Maksoin juuri äsken laskuja kun on tilipäivä
Tilille jäi loppukuuksi 360€
Elätettävänä yksi täsi-ikäinen abi. Jippikajei!
Kommentit (57)
Hakekaa sitä toimeentulotukea jos ei rahat riitä, on ihan kaikkien oikeus. Yksinasuvalla jää pakollisten laskujen jälkeen 500e kuussa, lapsista saa siihen päälle ekstraa. Jos sitä ei myönnetä, ja silti rahat eivät riitä, niin sitten sitä elää yli varojensa.
Minullakin oli palkkapäivä ja ainoa tähän päivään osunut lasku oli vakuutusmaksu.
Tilille jäi rahaa hyvin.
MUTTA ei ole montaa vuotta kun tämä sama päivämäärä oli ahdistava, vakuutusmaksu meni tililtä ja kotona oli lukiolainen ja abi ja tilille jäi niin vähän rahaa, että itketti.
Liiton tuki tuli nopeasti, sitähän pystyy hakemaan vasta vika päivä.
Suoraveloituksena meni laina ja yhtiövastike.
Erilliselle tilille siirrän sähkölaskua varten 35 euroa. Tammikuussa maksoin puhelinlaskuun 50 euroa, saldo riittää kesäkuuhun asti.
Rahaa jäi 85 euroa.
Ei vakuutuksia, ei maksullisia harrastuksia, ruoka pääosin leipäjonosta.
Olen käynyt koko irtaimiston läpi ja olen mm lähettänyt 3 x vähänkäytettyyn myytävää ja postittanut useita kymmeniä paketteja fb myynneissä. Näistä tuli muutama tonni pesämunaa, joka on joka kk tarpeen, koska laskut erääntyvät aina 1 pv.
Koronan vuoksi lomautettu, ensi kuussa tulee vuosi täyteen.
Ainoa ostos itselleni oli juoksulenkkarit, jotka olivat syksyyn mennessä kuluneet puhki.
360€ on paljon! Sillä saa ostettua keittoainekset ja keittoruoka on halpaa. 100€ voi laittaa säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Erilliselle tilille siirrän sähkölaskua varten 35 euroa. Tammikuussa maksoin puhelinlaskuun 50 euroa, saldo riittää kesäkuuhun asti.Rahaa jäi 85 euroa.
Olen käynyt koko irtaimiston läpi ja olen mm lähettänyt 3 x vähänkäytettyyn myytävää ja postittanut useita kymmeniä paketteja fb myynneissä. Näistä tuli muutama tonni pesämunaa, joka on joka kk tarpeen, koska laskut erääntyvät aina 1 pv.
Ainoa ostos itselleni oli juoksulenkkarit, jotka olivat syksyyn mennessä kuluneet puhki.
Minusta sinun kyllä kannattaisi ottaa omistamaasi asuntoon kotivakuutus. Ei tarvita kuin vesivahinko ja kalliiksi tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäin 360e ja sillä pitää elää minun, mieheni ja kahden teinin. Muuten menisi, mutta aina tulee jotain yllättäviä kuluja, jotka sotkeva asian. Itseäni huvitti tuo "kuluta vähemmän"-kommentti. Miten noita puhelinliittymiä, matkakortteja, sähkölaskua, nettiliittymää, vakuutusmaksuja jne. saa enää pienemmiksi kuluttamalla vähemmän. Kyllä se on ruoka ja muut ostokset, mistä aina tingitään, ja ne on tingitty jo niin pieniksi kun voi.
Karsimalla päällekkäisiä palveluja. Esim. nettiliittymä. Moni kuuluu esim liittoon ja on sitä kautta vakuutteettu, jne...
Maksan joka kuukausi asuntolainan, yhtiövastikkeen ja puhelin/nettilaskun. Asunnon ja auton vakuutukset olen laittanut niin että tulevat kaksi kertaa vuodessa ja eivät satu samalla kuukaudelle. Autoveron maksan kerran vuodessa ja sekin sattuu kuukaudelle jolloin ei ole vakuutuksia maksettavana. N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäin 360e ja sillä pitää elää minun, mieheni ja kahden teinin. Muuten menisi, mutta aina tulee jotain yllättäviä kuluja, jotka sotkeva asian. Itseäni huvitti tuo "kuluta vähemmän"-kommentti. Miten noita puhelinliittymiä, matkakortteja, sähkölaskua, nettiliittymää, vakuutusmaksuja jne. saa enää pienemmiksi kuluttamalla vähemmän. Kyllä se on ruoka ja muut ostokset, mistä aina tingitään, ja ne on tingitty jo niin pieniksi kun voi.
Karsimalla päällekkäisiä palveluja. Esim. nettiliittymä. Moni kuuluu esim liittoon ja on sitä kautta vakuutteettu, jne...
Ja se kilpailuttaminen.
Vierailija kirjoitti:
Maksan joka kuukausi asuntolainan, yhtiövastikkeen ja puhelin/nettilaskun. Asunnon ja auton vakuutukset olen laittanut niin että tulevat kaksi kertaa vuodessa ja eivät satu samalla kuukaudelle. Autoveron maksan kerran vuodessa ja sekin sattuu kuukaudelle jolloin ei ole vakuutuksia maksettavana. N28
Miksi netti vielä erikseen?
Itse siirrän loput rahat päivää ennen tilipäivää säästötilille, eilen siirsin 1700e
Laskuihin menee 61e kuukaudessa. Vuokra työnantajan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi netti vielä erikseen?
Nyt en ymmärrä kysymystä? N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä laskut on?
Sähkölasku, autovero, yhtiövastike, laina, puhelinlaskut, netti, kotivakuutus, hammaslääkärilasku, poliklinikkamaksu, teinin salikortti, vesimaksu, työpaikan autopaikkamaksu ja pesukoneen huolto/korjausmaksu.
Netto on siis n 1950€
Mulle tuli just 543 euroa peruspäivärahaa, hyvin piisaa kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä laskut on?
Sähkölasku, autovero, yhtiövastike, laina, puhelinlaskut, netti, kotivakuutus, hammaslääkärilasku, poliklinikkamaksu, teinin salikortti, vesimaksu, työpaikan autopaikkamaksu ja pesukoneen huolto/korjausmaksu.
Netto on siis n 1950€
Mulle tuli just 543 euroa peruspäivärahaa, hyvin piisaa kuukaudeksi.
Eihän sen tarvitse riittää kuin neljäksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erilliselle tilille siirrän sähkölaskua varten 35 euroa. Tammikuussa maksoin puhelinlaskuun 50 euroa, saldo riittää kesäkuuhun asti.Rahaa jäi 85 euroa.
Minusta sinun kyllä kannattaisi ottaa omistamaasi asuntoon kotivakuutus. Ei tarvita kuin vesivahinko ja kalliiksi tulee.
Olen myynyt pesukoneen pois. Käytän taloyhtiön pesukonetta ja kuivausrumpua.
Tiskari pyörii 2 x vkossa ja tiskikone on kohdassa, jossa on alla betonia ja vielä erikseen sellainen muoviastia.
Tällä hetkellä ei ole kotivakuutukseen rahaa.
Jos pääsisin edes kesäksi töihin, sitten ostaisin.
Ei tarkasteta luottotietoja ja rikosrekisteriä vanhustyössä
No kyllä ne tuppaavat kuukausittain laskuttaa, teleoperaattorit ja pankki. Vastikekin täytyh hoitaa ihan joka kuussa ja vesi jne.
Sitten tässä kuussa on esim hammaslääkärilasku, ensi kuussa saattaa olla kissan rokotus tai vaikka autokoulumaksu tai joku muu jätemaksu.