Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ehditte kotityöt?

Nude-addikti
16.03.2021 |

Olen nyt tunnin verran laittanut kotia taas kuntoon. Eilen kävi siivooja. No, ensin täytyi tyhjentää tiskikone jonka mies laittoi aamulla päälle, koska lapset olivat jättäneet aamiaisastiansa tiskialtaaseen. Pyyhin pöydät. Sitten keräsin lelut joita oli jätetty ympäri taloa. Sitten tyhjensin eilisillalta jääneen kuivausrummun, laitoin sinne aamulla pestyt vaatteet ja viikkasin kuivat pyykit paikalleen.
Olen siis kotirouva, mutta mietin kuinka ihmeessä sellaisissa perheissä joissa molemmat käyvät töissä, pysyy talo siistinä! Tämän lisäksi imuroin talon kerran läpi robotti-imurilla ja pesen lisää pyykkiä, korjailen muutamat vaatteet ja sitten vielä illallisen jälkeen siivoan keittiön, yritän tapella lasten kanssa että siivoaisivat omat huoneensa ja minulla menee n. 1h vielä illalla että talon saa siihen kuntoon että kehtaa mennä nukkumaan. Eli siivoan joka ikinen päivä n. 2-3h. Tämän lisäksi meillä siis käy viikottain siivooja! Mitä ihmettä teen väärin?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kerittiin/pystyttiin tekemään kotityöt vaikka mmolemmat käytiin töissä ja lapset pieniä, ruuat tehtiin alusta asti joka päivä ja ihan itse siivottiinkin, ei käynyt siivoojaa. En kyllä ymmärrä että mihin nykyäidin aika menee??

Etkö sä imuroi 3-5 kertaa viikossa? Imuroidessa kuuluu toki myös pyyhkiä lattialistat+valokatkaisijat+pöydät+seinät+katto, pöyhiä sohvatyynyt, imuroida sohva, tampata matot jne.  

Tämä ei siis ap joka ei moisia asioita tee vaan jättää ne siivoojalle.

Vierailija
22/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä ole kyllä kattoa ikinä pyyhkinyt... Enkä kyllä seiniäkään varsinaisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

makaa vähemmän palstalla. 

Sekö vähentää kodinhoitoon menevää aikaa? Ei minulla ole ajasta pulaa. Ehdin olla hyvin täälläkin roikkumassa ja silti koti on siisti ennen muiden perheenjäsenten kotiutumista.

Vierailija
24/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kerittiin/pystyttiin tekemään kotityöt vaikka mmolemmat käytiin töissä ja lapset pieniä, ruuat tehtiin alusta asti joka päivä ja ihan itse siivottiinkin, ei käynyt siivoojaa. En kyllä ymmärrä että mihin nykyäidin aika menee??

Etkö sä imuroi 3-5 kertaa viikossa? Imuroidessa kuuluu toki myös pyyhkiä lattialistat+valokatkaisijat+pöydät+seinät+katto, pöyhiä sohvatyynyt, imuroida sohva, tampata matot jne.  

Pyyhkiikö siivoja teillä katot ja seinät viikottain?

Vierailija
25/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö vähentää kodinhoitoon menevää aikaa? Ei minulla ole ajasta pulaa. Ehdin olla hyvin täälläkin roikkumassa ja silti koti on siisti ennen muiden perheenjäsenten kotiutumista.

Mutta kirjoitit kuitenkin näinkin: "Minusta tuntuu että koitan vain pitää kaaosta kurissa ihan viimeisillä voimillani."

Vierailija
26/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisin hyvin jos vaimo auttaisi joskus. Edes apua en tarvitsisi jos hän osaisi edes korjata omat jälkensä ja olla sotkematta. Hänen tyylillään saa siivota 24h eikä koskaan tule valmista. Hän tekee mikä on kivaa velvollisuuksien sijaan.

Vierailija
27/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viikottain, mutta hän ne tekee. Lattialistat ja valokatkaisijat yms toki pyyhkii viikottain, imuroi sohvan, pöyhii sohvatyynyt ja tamppaa matot.

Vierailija
28/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 8kg kone, mutta harvoin se täynnä on. Mies urheilee paljon ja häneltä tulee paljon teknistä pyykkiä, lasten vaatteet ovat värikkäitä ja sitten lakanat vaihdetaan vähintään kerran viikossa. Kyllä siinä tulee 1-2 koneellista joka päivä.

Villi idea, mutta mitä jos pesisitte täysiä koneellisia? Vaihtaisitte lakanat kerran kahdessa viikossa? En ymmärrä mitä lasten värikkäät vaatteet vaikuttavat pesujen määrään. Miksei teknisiä vaatteita voi pestä muiden vaatteiden seassa? 

Vierailija
29/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kirjoitit kuitenkin näinkin: "Minusta tuntuu että koitan vain pitää kaaosta kurissa ihan viimeisillä voimillani."

Koska siivoan päivässä jopa 3h joka ikinen päivä ja koen sen turhauttavaksi... En siksi että minulla ei olisi aikaa.

Vierailija
30/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 8kg kone, mutta harvoin se täynnä on. Mies urheilee paljon ja häneltä tulee paljon teknistä pyykkiä, lasten vaatteet ovat värikkäitä ja sitten lakanat vaihdetaan vähintään kerran viikossa. Kyllä siinä tulee 1-2 koneellista joka päivä.

Villi idea, mutta mitä jos pesisitte täysiä koneellisia? Vaihtaisitte lakanat kerran kahdessa viikossa? En ymmärrä mitä lasten värikkäät vaatteet vaikuttavat pesujen määrään. Miksei teknisiä vaatteita voi pestä muiden vaatteiden seassa? 

Eri vaatteilla on eri pesuohjeet enkä pese esim valkoisia punaisten vaatteiden kanssa. Teknisillä vaatteilla on omat pesuohjelmansa ja aineensa.

En tiedä kuinka lakanoiden vaihtoa voisi vähentää. Meillä, hmm, harrastetaan paljon öisin ja hiki imeytyy lakanoihin vaikka muilta eritteiltä toki suojataankin.

Vierailija
31/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kukaan aidosti tekeekään, paitsi palstan kotityöketjuissa, missä joku aina ihmettelee miten muut joko elävät liassa tai ehtivät kotityöt tehdä. Kotitöihin saa menemään koko ikänsä, jos haluaa tehdä kotitöitä. Tuo aiempi esimerkkini oli tapa, jolla saisin kyllä monin kertaisestettua kotityöhön menevän aikana, mutta olisi siinä mitään järkeä? Tai olisiko tuollaiselle siivousrutiinille mitään tarvetta? 

Vierailija
32/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

KUKAAN ei tänä maailmanaikana nimitä itseään kotirouvaksi. Älkää ruokkiko trollia.

Vierailija
33/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri vaatteilla on eri pesuohjeet enkä pese esim valkoisia punaisten vaatteiden kanssa. Teknisillä vaatteilla on omat pesuohjelmansa ja aineensa.

En tiedä kuinka lakanoiden vaihtoa voisi vähentää. Meillä, hmm, harrastetaan paljon öisin ja hiki imeytyy lakanoihin vaikka muilta eritteiltä toki suojataankin.

Eri pesuohjelmat ei vielä tarkoita, että niitä on pakko käyttää. Itse pesen treenikamat muiden vaatteiden seassa ilman ongelmia. 

Vierailija
34/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

KUKAAN ei tänä maailmanaikana nimitä itseään kotirouvaksi. Älkää ruokkiko trollia.

Kerrotko sitten ystävällisesti mikä nimikkeeni on, kun olen kotona olematta työtön ja lapseni ovat koulussa?

Vierailija
35/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri pesuohjelmat ei vielä tarkoita, että niitä on pakko käyttää. Itse pesen treenikamat muiden vaatteiden seassa ilman ongelmia. 

Minä taas uskon niiden suojaavan vaatteiden ominaisuuksia. Esim kaikkiin kankaisiin ei saa laittaa huuhteluainetta.

Vierailija
36/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei viikottain, mutta hän ne tekee. Lattialistat ja valokatkaisijat yms toki pyyhkii viikottain, imuroi sohvan, pöyhii sohvatyynyt ja tamppaa matot.

jo vuosia on kerrottu, että mattoja ei pidä tampata. -eri 

Vierailija
37/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jo vuosia on kerrottu, että mattoja ei pidä tampata. -eri 

No ainakin meillä lähti ihan eri tahtiin pikkukiviä yms makkarin nukkamatosta irti kun sitä ravisti ulkona vrt siihen että se oli ensin imuroitu ihan asiallisella imurilla.

Vierailija
38/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdin, tosin en ole supertarkka. Lakanoita ei tarvi yhtenään vaihdella ja monesti pelkkä keskilattian imurointi riittää, en moppaa vaan pyyhin vain tahrat lattiasta pois. Monessa jutussa mietin aina, miten pääsee vähemmällä.

Vierailija
39/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Entä sitten, että kyseessä trolli? Keskustelu on viihdyttävä ja ei minua kiinnosta muuttaako joku mielipidettää/tapojaan/elämäänsä nimettömän nettifoorumin keskustelun takia. Täysin toissijaista minusta, onko tarina tosi vai ei. Foorumin selailu on minulle ja varmaan monelle viihdettä. Mikäli keskustelu viihdyttää, niin se on tehnyt tehtävänsä.

Vierailija
40/120 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon niiden suojaavan vaatteiden ominaisuuksia. Esim kaikkiin kankaisiin ei saa laittaa huuhteluainetta.

Useimmat eivät käytäkään huuhteluainetta ollenkaan. Jos uskot ja olet tyytyväinen, niin sinulla ei ole ongelmaa. Mikäli et ole tyytävinen teet muutoksia tai muutat asennettasi. 

Itse uskon, että pyykkikone pesee paremmin kun polvistun koneen eteen seuraamaan pesua. Muuten kone saattaa laiskotella ja jättää jotain tekemättä. Lisäksi sanotaan, ettei konetta saisi jättää valvomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän