Maksoin juuri äsken laskuja kun on tilipäivä
Tilille jäi loppukuuksi 360€
Elätettävänä yksi täsi-ikäinen abi. Jippikajei!
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mulle kans tuli tili tänään. Maksoin asuntolainan, lainan takaisinmaksuturvan, yhtiövastikkeen, auton vakuutusmaksun puolelta vuodelta, puh ja nettilaskun ja 1/3 tilistä ulosottoon. Tilille jäi 440, josta siirsin säästötilille 100e. Kuun viimeinen päivä tulee viime kuun kilometrikorvaus. Hoitaja Kotihoidossa
Oot hoitajana kotihoidossa ja ulosotossa. Surkeaaa, kaikki sitä pääseeki hoitajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä laskut on?
Niinpä...esim kuinka monta osamaksu sopimusta. Nythän alkaa olemaan aika vaihtaa kevät verhoihin...
Ja abilla viimeistä huutoa olevat puhelimet, kellot, vaatteet, jne.
Niin ja? Mulla on tilillä 100e. Seuraavaksi tulee lapsilisä josta menee osa laskuihin. Elätettävänä teini. Ihan hyvin pärjätään ensi kuun alkuun.
Mulle jäin 360e ja sillä pitää elää minun, mieheni ja kahden teinin. Muuten menisi, mutta aina tulee jotain yllättäviä kuluja, jotka sotkeva asian. Itseäni huvitti tuo "kuluta vähemmän"-kommentti. Miten noita puhelinliittymiä, matkakortteja, sähkölaskua, nettiliittymää, vakuutusmaksuja jne. saa enää pienemmiksi kuluttamalla vähemmän. Kyllä se on ruoka ja muut ostokset, mistä aina tingitään, ja ne on tingitty jo niin pieniksi kun voi.
Missä oot töissä? Irtooko sieltä edes maskit tai wcpaprut?
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä laskut on?
Sähkölasku, autovero, yhtiövastike, laina, puhelinlaskut, netti, kotivakuutus, hammaslääkärilasku, poliklinikkamaksu, teinin salikortti, vesimaksu, työpaikan autopaikkamaksu ja pesukoneen huolto/korjausmaksu.
Netto on siis n 1950€
No itellä vuokra maksaa sen 620+autopaikka 20e+vesimaksu 22e
siihen päälle pakollinen asuntoon otettava vakuutus n.150e
sitten sähkö se 70e
Nyt sitten joka toinen kuukausi ajoneuvovero tai autonvakuutus se 150e about
puhelinlasku 20 + netti sen 20e lisää.
Palkasta ei yleensä jää kuin käteen se 300-400e.
Ja teen aika hiton paljon töitä ja ei,en tee toista työtä kuten te jotkut hauskat hippulat :D
kyllä asun pks-seudulla.
Koettanut saada oman alan töitä muualtakin mutta koska korona ei hommia ole tarjolla.
Olen myös ilmoittautunut kouluun jotta saisin uuden ammatin.
Saisi paremmin palkkaa ja ehkä joskus säästöön jotakin.
Sitä odotellessa.
Onneksi ei tarvitse olla sen varassa että tilille tulee rahaa vain 1 tai 2 kertaa kuukaudessa. Minulle ainakin tuli rahaa viime kuussa 25 kertaa yhden kerran sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Missä oot töissä? Irtooko sieltä edes maskit tai wcpaprut?
En ole ap, mutta enpä ole tullut edes ajatelleeksi, että joissakin työpaikoissa työntekijän pitäisi viedä sinne omat vessapaperit?
palkka ei enää riitä kirjoitti:
sitten sähkö se 70eNyt sitten joka toinen kuukausi ajoneuvovero tai autonvakuutus se 150e about
Ja teen aika hiton paljon töitä ja ei,en tee toista työtä kuten te jotkut hauskat hippulat :Dkyllä asun pks-seudulla.
Koettanut saada oman alan töitä muualtakin mutta koska korona ei hommia ole tarjolla.
Saisi paremmin palkkaa ja ehkä joskus säästöön jotakin.Sitä odotellessa.
Pirun kallis vakuutus sinulla ainakin. Minulla kotivakuutus maksaa alle 29 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
sitten sähkö se 70eNyt sitten joka toinen kuukausi ajoneuvovero tai autonvakuutus se 150e about
Ja teen aika hiton paljon töitä ja ei,en tee toista työtä kuten te jotkut hauskat hippulat :Dkyllä asun pks-seudulla.
Pirun kallis vakuutus sinulla ainakin. Minulla kotivakuutus maksaa alle 29 €/kk.
Vähän kyllä epäilen minäkin että kotivakuutus olisi 150 euroa/kk... Mulla kaikki vakuutukset (koti, tapaturma, lapsen sairasvakuutus, lemmikki) yhteensä tekee noin 140 euron laskun kolmen kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kans tuli tili tänään. Maksoin asuntolainan, lainan takaisinmaksuturvan, yhtiövastikkeen, auton vakuutusmaksun puolelta vuodelta, puh ja nettilaskun ja 1/3 tilistä ulosottoon. Tilille jäi 440, josta siirsin säästötilille 100e. Kuun viimeinen päivä tulee viime kuun kilometrikorvaus. Hoitaja Kotihoidossa
Oot hoitajana kotihoidossa ja ulosotossa. Surkeaaa, kaikki sitä pääseeki hoitajaksi.
Minuakin alkoi kiinnostamaan, tarkistetaanko kotihoidon työntekijöiden luottotietoja vai ei. Sehän on lain mukaan mahdollista, kun työskennellään yksityiskodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin alkoi kiinnostamaan, tarkistetaanko kotihoidon työntekijöiden luottotietoja vai ei. Sehän on lain mukaan mahdollista, kun työskennellään yksityiskodeissa.
Minua taas alkoi suuresti syletyttää tällainen asenne. Muutenkin ulosoton asiakas saa tuntea vuosikausia olevansa toisen luokan kansalainen ja sitten tuollaiset käärmeet kuin kaksi edellistä vastaajaa on täällä epäsuorasti vaatimassa toiselle, ihmiselle jota eivät edes tunne, työpaikan menetystä ja suoraan vihjailevat, että maksuhäiriömerkintäinen on turvallisuusriski ja varas, oletettavasti.
Häpeäisitte. Ei teillä ole minkäänlaista käsitystä mistä syystä ulosottoon on jouduttu. Ja kyseinen henkilö on siis töissä ja maksaa palkastaan kolmasosaa maksaakseen velkaansa. Ja te toivotte työpaikan menetystä. Toivottavasti ette itse ikinä joudu vaikeaan elämäntilanteeseen josta eteenpäin pääsminen vaatisi voimavaroja joita teillä tuskin on kun olette sen verran parempia ihmisiä että energia riittää vain muiden arvosteluun.
Ap, 360e ruokaan kahdeksi viikoksi kyllä riittää. Kyllä te pärjäätte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työkaverina kotihoidossa (kunnallisella) lähihoitaja joka on ollut töissä likimain 20v. Hän kertoi että on ulosotossa auttaessaan lastaan huumehelvetissä. Oli siis vuosikaudet omien sanojen mukaan "mahdollistanut" lapsensa huumeiden käytön maksamalla hänen puolestaan vuokria, sakkoja, velkoja jne.. Yhtenä päivänä oli tullut tilanne että ei enää selviytynyt kaikista ottamistaan lainoista joten oli päästänyt lainat ulosottoon. Tilanne oli herättänyt työkaverin lisäksi hänen lapsensa. Lapsi pääsi katkolle ja on ollut päihteetön kohta viisi vuotta. Työkaverini olosotto päättyy tänä kesänä. Kotihoidossa ei siis tarkisteta kenenkään luottotietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä laskut on?
Sähkölasku, autovero, yhtiövastike, laina, puhelinlaskut, netti, kotivakuutus, hammaslääkärilasku, poliklinikkamaksu, teinin salikortti, vesimaksu, työpaikan autopaikkamaksu ja pesukoneen huolto/korjausmaksu.
Netto on siis n 1950€
Ja kaikki laskut tuli yhtäaikaa?
Mulla jäi vajaa 400e, miehellä tonni. Kaksi teini-ikäistä etäkoululaista kotona syömässä. Pärjätään vaikka on tiedossa auton huolto ja toinen iso meno. Vingutetaan visaa jos ei raaski säästötililtä nipsaista. Laskuina mm. ammattiyhdistyksen jäsenmaksu, asuntolaina, autolaina, sähkölasku, puhelinlasku, nettilasku, auton vero, auton vakuutus ja harrastusseuran vuosimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä epäilen minäkin että kotivakuutus olisi 150 euroa/kk... Mulla kaikki vakuutukset (koti, tapaturma, lapsen sairasvakuutus, lemmikki) yhteensä tekee noin 140 euron laskun kolmen kuukauden välein.
Kotivakuutus riippuu ihan sen laajuudesta. Meillä on n. 150e kuukaudessa koska sisältää myös tapaturmavakuutukset, täysarvovakuutukset kaikille rakennuksille ja irtainta n. 100 000e. Asutaan omakotitalossa ja on sen lisäksi iso kolmen auton autotalli ja rantasauna sekä puuliiteri.
Sama juttu. Paitsi että kolme alaikäistä teiniä, ja summa 350 e.
Mulle tuli lääkärin lasku tänään: 150e. Kuukauden budjetti on - 20e, jippii!
Tuosta kun rätnäilee, niin kaksi kymppiä päivässä jää törsättävää ja vielä vähän säästöönkin. Eikä sitä kahtakymppiä tarvitse joka päivä käyttää.