Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsuutesi kaverisynttäreillä aina tarjottiin?

Vierailija
14.03.2021 |

Muistan kuinka kaikilla synttäreillä oli niitä vohvelikeksejä, ihan sama kenen kaverin synttärit oli kyseessä. :)
Suolatikut oli myös vakio ja isossa muovirasiassa oleva triojäätelö.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo omia synttärikuvia, -83 syntynyt, niin monesti haikailee tuotteita joita ei enää ole, limuista tarjolla mm.

Rally-limsaa, Friscoa, Aurinkojaffaa tai Afri-colaa. Näitä kasari- ja ysärikuvissa näkyvillä. 

Äiti joskus teki Hanna-tädin kakkuja, en tiedä ovatko kuinka yleisesti tunnettuja. Täytekakku yleensä kermasta, mutta kerran oli suklaasta tehty vaihtoehto kanssa. Kakussa yleensä täytteenä kiiviä, suklaaströsseleitä tai suklaarusinoita. Silloin kun täytti kymmenen niin kakun keskustaan olikin tehty noista rusinoista 10. Löytyi myös Carneval-keksejä ja erinäisiä pullia. Yleensä omilla synttäreillä kävi sukulaisia ja naapureita lapsikavereiden ohella. 

Unohtamatta myöskään noita cocktailtikkuja ja yleensä niissä oli juusto, viinirypäle, nakki ja omenanpala meillä ainakin. Huvittaa kun yksi kaveri ei ole koskaan voinut juustoa sietää eli jos noita söi hänen tikusta piti aina ottaa juusto pois. :)

Vierailija
62/65 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun minulla ei ollut kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomaksi oli mehua tai limsaa. Täytekakku oli usein, kaikilla ei ollut kun jostain syystä lapset ei tykänneet yleisesti täyttäristä, itse söin kyllä hyvällä halulla jos oli kakkua! Omille synttäreille sain itse koristella kakun irtokarkeilla. Täytteenä oli yleensä mansikkahilloa ja joko banaanimössöä tai persikkaviipaleita. Carneval-keksit oli yleisiä. Joskus oli jäätelöä. Suolaisina oli popcornia ja suolatikkuja, joillain oli sipsejä. Yhden lapsuuskaverin äiti teki synttäreille aina mokkapaloja ja sellaisia pieniä lämpimiä voileipiä patongista, ne oli hyviä niin on jäänyt mieleen. 

Vierailija
64/65 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut erikseen kaverisynttäreitä.

Vierailija
65/65 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🎈🎉🎊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi