Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järjetöntä/epänormaalia asiaa lapsena pelkäsit?

Vierailija
16.03.2021 |

Enkä tarkoita nyt tähän vastauksia esim. pimeys tai Muumien mörkö. Vaan jotain, mitä ei normaalisti pelätä.

Itse pelkäsin naapurin kilttiä pappaa, koska hänen nimensä oli Raimo. Yhdistin sen mielessäni sanaan raivo ja ajattelin että pappa voi saada raivokohtauksen koska tahansa. Olin joku 4-5-vuotias.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että syttyisin yhtäkkiä itekseen palamaan. Kaverin kanssa luettiin kirjaa, jonka nimeä en muista, mutta joka oli täynnä epäluonnollisia tapahtumia. Siitä jäi monta pelkoa ja yksi järjettömimmistä oli, että muka voisi yhtäkkiä roihahtaa tuleen tuosta vaan.

Vierailija
2/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että istun yksin autossa, se lähtee liikkeelle ja isä juoksee paniikissa perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunan rikkomista. Serkuilla oli juuri tullut munista tipuja ja pelkäsin että vaikka lettutaikinaan putoaakin munasta tipu.

Vierailija
4/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haravaamme. Jossain piirretyssä oli harava joka lähti itsekseen liikkeelle ja alkoi huitoa ihmisiä :D Asiaa ei auttanut enoni kiusoittelu "siellä se harava taas lenteli kun ajoin pihaan"

Vierailija
5/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastematoja. Noin 6vuotiaana, mitään järkevää syytä tähän ei ollut.

Vierailija
6/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinissä olevia koukkuja (tauluille). (Olin tosi pieni, kun näin tvssä pätkän jotain kauhujuttua, jossa oli joku koukkukynsi.)

Vierailija
7/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn vieressä ollutta komeroa. Siellä oli kai joku ilmanvaihtorööri josta kuului öisin huminaa joka kuulosti jotenkin uhkaavalta. Olohuoneen lampun varjostin teki kattoon omituisen varjon joka näytti musta pelottavalta kun katselin sitä iltaisin sängystä. Mulla oli jo lapsena unettomuutta, silloin mua vaan valvotti konkreettisemmat asiat.

Vierailija
8/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä. Kaikenlaisia sieniä! Onko mätänevää tattia pelottavampaa? Entä iso, haljennut kärpässieni?

Kaveripoika poksautti niitä munasieniä ja itiöt lensi itseä päin. Hyi että!

Vierailija
9/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että syttyisin yhtäkkiä itekseen palamaan. Kaverin kanssa luettiin kirjaa, jonka nimeä en muista, mutta joka oli täynnä epäluonnollisia tapahtumia. Siitä jäi monta pelkoa ja yksi järjettömimmistä oli, että muka voisi yhtäkkiä roihahtaa tuleen tuosta vaan.

Jostain kuvalehdestä luin Rauni-Leena Luukasen jutun ruumiistairtautumisesta.

Hän ei ollut vielä alkanut seurustelemaan uffomiesten kanssa, vaan kirjoitteli paranormaaleista ilmiöistä toimien yhä lääkärinä.

Luukanen kertoi, että kerran oli suorittanut kehon ulkopuolisen matkansa kädet ristissä rinnallaan ja tämä teki paluun vaikeaksi.

Keho alkoi jo osoittaa kuoleman merkkejä, kun Rauni-Leena yritti tunkea paniikissa takaisin kroppaansa...

Luukasen mukaan moni kehosta irtautunut onkin kuollut, kun on ollut rasjat ristissä ja paluu ei ole onnistunut.

Luukasen mukaan jokainen irtautuu kehostaan nukkuessaan.

Niinpä pelkäsin, että jos nukkuessa käännyn asentoon, jossa raajat ovat ristissä ja kuolen yöllä.

Toinen juttu liittyi ydinsodan pelkoon, joka nyt ei ollut 70-80- luvun taitteessa sinänsä outoa.

Mutta samaisissa lehdissä esiintyi uskoontullut laulaja Viktor Klimenko, joka toi julki profetiansa, jonka mukaan 3. maailmansota alkaa ihan pian.

Kauhistuin jutusta.

Lehdet olivat varmaan tätini äidilleni tuomia Hymy- ja Nykyposti- lehtiä, eivätkä vanhempani huomanneet, että 8-9v poika niitä lukee.

Vierailija
10/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloradiota :D

Vierailija
11/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhhy kirjoitti:

Sieniä. Kaikenlaisia sieniä! Onko mätänevää tattia pelottavampaa? Entä iso, haljennut kärpässieni?

Kaveripoika poksautti niitä munasieniä ja itiöt lensi itseä päin. Hyi että!

Niin minäkin! Kaverit saattoi potkia sieniä ja minä pysyin silloin kaukana. Vielä aikuisenakin välttelen paikkoja missä kasvaa kärpässieniä.

Vierailija
12/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkautta. Meille tuli Seura-lehti, ja siinä vaiheessa kun olin juuri oppinut lukemaan, Seurassa oli juttu siitä miten joskus vielä tulee uusi jääkausi, ja piirroskuvituksessa ihmiset juoksivat kauhuissaan pakoon valtavaa vyöryvää jäätikköä. Luulin että se jääkausi tulee suunnilleen ensi viikolla.

Vierailija
13/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin lapsena ummetuksesta melko usein. Peloteltiin usein sillä että jos en nyt p*sko niin tiedät että se pyrkii tulemaan suun kautta ulos. Tuo jätti lapsena arvet pitkäksi aikaa kun oikeasti luulin niin. Pelkäsin pitkään että oksennan pökäleen ylös ja/tai tukehdun siihen. Näin painajaisia siitä.

Vierailija
14/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haita uimahallissa. Ihan järjetön pelko kuivalla maalla ajatellessa, mutta tuli paniikki aina altaassa. Edelleenkin kylkä koen epävarmuutta ja jotain selittämätöntä pelkoa myös uimahallin altaissa, järvissä sitten pelkoa kaloja kohtaan.

Vierailija
15/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin kaikenlaisia epämuodostumia.

Vierailija
16/24 |
16.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkautta. Meille tuli Seura-lehti, ja siinä vaiheessa kun olin juuri oppinut lukemaan, Seurassa oli juttu siitä miten joskus vielä tulee uusi jääkausi, ja piirroskuvituksessa ihmiset juoksivat kauhuissaan pakoon valtavaa vyöryvää jäätikköä. Luulin että se jääkausi tulee suunnilleen ensi viikolla.

Tätä samaahan ne nyt yrittävät käänteisesti tuputtaa...

Vierailija
17/24 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martti Ahtisaarta. Hän oli presidentti kun olin pieni, joku esikoulu-ikäinen. Uutisissa puhuttiin jotain jonkun vangin armahtamisesta. Isä sanoi "Tuo Martti se vaan saa päättää kaikesta, kuka on vanki ja kuka on vapaa" Pitkään ajattelin, että jos vaikka pudotan roskan vahingossa maahan niin Martti näkee sen, ja joudun loppu elämäkseni vankilaan :D

Vierailija
18/24 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Garnierin tv-mainoksia! Niiden lopussa se huokaiseva "Garnier" miesääni järkytti nuorta mieltäni syvästi ja sai aina juoksemaan toiseen huoneeseen :D

Vierailija
19/24 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä pelot ollut eri ikäisinä ja yksi pelko ei ole koskaan kestänyt vuosia, mutta aina on tullut tilalle uusia pelkoja. Teininä mulla sitten diagnosoitiinkin yleistynyt ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö....

- perhosten pelko oli niin paha, että juoksin karkuun jos kaukaakin näin perhosen -ja jos perhonen koski minuun, itkupaniikissa pesin sitä kohtaa kunnes ihoon alkui sattua

- fasaanien pelko, niitä oli usein meidän takapihalla kun piti lähteä kouluun enkä meinannut uskaltaa

- yhdessä vaiheessa alakouluikää kaikkien eläinten pelko

- huonekasvien juurien pelko

- yhtäkkisen sokeutumisen pelko (alkoi jostain lehden jutusta jossa kerrottiin miehestä jolle oli käynyt niin)

- nukkuessa kuolemisen pelko

- kolojen ja reikien kammo

- hirviöksi muuttumisen pelko, siis niin kuten jossain kauhuleffoissa, että ihoni repeäisi ja alta paljastuisi joku yököttävä lisko

- ns. ylöstempauksen pelko eli että muut on otettu taivaaseen mutta minut yksin unohdettu maan päälle ainoana ihmisenä (kiitos uskonnollinen mummo tästä pelosta)

Vierailija
20/24 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varpaiden ja hampaiden pelko / ällötys.