ei tartte. Liukkaalla käytiin vähän harjoittelemassa, siellä sai ajaa omalla autolla. Ja taisi olla joku teoriatuntikin. Aika rahastuksen makua koko 2-vaihe kyllä on.

Vierailija
10/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tosiaan ole mikään inssi. Ajettiin kylällä mun autolla ja se katteli mitä teen ja lopussa sitten anto palautetta mikä oli hyvää ja mihin kannattaa kiinnittää huomiota. Lisäksi piti peruutella jossain vielä näytiksi. Rupateltiin kokoajan siinä ajaessa. Kauaa ei kestäny.

Vierailija
11/25 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ajanut myös TOSI vähän autolla sen parin vuoden aikana ja lykkäsin vielä II-vaihetta parilla vuodella, kun en vaan uskaltanut mennä. Nyt sitten ajoin keväällä ja yllätyksekseni menikin ihan hyvin. SAin taas uskallusta lisää ja nyt olenkin uskaltautunut rattiin useammin. Liukasrata ei ollut läheskään niin kauhea kokemus kuin, mitä pelkäsin ja jopa ihan hyödyllinen vähän ajaneelle jo pelkästään auton peruskäsittelytaitoja ajatellen. Paljon ajaneille tuo II-vaihe on varmasti melko turhaa, mutta minulle siitä oli hyötyä joskin on vähän turhan kallista!!

Vierailija
12/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä odotin liikoja tuon toisen ajotunnin suhteen, kun eka tunti, joka ajettiin vain kentällä, meni ihan ok:sti. Tuolla toisella kerralla ajettiin sitten jo liikenteessä ja onhan siinä paljon enemmän stressattavaa ja mietittävää kuin kentällä.

Kannustavat viestit kyllä nostivat mielialaa, joten kiitos niistä! -ap

Vierailija
13/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen on selvinnyt kakkosvaiheen ratapäivästä hengissä ja auto ehjänä. :)

Meillä pk-seudulla tähän kuului 1) arvioiva ajo ja 2) ratapäivä. Edellinen juuri kuten joku kuvaili, ensin ajoin itse, sitten sain neuvoja, kuinka ajoa voisi parantaa ja kuinka voisi opetella taloudellista ajoa. Se oli tosi hyödyllistä! Radalla oltiin melkein neljä tuntia, ehti tosiaan jokainen ajaa monen monta kierrosta ja tutustua oman autonsa reagointiin liukkailla (ja niihin omiin taitoihin). Lisäksi oli käynti turvatalossa yms. teoriaa.

Vinkiksi naisihmisille: turvataloon ei kannata laittaa hametta. Saattaa joutua nimittäin simuloituun auto katollaan -tilanteeseen, jossa on sitten hamekin korvissa. :)

Edelleen iloista ajoa ja rentoa harjoittelua ap:lle!

t. 3

Vierailija
14/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä millään muotoa huolestu, jos et kahdessa kerrassa ole vielä oppinut paljoakaan. Pääasia, että harjoittelet ja harjoittelet ja harjoittelet ja uskot, mitä sinulle sanotaan.

Tsemppiä! Muista hengittää ratissa!!!

Vierailija
15/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska itsekin olen autokoulua harkinnut, niin kysäisenpä, että kauanko kestää saada kortti, ja mitä se maksaa?

Ap:lle kannustukset täältä!

Vierailija
16/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta koska itsekin olen autokoulua harkinnut, niin kysäisenpä, että kauanko kestää saada kortti, ja mitä se maksaa?

Ap:lle kannustukset täältä!

Hinta voi varmaan riippua siitä missä päin käyt autokoulun, mutta minulla se tulee maksamaan n. 1200 euroa. Kortin voi ajaa varmaan kuukaudessakin, jos käy ajo- ja teoriatunteja tiheään tahtiin, mutta siihen voi käyttää aikaa montakin kuukautta. Eli tahdin voi hyvin pitkälti päättää itse. Kannattaa kysellä lisää jostakin autokoulusta, niin saat tarkempia tietoja kuin tällaiselta aloittelijalta. Kiitos kannustuksesta! -ap

Vierailija
17/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin sen vuonna -99 tai 2000. Joitain teoriajuttuja käytiin pikaisesti läpi, ja sitten liukkaille. Siellä jokainen ehti ajaa (omalla autollansa) muistaakseni yhden lenkin. Ja sitten kotiin. Näin ainakin Lahdessa.

Vierailija
18/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee:)

Vierailija
19/25 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kyllä jo etukäteen pelottaa, miten pärjään kaahailijoiden ja kärsimättömien kuskien joukossa aloittelijan taidoillani. Tuntuu että hyvin monet ihmiset ajavat suunnilleen sekuntikellon kanssa, kun on aina niin kamalan kiire ehtiä muutama sekunti nopeammin esim. valoista. Tosin ymmärrän kyllä ettei liian hidaskaan kannata olla. -ap

Vierailija
20/25 |
11.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siellä liukkaalla radalla sellanen tekohirvi mm. mitä piti väistää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi