Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmisillä useimmiten hyvät ja lämpimät välit vanhempiinsa?

Vierailija
14.03.2021 |

Mietin vaan, että onko se ns. normi, että rakastetaan omia vanhempia ja välit ovat lämpimät ja läheiset. Soitellaan ja pidetään yhteyttä. Tuntuu, että lähes kaikilla tuttavillani on näin.

No joo, muutaman vanhemmat ovat jo kuolleet, mutta olivat ennen kuolemaa tosi läheisiä ja heitä kaivataan kipeästi.

Olen miettinyt, että me, joilla vanhempiin on etäiset ja jopa kylmät välit, taidamme olla vähemmistössä.. taustalla ei ole alkoholismia, mutta vanhempani ovat eronneet, kun olin lapsi ja tästä asti olemme etääntyneet vuosi vuodelta. Yritän soitella ja pitää yhteyttä vielä joskus, mutta joskus on mennyt kuukausia ilman yhteydenpitoa ja olen huomannut, että vanhemmistani ei kuulu, ellen itse aktivoidu. Lapsistani eivät ole senkään vertaa kiinnostuneita. Tuntuu oudolta katsoa, miten vanhemmat ja lapsuudenperhe ovat monella voimavara ja tärkeä osa elämää.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysytään, että onko useinmiten hyvät välit vanhempien kanssa, niin kyllä on. Suurimmalla osalla.

Vierailija
102/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi voi

Hyvin elämässä menestynyt Stina-Susanna on TAAS aloittanut päivän trollaamalla Putlerina palstalla.

Raivopäissään lyttää kaikki positiiviset kertomukset, kuten aiemminkin.

Sivistystasonsa ilmenee panetteluna ja kiukutteluna.

Hakee vain julkisuutta viikosta toiseen samalla stoorilla.

Katkeruus ja kateus vaikuttimina.

Julkisuuden hankkiminen Vauva-palstalla? Miten se nimettömänä onnistuu? Onko äänessä kokemusasiantuntija, kenties joku palstahulluksi kutsuttu?

Kuten sanotti kaikki ketjun kirjoittajat on tuon mielestä Stina-Susannoja. Googlaas mikä tuo Stina-Susanna on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi voi

Hyvin elämässä menestynyt Stina-Susanna on TAAS aloittanut päivän trollaamalla Putlerina palstalla.

Raivopäissään lyttää kaikki positiiviset kertomukset, kuten aiemminkin.

Sivistystasonsa ilmenee panetteluna ja kiukutteluna.

Hakee vain julkisuutta viikosta toiseen samalla stoorilla.

Katkeruus ja kateus vaikuttimina.

Julkisuuden hankkiminen Vauva-palstalla? Miten se nimettömänä onnistuu? Onko äänessä kokemusasiantuntija, kenties joku palstahulluksi kutsuttu?

Stina-Susanna haaveilee pääsevänsä tätä kautta ip-lehtien sivuille.

No, saahan sitä unelmoida ;DDDDDDDDDD

Vierailija
104/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilla ihmisillä on tietenkin hyvät välit sekä vanhempiinsa että lapsiinsa.

On täysin normaali ihminen vaikka ei olisikaan hyvät välit vanhempiinsa. Sillä ne vanhemmat on usein huonot ja ilkeät. Huonot vanhemmat on tässä kuviossa epänormaalit, ei se aikuinen lapsi. Ei kai kukaan normaali terve ihminen halua ottaa elämäänsä vahingollisia ihmisiä? Siis rajattomia, väkivaltaisia, ilkeitä vanhempia?

Et SINÄKÄÄN olisi vanhempiisi väleissä jos saisit niiltä turpaasi jatkuvasti aikuisenakin. Tekisikö se siis sinusta epänormaalin?

Miten alkoholisti ja väkivaltaisessa perheessä voi kasvaa henkisesti terveeksi ihmiseksi?

Ei mitenkään.

Jos jatkuvasti saa turpiinsa ja vain kielteistä huomioita vanhemmiltaan, niin kyllä siinä henkinen kasvu nyrjähtää tosi pahasti.  Ja juuri tälläisessa perheissä kasvaneet täyttävät tälläkin hetkellä Kelan terapeuttien vastaanotot.

No ihmisellä on uskomaton kyky selvitä ja aivot ovat plastiset. Olen väkivaltaperheestä ja olen silti terve. Sun uskomuksesi ovat väärät, typerät, ja ennenkaikkea ennakkoluuloiset. Korjaapa käsityksiäsi. Erittäin moni menestynyt ihminen on huonosta perheestä.

Ihan kun ihminen ei voisi olla molempia: kärsiä mielenterveyden ongelmista ja käydä terapiassa JA olla menestynyt. 

Vierailija
105/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilla ihmisillä on tietenkin hyvät välit sekä vanhempiinsa että lapsiinsa.

On täysin normaali ihminen vaikka ei olisikaan hyvät välit vanhempiinsa. Sillä ne vanhemmat on usein huonot ja ilkeät. Huonot vanhemmat on tässä kuviossa epänormaalit, ei se aikuinen lapsi. Ei kai kukaan normaali terve ihminen halua ottaa elämäänsä vahingollisia ihmisiä? Siis rajattomia, väkivaltaisia, ilkeitä vanhempia?

Et SINÄKÄÄN olisi vanhempiisi väleissä jos saisit niiltä turpaasi jatkuvasti aikuisenakin. Tekisikö se siis sinusta epänormaalin?

Miten alkoholisti ja väkivaltaisessa perheessä voi kasvaa henkisesti terveeksi ihmiseksi?

Ei mitenkään.

Jos jatkuvasti saa turpiinsa ja vain kielteistä huomioita vanhemmiltaan, niin kyllä siinä henkinen kasvu nyrjähtää tosi pahasti.  Ja juuri tälläisessa perheissä kasvaneet täyttävät tälläkin hetkellä Kelan terapeuttien vastaanotot.

No ihmisellä on uskomaton kyky selvitä ja aivot ovat plastiset. Olen väkivaltaperheestä ja olen silti terve. Sun uskomuksesi ovat väärät, typerät, ja ennenkaikkea ennakkoluuloiset. Korjaapa käsityksiäsi. Erittäin moni menestynyt ihminen on huonosta perheestä.

Ihan kun ihminen ei voisi olla molempia: kärsiä mielenterveyden ongelmista ja käydä terapiassa JA olla menestynyt. 

Menestyksellisesti putleroida vauva-palstalla

;DDDDDDDDDDDDD

Vierailija
106/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omiin vanhempiini hyvät välit. Ei olla kuitenkaan erityisen läheisiä. Isän kanssa soittelen muutaman kerran vuodessa, äidin kanssa viikoittain. He asuvat 300 km päässä, nähdään noin kahden kuukauden välein. Äidin kanssa meillä riittää puhuttavaa ja puuhaillaan välillä jotain yhdessä. Isän kanssa vaihdetaan vaan kuulumiset nopeasti, ei tehdä koskaan mitään yhdessä.

Lapsena vietin paljon aikaa isäni kanssa ja harrastettiin yhdessä kaikenlaista. Mun lapsuus oli suurimmaksi osaksi turvallinen, mutta sitä vaikeutti äidin ahdistuneisuus ja sisaruksen huumeriippuvuus. Äitini ei jaksanut hoitaa mua ja vietin ison osan vauva-/taaperoajasta yksin pinnasängyssä ja hyppykiikussa. Perheen sisäiset ongelmat alkoi näkymään mun kehityksessä ja jaksamisessa ala-asteen aikana. Siitä asti mulla onkin ollut erilaisia mielenterveysongelmia.

Vierailija
107/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tuo Stina-Susanna-Putler ehtii joka ketjun pilaamaan. Tässä viikon sisällä tunnistan ainakin 5-6 ketjua jotka meni pilalle tuon spämmäämisen takia.

No, meitä on moneen junaan, jotkut jää asemalle, ja onhan sekin elämänsisältö ja -tarkoitus kiusata ihmisiä päivittäin.

Ja ohimennen: av-palsta ei ole kovin hyvä paikka kysellä nielipiteitä, tämä av ei vastaa jakaumaa normaalista ihmiskunnasta :)

Tänne on pesiytynyt kaikenlaista marginaalista ”mielipidevaikuttajaa”.

Vierailija
108/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä tuo Stina-Susanna-Putler ehtii joka ketjun pilaamaan. Tässä viikon sisällä tunnistan ainakin 5-6 ketjua jotka meni pilalle tuon spämmäämisen takia.

No, meitä on moneen junaan, jotkut jää asemalle, ja onhan sekin elämänsisältö ja -tarkoitus kiusata ihmisiä päivittäin.

Ja ohimennen: av-palsta ei ole kovin hyvä paikka kysellä nielipiteitä, tämä av ei vastaa jakaumaa normaalista ihmiskunnasta :)

Tänne on pesiytynyt kaikenlaista marginaalista ”mielipidevaikuttajaa”.

5-6 ketjua samasta aiheesta!!

ei j-kauta, on totisesti SS jääny asemalle mielipidettään kailottamaan!!

Vierailija
109/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu joillain olevan vaikea ymmärtää että ensinnäkin meitä on todella valtavan paljon, ja toisekseen sekin tuntui joillekin olevan vaikeaa ymmärtää että ketjussa vastaa useita eri ihmisiä....

Kaikki tässä ketjussa kirjoittaneet, lukaiskaa joskus ajan kanssa ketju ”70-luvun äitien lapset - oliko muilla samanlaista” ( ketju löytyy googlella nopeammin kuin tämän sivuston hakukoneella).

Hyviä kirjoituksia ja hyvää analyysiä siitä mikä sai tietyt ikäluokat olemaan niin kylmiä, vihamielisiä ja tylyjä vanhempina.

Tsemppiä kaikille ketjulaisille!

Vierailija
110/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tällä palstalla ei enää nykyään kiusaajat voi saada bannia. Ennen pystyi kun oli kiinteä ip, nykyään ei voi kun on vaihtuva mobiili-ip. Meno on sen mukaista.

Vierailija
111/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin itsekin läheisempiä välejä vanhempiini, en oikein tiedä mikä meni pieleen. Aina koitin auttaa kaikin tavoin, kiitokseksi en saanut kuin haukkuja.

Nyt välit poikki, ei mitään kunnon tukea. Olen huomannut, että kun nähdään ei puhuttavaa ole. Ja kyllä, olen kateellinen kavereilleni joilla tuntuu olevan itsestään selvää, että omiin vanhempiin voi yhä luottaa, tuli mikä tuli..

En itse tajua, miksi äitini kohtelee minua huonosti, mutta yhä se vain sattuu. Ikää jo 30, eli tuskin auttaa aika..

Vierailija
112/117 |
15.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun tällä palstalla ei enää nykyään kiusaajat voi saada bannia. Ennen pystyi kun oli kiinteä ip, nykyään ei voi kun on vaihtuva mobiili-ip. Meno on sen mukaista.

Sellaista se on.

Putleristit sallivat vain nuoleskelijat. Kritiikki on myrkkyä!!

Vierailija
113/117 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ilmeisesti on, itselläni ei. Päällisinpuolin ihan ok välit kyllä, mutta ei ole paljoa yhteistä puhuttavaa, aaltopituus on eri eikä rehellisesti sanoen edes kiinnosta jutella vanhempien kanssa mistään.

Vierailija
114/117 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilman isää kasvanut. Isäpuoli tuli kuvaan vähän ennen kouluikää. Alkusi välit olivat etäiset, mutta paranivat aikaa myöten. En nyt sanoisi, että olivat lämpimät ja rakastavat, mutta välittävät kuitenkin. Ei ollut kovin läheinen äitikään minulle, ei ainakaan osannut sitä koskaan näyttää. Äiti kuoli aika varhain. Sen jälkeen välit isäpuoleen paranivat entisestään ja pidimme yhteyttä hänen kuolemaansa asti.

Vierailija
115/117 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

114: alkusi > aluksi

Vierailija
116/117 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin jonkun verran laiminlyödyksi lapsena eikä ongelmiani, esim. paniikkikohtauksia otettu todesta. Koitin esim. nuorena sanoa, että en jaksa hakea kesätöitä, koska olen liian uupunut. Tarvitsen kesäloman lepäämiseen. Sitä ei uskottu, vaan pakotettiin kesätöihin. Siitä ja muutamista muista jutuista seurasi sitten mielenterveysongelmien kierre, jonka selvittäminen kesti yli 30-vuotiaaksi. Olen nyt päälle 40-vuotiaana vain pintapuolisesti tekemisissä heidän kanssaan. Hyvinvointini ei kiinnostanut heitä, joten eipä heidän vointinsa kiinnosta sitten minuakaan.

Vierailija
117/117 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on normi ja normaalia että perheellä on hyvät välit keskenään myös kun lapset on aikuisia mutta monilla näin ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän