En uskalla nykytiedon valossa ottaa astra zenecan rokotetta
Ja se on juurikin tuo mikä työnantajan puolesta tullaan antamaan. Mitä jos en ota. Tarkoittaako se etten sitten saa mitään rokotetta missään vaiheessa? Vai voinko myöhemmin kun kaikki halukkaat on rokotettu, saada vaikka omalla kustannuksella toisen valmistajan rokotteen?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
No älkää ottako. Kyllä halukkaita löytyy. Pääasia, että rokotteet saadaan käytettyå ja rokotekattavuus suureksi. Älkääkä levittäkö pelkoa. Meidän kaikkien etu on, että mahdollisimman moni rokotetaan pian.
Samalla lailla meidän kaikkien etu on, että mahdollisimman moni sairastuu koronaan. Miksi siis levittää pelkoa asiasta?
Onneksi kaksi miljoonaa rokotetaan ennen mua, siihen mennessä moni rokote on jo kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Inovion rokotetta odotellessa. Tosin todennäköisesti vasta loppuvuodesta saa hyväksynnät.
Onko tuo siis se suomalainen nenäsumute? Itse haluan kyllä kans tulevaisuudessa sen, mutta sitä ennen aion ottaa Astra Zenecan, koska en halua koronaa ja en jaksa kykkiä kotona koko tätä vuotta. Mutta kun se koronarokotus pitää ottaa tulevaisuudessa joka vuosi, niin sitten tulevina vuosina otan kyllä aina tuon suomalaisen nenäsumutteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ottanut ja onnellinen siitä.
1 riskiryhmää ja keuhkolääkärin mukaan itselläni covid saattaisi olla todella hankala.Toki, olisihan se ikävä myöntää että teit ehkä virheen, jota ei saa tekemättömäksi...
Alapeukuista päätellen muutama muukin on ottanut jo rokotuksen.
Otettu on ja serkku myös....saatiin siinä välissä AZ kun sitä ei vielä 'saanut' antaa +70 ikäisille, muuta nuoremmat riskiryhmäläiset sai.Eipä tullut kummoisia sivuvaikutuksia. Viime tiistaina oli tämä eka ja toka on 1.6.
Eikä pelota mitkään tulpat, kuuluu ihan normaaliin määrään tuossa määrässä ihmisiä, jotka on jo rokotettu.... sama määrä niitä olisi ollut vaikka ei olisi ainuttakaan rokottetu.
Eipä siitä mitään hyötyä olisikaan kuten itäsavon tapaus osoittaa. Kauhulla odotan Johnsonin vielä tehottomamman lumelääkkeen markkinoille tuloa.
AZ tunnusti ongelmat pitkään ja odotti valmista piikkiä ehkä ensi talvena. Sitten vaiettiin, kun alkoi kilpailijoita päästä markkinoille, kun isot rahat kuitenkin kyseessä. Nyt lasketaan "hyväksyttävää vahinkoa" ja omistajat hykertelevät rahavuoren keskellä. Pelokkain kansanosa yrittää puolustella "mutku aina jotain vahinkoa ja mä ainakin on niiiiin siis niinq hyper onnellinen piikistä".
Ihan sama mulle jos joku mummo saa veritulpan
En jokatapauksessa ota mitään paskamömmöä suoneen
Vierailija kirjoitti:
No älkää ottako. Kyllä halukkaita löytyy. Pääasia, että rokotteet saadaan käytettyå ja rokotekattavuus suureksi. Älkääkä levittäkö pelkoa. Meidän kaikkien etu on, että mahdollisimman moni rokotetaan pian.
Joo, halukkaat koekaniineiksi.
En uskalla minäkään. En itseasiassa mitään noista. Täytyy yrittää pärjätä ilman.
Saakohan sen jotenkin tietää etukäteen, että minkä valmistajan rokotteen on itse saamassa?
Vierailija kirjoitti:
Laskimotulpan riski ilman koronarokotettakin on vähintään 22/3 miljoonaa. Jos rokotetussa vöestössä on tulppia tilastollisesti yhtä paljon kuin rokottamattomassa, syy ei ole rokotuksissa.
On tässä nyt muutakin. Useampi maa on jo keskeyttänyt rokotukset juuri tällä rokotteella. Jos riski olisi sama kuin ilman mitään rokotetta, ei näin olisi tehty. Jostain siis tullut vahva epäily että yhteys saattaa olla. Myöskään muiden rokotteiden käyttöä ei ole keskeytetty, ja ihan sama riskihän niilläkin olisi jos olisi ihan yleinen riski eikä juuri tuohon az rokotteeseen kohdentuva epäily.
Vierailija kirjoitti:
Saakohan sen jotenkin tietää etukäteen, että minkä valmistajan rokotteen on itse saamassa?
Saa. Ainakin meille on jo ilmoitettu että saadaan Astra Zeneca. Siis työnanatajan puolesta rokotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ottanut ja onnellinen siitä.
1 riskiryhmää ja keuhkolääkärin mukaan itselläni covid saattaisi olla todella hankala.Toki, olisihan se ikävä myöntää että teit ehkä virheen, jota ei saa tekemättömäksi...
Alapeukuista päätellen muutama muukin on ottanut jo rokotuksen.
Otettu on ja serkku myös....saatiin siinä välissä AZ kun sitä ei vielä 'saanut' antaa +70 ikäisille, muuta nuoremmat riskiryhmäläiset sai.Eipä tullut kummoisia sivuvaikutuksia. Viime tiistaina oli tämä eka ja toka on 1.6.
Eikä pelota mitkään tulpat, kuuluu ihan normaaliin määrään tuossa määrässä ihmisiä, jotka on jo rokotettu.... sama määrä niitä olisi ollut vaikka ei olisi ainuttakaan rokottetu.
En usko! Silloin ei olisi mitään epäilyäkään herännyt että voisi liittyä rokotuksiin.
En ottaisi AZ 60% tai Johnsonin 50% rokotetta vaikka tultaisi kotiovelle tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseä on jo pitkään kiinnostanut että onko mulla veritulppariskia, kun kahta puolen sukua tuntuu olevan veritulppia, mutta ei kuitenkaan äidillä tai isällä. Isovanhemmilla kyllä. Varmaan tuon rokotuksen jälkeen sitten selviää. Tavallaan vois ottaa sen ihan jo senkin takia. Ainakin saa sitten selvyyden tuohon asiaan ja myös uskotaan että on tulppa, kun on tieto siitä rokotuksesta papereissa. Sais sitten sen verenohennuslääkityksen samalla ja pelastais sillä itsensä tulevilta tulpilta. Jos joskus myöhemmin saa tulpan ilman rokotetta, niin sitä ei kuitenkaan päivystyksessä uskota, kun ei meinata uskoa mitään muutakaan.
Ostat apteekista Primaspania käsikauppalääkepuolelta niin saat sillä homman hoidettua. Ei siihen reseptilääkkeitä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskimotulpan riski ilman koronarokotettakin on vähintään 22/3 miljoonaa. Jos rokotetussa vöestössä on tulppia tilastollisesti yhtä paljon kuin rokottamattomassa, syy ei ole rokotuksissa.
Itse koronakinhan muuten aiheuttaa noita veritulppia. Eli jos niihin on riski niin koronan sairastaminenkaan ei ole kyllä hyvä idea.
Ei ole ei! Mutta onko mahdollista itse vaikuttaa- vaikka sitten rahalla- siihen minkä rokotteen saa? Sitä kysyttiin, mutta ei taida olla kenelläkään tietoa?
Kyllä minuakin vähän jännittää se rokotteen ottaminen, mutta toisaalta en halua kuolla koronaankaan enkä joutua teholle. Olen kuitenkin ykkösriskiryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koronakinhan muuten aiheuttaa noita veritulppia. Eli jos niihin on riski niin koronan sairastaminenkaan ei ole kyllä hyvä idea.
Ei ole ei! Mutta onko mahdollista itse vaikuttaa- vaikka sitten rahalla- siihen minkä rokotteen saa? Sitä kysyttiin, mutta ei taida olla kenelläkään tietoa?
Käsittääkseni raha ei auta tässä asiassa, koska Suomessa rokotusta ei voi saada yksityislääkäristä.
Vierailija kirjoitti:
Jos veritulppariski huolettaa, niin laita tukisukat jalkaan ja nouse välillä liikkeelle rokotusta seuraavan vuorokauden tai parin ajan. Niistä ei ainakaan ole haittaa.
Ei kyllä välttämättä hyötyäkään jos rokote muuttaa veren koostumusta...
Itseä on jo pitkään kiinnostanut että onko mulla veritulppariskia, kun kahta puolen sukua tuntuu olevan veritulppia, mutta ei kuitenkaan äidillä tai isällä. Isovanhemmilla kyllä. Varmaan tuon rokotuksen jälkeen sitten selviää. Tavallaan vois ottaa sen ihan jo senkin takia. Ainakin saa sitten selvyyden tuohon asiaan ja myös uskotaan että on tulppa, kun on tieto siitä rokotuksesta papereissa. Sais sitten sen verenohennuslääkityksen samalla ja pelastais sillä itsensä tulevilta tulpilta. Jos joskus myöhemmin saa tulpan ilman rokotetta, niin sitä ei kuitenkaan päivystyksessä uskota, kun ei meinata uskoa mitään muutakaan.