Mitä on musta töhkä korvisten lävistysreiässä?? Tulee vain kultakoruista.
Otin korvisreiät aikuisena ja käytin tähän asti vain hopean värisiä korviksia. Yleensä käytän hoitokorviksia 24/7 ja vaihdan harvoin jotkut roikkuvat korvikset päiväksi. Nyt hankin kullan väriset hoitokorvikset, ja niiden kanssa on alkanut tulla tälläistä ihme mustaa kovaa töhkää sinne lävistysreiän sisään! Se kertyy pidemmän ajan jälkeen, ja tarttuu itse korviksiin, ja lävistysreikään. Lisäksi nyt kun vaihdan korvikset ja putsaan töhkän pois, niin lävistysreiät on korua pois ottaessa hippusen arat. Miksi tuollaista tulee, ja vain kullan väristen korvisten kanssa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täällä. Korvisreikään kerääntyy ajan mittaan kultaisista koruista tummaa töhkää. Säännöllisin väliajoin putsaan reiän työntämällä töhkän ulos ja desinfioimalla korvikset. Ei aiheuta mulle minkäänlaista kirvelyä tai kutinaa. On ollut kultakorvakorut jo vuosia käytössä.
Jes, kohtalotoveri! Muistan joskus aikoinani lukeneen palstalta keskustelua tästä samasta aiheesta, mutta en millään löytänyt sitä haulla enää. Ei siis minullakaan mitenkään aktiivisesti kirvele tai kutise, mutta korua pois ottaessa tulee pieni tunne, joka helpottaa kun koru on pois ja putsattu ja töhkät irrotettu reiästä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultakoruissa on kyllä merkintä että se on kultaa. Helppo testi, kokeile vaikka jääkaappimagneetilla jääkö kiinni (kulta ei jää). Todennäköisesti kyseessä on vain kuollutta ihoa jossa elää joku bakteeri. Putsaa vaikka tiputtamalla kossuun vähäksi aikaa.
Messinki on kullanväristä ja se ei ole magneettista. Messingin patina on tummaa ja se saattaa olla APn mainitseman töhkän alkulähde.
Kiitos tiedosta! Olisipa sellainen laite, jolla pystyy näkemään nuiden korvisten sisällön (eikö koruliikkeissä ole sellaisia, olen joskus käyttänyt mutta nimeä en nyt muista). Ihan pikkuisen nuissa korviksissa on sellaista vihertävää, turkoosia, kirkasta patinaa joka lähtee pyyhkäisyllä, mutta suurin osa on tuota ihan mustaa kökköä joka kertyy.
Ap
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Et kestä kultaa .Olet saanut myrkyllisen reaktion .
Yep, ja nyt karvanlehdet mätänee.
Minun kultaisen vihkisormukseni ympärille kerääntyy myös mustaa väriä. Luin, että ihoni ph saattaa olla keskimääräistä happamampi. Se taas voi johtua ruuasta tai sairauksista. Ei ole vielä selvinnyt. Korumyyjä ehdotti sormuksen sisäpinnan rodinointia.
Vierailija kirjoitti:
Minun kultaisen vihkisormukseni ympärille kerääntyy myös mustaa väriä. Luin, että ihoni ph saattaa olla keskimääräistä happamampi. Se taas voi johtua ruuasta tai sairauksista. Ei ole vielä selvinnyt. Korumyyjä ehdotti sormuksen sisäpinnan rodinointia.
Ok, tuokin aika jännä! Minulla oli tarkoitus vaihtaa sormus myös kultaiseksi, mutat nyt vähän jänskää jos sekin alkaisi mustumaan. Ei kyllä yllättäisi, jos olisinkin keskimääräistä happamampi, ja syy mustumiseen olisi siinä. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kullan värinen ei välttämättä ole kultaa. Rihkaman sisältämä nikkeli voi allergisoida.
Otsakkeen kirjoitin harhaanjohtavasti, kun tila on lyhyt, joten kirjoitin pidemmälti tuohon avaustekstiin. En tosiaan tiedä onko kultaa, uskon että ei välttämättä. Muuten en ole huomannut mitään nikkeliallergiaa, mutta toisaalta, muita lävistysreikiä minulla ei edes ole. Kaulakoruja ja muita käytän kyllä ihan säännölisesti, mutta niidenkään materiaaleista en tiedä.
Ap
No katso onko kullan leimoja! Esim.585
Jos ostat niitä värianalyysissa suositeltuja pronssikoruja, niin ne sitten saattavat värjätä ihon vihreäksi.
Se möhnä on talia, jota iho erittää. Ihan normaalia eritoten jos on rasvainen ihotyyppi. Sitten se väri tulee patinasta, kullasta mustaa väriä, kuparista vihreää. Kaikki normaalia.
Pese useammin korvikset ja puhdista välillä korvanlehdet ilman koruja.
Vierailija kirjoitti:
Se möhnä on talia, jota iho erittää. Ihan normaalia eritoten jos on rasvainen ihotyyppi. Sitten se väri tulee patinasta, kullasta mustaa väriä, kuparista vihreää. Kaikki normaalia.
Pese useammin korvikset ja puhdista välillä korvanlehdet ilman koruja.
Täytyy useammin pestä nuita. Hopeakorujen kanssa ei mitään kökköä päätynyt kertymään, niin on pesutkin jäänyt vähemmälle.
Ap
Messinki on kullanväristä ja se ei ole magneettista. Messingin patina on tummaa ja se saattaa olla APn mainitseman töhkän alkulähde.