Mitä tarkoittaa "Kiitos että olet olemassa"?
Mitä ihmettä sellaiseen viestiin voi vastata? "Ole hyvä"?
Enhän minä itse ole omaan olemassaolooni millään lailla vaikuttanut. Minun vanhempianihan olemassaolostani pitäisi kiittää. Tai tyyppiä, joka oli vähällä ajaa päälleni suojatiellä, mutta onnistui kuitenkin jarruttamaan enkä jäänyt alle.
Te, jotka kiittelette ihmisiä heidän olemassaolostaan, voisitteko vähän avata logiikkaanne?
Kommentit (23)
Riippuu sanooko sanoja sen sarkastisesti vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Me sanotaan usein noin ystäväni kanssa. Meillä se lähinnä tarkottaa, että on kiitollinen hyvästä ystävästä.
Ymmärrän, jos sanotaan esim "Ihanaa, että olet olemassa" tai "Olen kiitollinen siitä, että olet olemassa", mutta otsikossa mainitsemaani en ymmärrä. Ketä kiitetään ja miten kuuluu vastata? AP
........(voi elämän kevät)
Tämä ihminen on tahtonut sinulle kertoa, että hän arvostaa läsnäoloasi hänen omassa elämässään.
Se tarkoittaa, että sanoja on kokenut jotenkin hyötyvänsä olemassaolostasi. et ole ehkä itse kokenut nii tai huomannut asiaa, mutta silloin kiitellään kun jotain saadaan. Höpönlöpöähän tuo on, koska jos sinua ei olisi olemassa, niin joku toinen olisi täyttänyt tuon kuuntelijan/auttajan/tukijan/innostajan/whatever paikan kiittelijän elämässä.
Olet tärkeä ja rakas sanojalle.
Ehkä hänellä on vaikeuksia joissa olet auttanut ja arvostaa sitä.
Huomaa kyllä että nykyajan nuorten äidinkielen taito on heikentynyt ihan valtavasti. Ei tuollaisen merkitystäkään tiedetä eikä muka edes tajuta. Sitten vielä kehdataan loukkaantua kohteliaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa, että sanoja on kokenut jotenkin hyötyvänsä olemassaolostasi. et ole ehkä itse kokenut nii tai huomannut asiaa, mutta silloin kiitellään kun jotain saadaan. Höpönlöpöähän tuo on, koska jos sinua ei olisi olemassa, niin joku toinen olisi täyttänyt tuon kuuntelijan/auttajan/tukijan/innostajan/whatever paikan kiittelijän elämässä.
Näin minäkin ajattelin, mutta tämä kiittelijä on tindermätsi, jonka olen tavannut vasta kerran.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä että nykyajan nuorten äidinkielen taito on heikentynyt ihan valtavasti. Ei tuollaisen merkitystäkään tiedetä eikä muka edes tajuta. Sitten vielä kehdataan loukkaantua kohteliaisuuksista.
Autisti/asperger. Kyllähän neurotyypillinen ymmärtää eikä ala tuollaisesta vängätä.
Tarkoittaa, että "kiitos, kun taas kerran autoit ilmaiseksi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin minäkin ajattelin, mutta tämä kiittelijä on tindermätsi, jonka olen tavannut vasta kerran.
Ongelma ratkaistu! Ei tarvitse vastata mitään, vaan juosta karkuun. Kohteliasta on tietysti kertoa että kiitos, mutta ei kiitos :D
Hyvä kysymys. Miksi olisi syytä olla kiitollinen jonkun toisen pelkästä olemassaolosta - käytös ratkaisee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän yhteydessä tämä kiitos on esitetty? Vuodattiko hän jotain syvintä sisintään ekalla tapaamisella vai oliko kiihkeä hetki, jonka aikana hän koki sielunsa irtautuvan ja pääsevän taivaaseen. Lisää informaatiota kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa hän yrittää tehdä suhun vaikutuksen. Eli liirumlaarumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missähän yhteydessä tämä kiitos on esitetty? Vuodattiko hän jotain syvintä sisintään ekalla tapaamisella vai oliko kiihkeä hetki, jonka aikana hän koki sielunsa irtautuvan ja pääsevän taivaaseen. Lisää informaatiota kiitos.
Olimme kävelyllä, ihan perus tutustumisjuttuja juteltiin. Tyyppi vaikutti todella yksinäiseltä ja kun illan päätteeksi hän ehdotti seuraavaa tapaamista, sanoin etten ole kiinnostunut hänestä parisuhdemielessä, mutta voisimme joskus käydä kävelyllä ihan vain kavereina. Tyyppi vastasi Ok. Myöhemmin hän lähetti viestin, jossa kysyi milloin mulle sopisi kävelylenkkeillä seuraavan kerran. Ehdotin päivää ja kloaikaa ja sitten loppui akku. Tunnin päästä sain taas puhelimen auki ja häneltä oli tullut 2 viestiä: "Ok nähdään silloin" ja "Kiitos että olet olemassa"
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ole loukkaantunut, ihmettelen ihan muuten vain. Ap
Olen muutamalle muusikolle sanonut "kiitos että olet olemassa" sen jälkeen kun kuulin jotain ennennäkemättömän koskettavaa mitä aivoistaan olivat onnistuneet pusertamaan ulos meidän muiden iloksi.
Olisiko selkeämpi muotoilu: Kiitos että olet olemassa elämässäni.
Henkilö on siis iloinen, että hänellä on sinut.
Noloa, kun on jotain tuollaisia imelyyksiä hoettu toisilleen ja sitten äkkiä meneekin välit poikki. Ei varmaan enää ole ihan samat fiilikset.
Me sanotaan usein noin ystäväni kanssa. Meillä se lähinnä tarkottaa, että on kiitollinen hyvästä ystävästä.