Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä on musta töhkä korvisten lävistysreiässä?? Tulee vain kultakoruista.

Vierailija
16.03.2021 |

Otin korvisreiät aikuisena ja käytin tähän asti vain hopean värisiä korviksia. Yleensä käytän hoitokorviksia 24/7 ja vaihdan harvoin jotkut roikkuvat korvikset päiväksi. Nyt hankin kullan väriset hoitokorvikset, ja niiden kanssa on alkanut tulla tälläistä ihme mustaa kovaa töhkää sinne lävistysreiän sisään! Se kertyy pidemmän ajan jälkeen, ja tarttuu itse korviksiin, ja lävistysreikään. Lisäksi nyt kun vaihdan korvikset ja putsaan töhkän pois, niin lävistysreiät on korua pois ottaessa hippusen arat. Miksi tuollaista tulee, ja vain kullan väristen korvisten kanssa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorukotilon kakkaa.

2/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kestä kultaa .Olet saanut myrkyllisen reaktion .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullasta kehittyy patinaa ja se värjää ihon korun ympärillä.Kemiallinen reaktio kun koru on kosketuksissa ihon kosteuden kanssa.

Vierailija
4/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat kuulua siihen 1-2% väestöstä, joka on kullalle allergista. Korvareiässäsi saattaa myös olla joku pöpö jonka antimikrobinen hopea pitää kurissa, mutta joka kultakorujen läheisyydessä pääsee villiintymään.

Vierailija
5/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on likaa. Etkö ymmärrä desinfioida korujasi riittävän usein?

Vierailija
6/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakorukotilon kakkaa.

Ha, tää oli mekeen hauska. :D

Ap

Vierailija
7/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullasta kehittyy patinaa ja se värjää ihon korun ympärillä.Kemiallinen reaktio kun koru on kosketuksissa ihon kosteuden kanssa.

Eli on ihan normaalia? Värjää tosiaan ihoa siitä korvisnapin ympäriltä, mutta sellaista mustaa, muovailuvahamaista kökköä kertyy sinne korvisreiän sisään, ja tarttuu kiinni korvikseen.

Ap

Vierailija
8/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat kuulua siihen 1-2% väestöstä, joka on kullalle allergista. Korvareiässäsi saattaa myös olla joku pöpö jonka antimikrobinen hopea pitää kurissa, mutta joka kultakorujen läheisyydessä pääsee villiintymään.

En edes tiedä, onko nuo korvikset aitoa kultaa. Muiden kullanväristen korujen kanssa ei ole ollut ongelmaa, toisaalta en pidä niitä ympäri vuorokauden niinkuin korviksia.

Ap

Vierailija
9/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on likaa. Etkö ymmärrä desinfioida korujasi riittävän usein?

Pakko myöntää, että tulee liian harvoin desinfioitua koruja. Aiemmin tätä ongelmaa ei ollut, ja nyt kun olen välillä palannut hopean värisiin korviksiin, niin kökköä ei kerry. Vaikka hoidan/pesen yhtä huonosti. Eli ei ole pelkästään kiinni hoitamattomuudesta, vaan on kiinni tuosta materiaalista.

Ap

Vierailija
10/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kullalle allerginen ja kultaisista korvakoruista kertyy juuri jotain töhnää, väriä en sille kyllä muista. Lisäksi minua kyllä kutittaa ja kirvelee kultakorvakorut.

Vierailija
11/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullan värinen ei välttämättä ole kultaa. Rihkaman sisältämä nikkeli voi allergisoida.

Vierailija
12/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vissii hygienia kiinnosta

Vierailija
13/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdas kulta on jalometalli, joka ei allergisoi eikä kerää töhkää. Korusi eivät ole kultaa, vaan jotain epäpuhdasta metalliyhdistettä, joka reagoi ihosi kanssa. Pitkään käyttäessäsi voit allergisoitua jollekin metallin ainesosalle esim. nikkelille tai alumiinille. Jatkossa käytät vain koruja, jotka ovat kirurginterästä tai aitoa kultaa. Monet kestävät myös hopeaa, mutta hopeakin reagoi joskus ihon kanssa ja aiheuttaa ärsytystä.

Vierailija
14/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kullalle allerginen ja kultaisista korvakoruista kertyy juuri jotain töhnää, väriä en sille kyllä muista. Lisäksi minua kyllä kutittaa ja kirvelee kultakorvakorut.

Muut korut ei minulla kirvele tai kutita. Eikä nuo korviksetkaan, ennen kuin alan ottamaan niitä pois korvasta, niin tuntuu sellaista tosi tosi pientä jomotusta, mitä ei hopean väristen korvisten kanssa tunnu.

Ap

Vierailija
15/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kullan värinen ei välttämättä ole kultaa. Rihkaman sisältämä nikkeli voi allergisoida.

Otsakkeen kirjoitin harhaanjohtavasti, kun tila on lyhyt, joten kirjoitin pidemmälti tuohon avaustekstiin. En tosiaan tiedä onko kultaa, uskon että ei välttämättä. Muuten en ole huomannut mitään nikkeliallergiaa, mutta toisaalta, muita lävistysreikiä minulla ei edes ole. Kaulakoruja ja muita käytän kyllä ihan säännölisesti, mutta niidenkään materiaaleista en tiedä.

Ap

Vierailija
16/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei vissii hygienia kiinnosta

Jos ei kiinnostaisi, niin en varmaan täällä kyselisi? Nyt kun kiinnostaa, niin kysyn. Aiemminkaan ei tarvinut pestä koruja yhtenään, eikä mitään reaktioita tullut korviin. Nyt saattaa jo viikossa kertyä sitä töhnää, jollei aiemmin.

Ap

Vierailija
17/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakoruissa on kyllä merkintä että se on kultaa. Helppo testi, kokeile vaikka jääkaappimagneetilla jääkö kiinni (kulta ei jää). Todennäköisesti kyseessä on vain kuollutta ihoa jossa elää joku bakteeri. Putsaa vaikka tiputtamalla kossuun vähäksi aikaa.

Vierailija
18/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas kulta on jalometalli, joka ei allergisoi eikä kerää töhkää. Korusi eivät ole kultaa, vaan jotain epäpuhdasta metalliyhdistettä, joka reagoi ihosi kanssa. Pitkään käyttäessäsi voit allergisoitua jollekin metallin ainesosalle esim. nikkelille tai alumiinille. Jatkossa käytät vain koruja, jotka ovat kirurginterästä tai aitoa kultaa. Monet kestävät myös hopeaa, mutta hopeakin reagoi joskus ihon kanssa ja aiheuttaa ärsytystä.

Täytyy kyllä etsiä jotkut toiset korvikset tuohon tilalle. Nuo reiät alkaa umpeutumaan niin nopeaa, että tykkään käyttää hoitokorviksia koko ajan, ja poikkeuksena harvemmin vaihtaa toiset roikkuvat tilalle. Tosiaan jos tuo jotain allergiaa tekee, niin eihän sellaista tieten tahtoen itselleen halua. Kävin värianalyysissä, jossa minulle suositeltiin kullan tai pronssin värisiä koruja, niin etsin seuraavaksi sellaisia aidoista materiaaleista.

Ap

Vierailija
19/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Korvisreikään kerääntyy ajan mittaan kultaisista koruista tummaa töhkää. Säännöllisin väliajoin putsaan reiän työntämällä töhkän ulos ja desinfioimalla korvikset. Ei aiheuta mulle minkäänlaista kirvelyä tai kutinaa. On ollut kultakorvakorut jo vuosia käytössä.

Vierailija
20/30 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kultakoruissa on kyllä merkintä että se on kultaa. Helppo testi, kokeile vaikka jääkaappimagneetilla jääkö kiinni (kulta ei jää). Todennäköisesti kyseessä on vain kuollutta ihoa jossa elää joku bakteeri. Putsaa vaikka tiputtamalla kossuun vähäksi aikaa.

Nuissa ei ole mitään merkintää. On sellaiset ihan perus perus hoitokorvikset, joita saa kun ammutaan reikä korvaan. Testasin myös magneettia, eikä se tartu, mutta eipä tuo vielä mitään kerro. Olen desinfiointiaineella putsaillut nuita välillä, mutta ei ole auttanut. Ja tosiaan hassu, että hopean värisissä (tuskin hopeaa, epäilen että ennemmin kirurgin terästä) korviksissa tuota töhkää ei kerry.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme