Mitä järjetöntä/epänormaalia asiaa lapsena pelkäsit?
Enkä tarkoita nyt tähän vastauksia esim. pimeys tai Muumien mörkö. Vaan jotain, mitä ei normaalisti pelätä.
Itse pelkäsin naapurin kilttiä pappaa, koska hänen nimensä oli Raimo. Yhdistin sen mielessäni sanaan raivo ja ajattelin että pappa voi saada raivokohtauksen koska tahansa. Olin joku 4-5-vuotias.
Kommentit (24)
Joskus ala-asteella pelkäsin sitä että minut siepataan kun olin kaupungilla vanhempieni kanssa. Näin joskus untakin missä joku mummo yritti repiä minut autoonsa :D
Sitten pelkäsin sitäkin, että joku varastaisi automme jos perheemme oli ollut vaikka kahden yön risteilyllä. Kuka lie sellaisen tylsän ja kuraisen tavis-Opelin olisi vaivautunut viemään.
Pelkäsin myös puluja ja ihan kaikkia kuolleita lintuja. Ja minäkin niitä sieniä, vaikka en itse sitä muista. Kuulemma jos käveltiin metsässä minä hyppelin tien toiselta puolelta toiselle aina kun tuli sieni vastaan.
Jos lapsi valehtelee sieppaa hänet noita ja paistaa isolla paistinpannulla. Järjetöntä mutten uskaltanut vanhemmilta kysyä onko tämä totta. Joku kaveri siis tämän kertoi.
Pelkäsin mummoani kun hän otti tekohampaat pois ja alkoi sössöttää jotain
Liikkuvien hahmojen koneistoja. Sokoksen leluosastolla oli eläinhahmoista koottu noin ihmisten kokoinen nukkeorkesteri, joka soitti erilaisia soittimia ja musiikki soi nauhalta. Muistan kun kurkkasin orkesterin taakse ja näin lavan alanurkan välistä johtoja ja pyöriviä rattaita. Säikähdin kuollakseni ja juoksin pois.