Sinä joka et koskaan herkuttele tai juopottele, mistä saat nautintoa elämääsi?
Kommentit (104)
Koska herkuttelu ilmeisesti taas tarkottaa sipsukoita, karkkia, pizzaa ja mäkkäriä vastaus on helppo:
erinomaisesta hyvin ja itse laitetusta ruuasta (eilen ankanrintaa appelsiinikastikkeessa paistinperunoiden kanssa) perheen tai ystävien kanssa nautittuna. Joka päivä jotain ihanaa! Hyvästä viinistä ruuan kanssa. Ihanista suolaisista ja makeista leipomuksista, herkullisista jälkiruuista
Seksistä, liikunnasta, matkustelusta, harrastuksista yms. Herkuttelusta ja juopottelusta tulee todella paska olo, siinä ei ole mitään järkeä. N32
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne tulee herkuttelevat ihmiset vastaamaan ja kehumaan itseään kun otsikossa nimeomaan sanotaan että sinä joka et herkuttele? Ajattelen herkuttelulla minkä tahansa nautinnollisen ruuan syömistä, vaikka se olisi terveellistäkin. Esim. savulohi on herkuttelua. Kaurapuuro ei ole herkuttelua.
Tästä sen näkee kuinka tyhmiä ihmiset keskimäärin ovat. Eihän ne osaa noudattaa koronaohjeitakaan vaikka niitä on yli vuosi selostetttu. Suurin osa ihmisistä ei tajua yksinkertaisia asioita ja vaarantavat koko yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Seksistä, liikunnasta, matkustelusta, harrastuksista yms. Herkuttelusta ja juopottelusta tulee todella paska olo, siinä ei ole mitään järkeä. N32
Herkutella voi kyllä terveellisestikin. N32
Vaaka näyttää 23 kiloa vähemmän kuin viime vuonna. Vaatteet mahtuvat taas päälle, enkä herää yöllä siihen kun käännän kylkeä vaivalloisesti.
Lapset,aviomies ja yhdessä olo <3
Seksistä, urheilusta, kulttuurista ja kirjallisuudesta.
Urheilusta, venyttelystä, kunnon hieronnasta.. hyvännäköisten vaatteiden sovittelusta ja shoppailusta :)
Alistavasta ja sadistisesta seksistä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä lenkkeilyä ollenkaan. Siis palkitsetteko te itsenne jonkun ärsyttävän mutta pakollisen asian tekemisestä puolimaratonilla?
Niimpä, tästä huomaa miten erilaisia palkitsemisjärjestelmiä ihmisten aivoissa on. Kyllä mä haluan, ja mulle toimii parhaiten ihan perinteinen after work alkoholijuoma pysyäkseni motivoituneena huonompienkin hommien hoitamiseksi. Mutta yllättävän monessa kommentissa on lukenutkin ettei ole edes ajatellut alkoholin voivan olla nautinto, joten ilmeisesti he eivät ensinkään pysty kokemaan sitä, eivätkä siksi koe tarpeellisena sellaista ”nautintoa” mistä aloittajakin nyt puhuu. Mulle kaikki ruokaan liittyvä ”herkuttelu” taas on aivan tuntematon käsite, pelkkää pakollista polttoainetta vaan.
Minä en saa noista mitään mielihyvää. On sen verran syömishäiriötaustaakin, että herkuttelusta tulee enemmän huono olo. Tietysti hyvät maut ovat sinänsä mieleen, mutta sellaista hyvän olon tunnetta ei herkuista tule. Alkoholi ei sovi minulle ollenkaan, usein ei tule edes nousuhumalaa, pelkkä tukkoinen olo ja laskuhumala ja krapula on paha. Joten nuo nautinnot eivät edes ole minulle nautintoja. Minun nautintojani ovat seksi, urheilu, elokuvien katsominen, musiikki ja muu taide, eräs yrttituote, ulkoilu, erilaiset harrastukset. Ihana olo tulee siitä kun saa makailla sohvalla kissa kainalossa ja katsoa vaikka jotain ihanaa Netflix-sarjaa, se ihanan sileän ja lämpimän kissan läheisyys tuntuu niin hyvältä. Minusta tuntuu että elämä on täynnä nautintoja ja nuo mainitut ovat pikemminkin kärsimys.
Kummaa miten ihmiset aivopesevät lapsensa ja menevät itsekin aivopesuun, että ainoita "herkkuja" ovat tyyliin karkit, sipsit ja limsat. Minusta nuo ei edes maistu hyviltä! Sen sijaan aidoista hyvistä raaka-aineista tehdyt ruuat ja jälkiruuat maistuvat. NE ovat nautintoa.
Minusta karkit, sipsit ja limsat ovat huonon elämän ja pahan olon symboleja. Huonoimpia raaka-aineita ja halpaa bulkkia. Mitä nautintoa noissa on? Hyvää, laadukasta elämää? No ei.
Laadussa ja itsensä, läheistensä ja ympäristönsä arvostamisessa on nautintoa. Ei missään tehtaan sylkemässä huonolaatuisessa tuotteessa.
En osaa vastata aloittajan kysymykseen.
Mutta minä herkuttelen joka ikinen päivä, lounas ja päivällinen on aina herkullista ruokaa.
Aamupala perus tylsä puuro yms.
Ruuanlaitto on hyvä harrastus.
laatua,ei määrää,muistakaa tuo syödessä.
Hyvin vaikea löytää mitään, ehkä hyvä tv-sarja tai elokuva, myös kirja.
Kiellettyä on minulle alkoholi ja herkut, ne olisi toimivimmat.
Haluaisin saada fiilikset liikunnasta, ruuanlaitosta/leipomisesta, siivouksesta, työstä. Nämä tuntuvat pakkopullalle.
Vierailija kirjoitti:
Nautin kun katson itseäni peilistä. Ei ole sokerin ja alkoholin pöhöttämää kroppaa vaan terve, hoikka ja vahva keho ja kapeat posket.
Varmaan on välillä hyvä katsoa itseään peilistä hyväksyvästi, mutta ei siitä harrastukseksi ole. Kuka jaksaa itseään koko ajan tuijotella?
Kyllä syöminen tuo minulle nautintoa, mutta en erityisesti "herkuttele", vaan ihan vaan pitkään haudutetun kaurapuuronkin syöminen on ihanaa, ja kaiken muunkin hyvin valmistetun ruuan.
Olen yksi näistä, joille liikunta tuo nautintoa toimintona, mutta ennen kaikkea se tuo sitä välillisesti. Esimerkiksi kun harrastan seksiä, nautin hyvästä kropastani mieheni hyväillessä sitä. Ja kun pukeudun kivoihin vaatteisiin ja ne näyttävät hyviltä ylläni, koen nautintoa.
Nautintoa tuo myös monenlainen käsillä puuhastelu, jossa näkee työnsä jäljen: pihamaan hoito, kodin remontointi ja sisustaminen oman maun mukaisesti, jopa siivoaminen joskus jne.
Hyvä elokuva tai kirja on nautinto. Lasi hyvää viiniä sen kanssa syventää nautintoa.
Illanvietto ystävien kanssa jutustellen on nautinnollista.
Musiikin kuuntelemisesta ja soittamisesta.
Nautin siitä, että pysyn hoikkana, terveenä, energisenä ja raikkaan näköisenä. Karkkien, limsojen ja alkoholin lappaaminen näkyvät kropassa, ihossa ja mielessä erityisesti kun ikää alkaa olla 40+
Nautin oikeasti hyvästä, laadukkaasta ruuasta ja itse tehdyistä jälkiruuista. Sipsien, karkkien ja limsojen lastaaminen ostoskärryyn ja niiden mähkiminen laskee itsetuntoa ja oman itsen arvostusta. Minusta tuo ei ole nautinnollista ollenkaan.
Ja toisaslta, suurin nautinto on se, ettei tarvitse heikon mielen ja joukkopaineen vietävänä jatkuvasti juostakaan nautintojen perässä. Älykkyys, voimakas mieli, hyvä olo ja itsetunto, tasapainoisuus ja rauha ovat suurinta nautintoa!
Miksi tänne tulee herkuttelevat ihmiset vastaamaan ja kehumaan itseään kun otsikossa nimeomaan sanotaan että sinä joka et herkuttele? Ajattelen herkuttelulla minkä tahansa nautinnollisen ruuan syömistä, vaikka se olisi terveellistäkin. Esim. savulohi on herkuttelua. Kaurapuuro ei ole herkuttelua.