Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä: Naapuri haluaa kieltää toisia kulkemasta rappukäytävässä nastakengillä

Vierailija
14.03.2021 |

Meillä oli ala-aulaan ilmestynyt jonkun asukkaan laittama lappu, että hän haluaa, että jos joku käyttää nastakenkiä niin kulkee vain hissillä, ei saisi käyttää rappusia. Kun se lapun mukaan häiritsee häntä.

Mitä mieltä, onko tuo nyt vähän kohtuutonta? Joo, ymmärrän jos rapina häiritsee, mutta eihän nyt kukaan voi kieltää kaikkia muita käyttämästä rappukäytävää vain siksi että häntä häiritsee pieninkin ääni.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi EI voi mennä sillä hissillä? Miksi pitää kävellä nastakengillä jos se sekä vaurioittaa lattioita ja häiritsee jotain naapuria. Muakin on ärsyttänyt joskus jonkun naapurin kohtuuttomalta tuntunut mussutus, mutta helpommalla pääsee jos vähän myötäilee. Varsinkin jos vaiva on niinkin pieni, kuin että silloin tällöin käyttää hissiä.

Vierailija
82/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä talvena ei ole viä nastoja tarvinnut, mutta viime talvena laitoin ne nastakengät jalkaan vasta alaovella, kun en kehdannut rapistella niillä rapussa.

Sama. Ja vaikka meillä kivilattiat onkin käytävillä, niin en halunnut riskeerats, että naarmutan niitä mennessäni. Kengöt laitoin jalkaani alaoven edessä olevalla kumimatolla.

Miten te siis toteutatte tuon? Otatte toiset kengät mukaan joilla kävelette alaovelle, kuljetatte niitä sitten mukananne ja laitatte ne sitten taas jalkaan alaovella kun tulette sisään? Kun eihän kukaan nyt sukkasillaan siellä rappukäytävässä kulje.

Kyllä minä kuljen sukkasillaan.Laitan/otan nastakengät alaovella maton päällä. Sukat otan pois kun menen asuntooni ja laitan mukavat villasukat jalkaan.

Miltä kengät haisee? Itse käyttäisin rappukäytävässä jotain tosi kevyitä kangastossuja, jotka mahtuu helposti pieneen pussiin ja taskuun. 

Mihin laitat ne sitten vaikka juoksulenkillä? 

No taittelisin pussiin ja taskuun. 

Juoksulenkillä nimenomaan ei voi olla mitään ylimääräistä painoa mukana, pilaa koko homman.

Ajattelin jotain ultra kevyitä tossuja. Vaikka jotkut vanhanajan voimistelutossut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

” On taloyhtiön vastuulla keksiä tähän jokin järjellinen ratkaisu, jos nastakengillä kulkeminen halutaan kieltää.

Tloyhtiön vastuulla ei ole kaikki, mitä ikinä talossa asuvat keksivätkään. Minä tykkään paistaa makkaraa avotulessa, niin vaadin, että yhtyö rakentaa hormit joka asuntoon.. vai?

Tai kuljen paljain jaloin ja en halua, että jalkapohjat sotkeentuvat käytävissä sen takia, että siivotaan vain kerta viikkoon - kyllä taloyhtiön pitää tähänkin keksiä ratkaisua? vai?

Mitäpäjos ratkaisun keksii se, joka ongelman aiheuttaa. Kalossit voi vetää kenkien päälle, ongelma ratkaistu. Sen sisjaan sinun ongelmasi onkin miettiä, minne ne kalossit jätät vai otatko riskin, että joku vie mukanaan jättäessä ne ala-aulaan odottamaan...

Vierailija
84/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheellinen kielto. Itse laitan irtoliukuesteet vasta alaovella. Meillä on siinä myös penkki jossa voi vaihtaa monot yms. Moni tulee crockseilla siihen ja jättää ne odottamaan lenkin ajaksi.

Juoksulenkkareissa on kiinteät nastat, niitä ei voi ottaa pois. Harvassa taloyhtiössä on myöskään mitään penkkejä tai mitään mahdollisuutta jättää kenkiä tai crocseja sinne alakertaan. 

Vierailija
85/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastakengät kuuluvat ulos, on vaarallistakin kävellä sisällä, ne luistavat.  Samalla vaivalla kun on laukku mukana laittaa sinne sisäjalkineet.  Nykyään vaan kaupastakin kaikki penkit pois viety, saisi yksi olla ovipielessä.

Menetkö lenkillekin laukun kanssa?

Kyllä.  Tulkaa vanhoiksi ja havaitkaa, on kätevää laittaa käsineet sinne kun hakee avainta.  Paperinenäliinat ym..mukana.

No ei todellakaan ole kätevää lenkkeillä niin, että laukku hakkaa joka askeleella selkää tai kylkeä. Minulla on hanskat, avaimet ja nenäliinat taskuissa. Kenkiä ei taskuihini mahdu.

Auta armias.

Useinko näette mummoja juoksemassa?

Näytä mulle miten juokset vähintään 10 km lenkkejä joka viikko läpi Suomen talven ilman nastoja.

Vierailija
86/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne nastakenkäilijät voi hankkia kumisuojia joita käyttää sitten sisällä?

Vierailija
87/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan aiheellinen kielto. Itse laitan irtoliukuesteet vasta alaovella. Meillä on siinä myös penkki jossa voi vaihtaa monot yms. Moni tulee crockseilla siihen ja jättää ne odottamaan lenkin ajaksi.

Juoksulenkkareissa on kiinteät nastat, niitä ei voi ottaa pois. Harvassa taloyhtiössä on myöskään mitään penkkejä tai mitään mahdollisuutta jättää kenkiä tai crocseja sinne alakertaan. 

Talvijuokseminen tuntuu olevan täysin vieras käsite suomalaisille.

Vierailija
88/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäni kerrostaloissa asuneena ja kahdessa paikassa osakkeenomistajana, pidän ihan selvänä ettei rappukäytävässä kävellä nastakengillä. Ja jos on aivan pakko, niin mahdollisimman vähän. Eli hissi on silloin tietysti parempi kuin portaiden kävely.

Eli mielestäsi kuka tahansa asunnon omistaja voi vaatia ihan mitä tahansa naapureiltaan, menemättä taloyhtiön kautta? 

Ei tietenkään, enkä kirjoittanut mitään tuollaista. Naapurin vaatimus on tässä sivuosassa, aina on ihmisiä jotka vaatii sitä ja tätä, niistä ei kannata liikaa kierroksia ottaa. Mutta jos nyt ylipäänsä puhutaan siitä saako rapussa kävellä nastakengissä, niin minulle on ihan itsestäänselvää ettei niin tehdä, ellei ole joku pakottava tilanne.

Vierailija
89/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua häiritsee se, että naapurit tilaavat Woltilla tai Foodoralla ruokaa kotiin. Lähetit aiheuttavat melua ja ruoat saavat hissin haisemaan. Voinko vaatia tätä kiellettäväksi? Samoin pizzat saavat hissin haisemaan. Voinko vaatia pizzan hakua kiellettäväksi? 

Vierailija
90/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäni kerrostaloissa asuneena ja kahdessa paikassa osakkeenomistajana, pidän ihan selvänä ettei rappukäytävässä kävellä nastakengillä. Ja jos on aivan pakko, niin mahdollisimman vähän. Eli hissi on silloin tietysti parempi kuin portaiden kävely.

Eli mielestäsi kuka tahansa asunnon omistaja voi vaatia ihan mitä tahansa naapureiltaan, menemättä taloyhtiön kautta? 

Ei tietenkään, enkä kirjoittanut mitään tuollaista. Naapurin vaatimus on tässä sivuosassa, aina on ihmisiä jotka vaatii sitä ja tätä, niistä ei kannata liikaa kierroksia ottaa. Mutta jos nyt ylipäänsä puhutaan siitä saako rapussa kävellä nastakengissä, niin minulle on ihan itsestäänselvää ettei niin tehdä, ellei ole joku pakottava tilanne.

Miksi se on itsestäänselvää? Kerrostaloissa on lukemattomia asioita jotka häiritsevät muita. Esimerkiksi ruokalähetit aiheuttavat häiriötä, melua, hajua ja turvallisuusriskejä kun ihmiset jakavat niille ovikoodia. Kielletäänkö siis kaikki tuokin? Samoin kotiin tuotavat kulketukset aiheuttavat melua, saanko vaatia niitäkin kiellettäväksi? Tai pizzan kuljettamisen hississä kun se saa hissin haisemaan?

Vierailija
91/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä talvena ei ole viä nastoja tarvinnut, mutta viime talvena laitoin ne nastakengät jalkaan vasta alaovella, kun en kehdannut rapistella niillä rapussa.

Sama. Ja vaikka meillä kivilattiat onkin käytävillä, niin en halunnut riskeerats, että naarmutan niitä mennessäni. Kengöt laitoin jalkaani alaoven edessä olevalla kumimatolla.

Miten te siis toteutatte tuon? Otatte toiset kengät mukaan joilla kävelette alaovelle, kuljetatte niitä sitten mukananne ja laitatte ne sitten taas jalkaan alaovella kun tulette sisään? Kun eihän kukaan nyt sukkasillaan siellä rappukäytävässä kulje.

Kyllä minä kuljen sukkasillaan.Laitan/otan nastakengät alaovella maton päällä. Sukat otan pois kun menen asuntooni ja laitan mukavat villasukat jalkaan.

Miltä kengät haisee? Itse käyttäisin rappukäytävässä jotain tosi kevyitä kangastossuja, jotka mahtuu helposti pieneen pussiin ja taskuun. 

Mihin taskuun? Ei kaikissa juoksuvaatteissa ole kuin avaintasku.

Onko kaikki nastalenkkarien käyttäjät jotain huippujuoksijoita vain, joille mahtuu taskuihin vain avaimet? 

Vierailija
92/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

” On taloyhtiön vastuulla keksiä tähän jokin järjellinen ratkaisu, jos nastakengillä kulkeminen halutaan kieltää.

Tloyhtiön vastuulla ei ole kaikki, mitä ikinä talossa asuvat keksivätkään. Minä tykkään paistaa makkaraa avotulessa, niin vaadin, että yhtyö rakentaa hormit joka asuntoon.. vai?

Tai kuljen paljain jaloin ja en halua, että jalkapohjat sotkeentuvat käytävissä sen takia, että siivotaan vain kerta viikkoon - kyllä taloyhtiön pitää tähänkin keksiä ratkaisua? vai?

Mitäpäjos ratkaisun keksii se, joka ongelman aiheuttaa. Kalossit voi vetää kenkien päälle, ongelma ratkaistu. Sen sisjaan sinun ongelmasi onkin miettiä, minne ne kalossit jätät vai otatko riskin, että joku vie mukanaan jättäessä ne ala-aulaan odottamaan...

Mitäpä jos ratkaisun keksii se, jolla ongelma on? Eli se yksittäinen naapuri jota ääni häiritsee. 

Vierailija
93/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole hissiä, joten kuljen nastakengillä rapussa. Ostin niihin kyllä jotkut icebugin omat suojat jotka saa nastojen päälle, mutta totesin ne aivan liian vaarallisiksi koska ne irtoilivat itsekseen vaikka koko oli oikea. Hyvin käytetty 30e :D Jotkut sukat nastojen päällä olisivat yhtä tyhjän kanssa, tai varmaan tekisivät kengistä vielä liukkaammat kyllä.

Sukkasillaan en ala tuolla hipsiä, siellä on sulanutta lunta sun muuta mukavaa lattioilla, minä pidän kuivista sukista. Nykyvaatteiden taskut ovat niin pienet, että hyvä että saa kännykän sopimaan matkaan mukaan, vaikea niihin on tossuja tunkea.

Vierailija
94/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin taskuun? Ei kaikissa juoksuvaatteissa ole kuin avaintasku.

Onko kaikki nastalenkkarien käyttäjät jotain huippujuoksijoita vain, joille mahtuu taskuihin vain avaimet? 

En voi vastata muiden puolesta, mutta juoksulenkille ei todellakaan kanniskella mukaan mitään laukkuja tai ylimääräisiä tavaroita. Vain ja ainoastaan avaimet. Niistäkin otan itse pois avaimenperän ja ylimääräiset avaimet, koska se ylimääräinen paino taskussa pilaa juoksulenkin.

Vierailija
95/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sellaista asiaa nykyään olekkaan mistä ei tulisi suuremman luokan ongelma. Siis ihan kaikesta.

Vierailija
96/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole hissiä, joten kuljen nastakengillä rapussa. Ostin niihin kyllä jotkut icebugin omat suojat jotka saa nastojen päälle, mutta totesin ne aivan liian vaarallisiksi koska ne irtoilivat itsekseen vaikka koko oli oikea. Hyvin käytetty 30e :D Jotkut sukat nastojen päällä olisivat yhtä tyhjän kanssa, tai varmaan tekisivät kengistä vielä liukkaammat kyllä.

Sukkasillaan en ala tuolla hipsiä, siellä on sulanutta lunta sun muuta mukavaa lattioilla, minä pidän kuivista sukista. Nykyvaatteiden taskut ovat niin pienet, että hyvä että saa kännykän sopimaan matkaan mukaan, vaikea niihin on tossuja tunkea.

Muuten mielenkiintoinen kysymys, että jos naapuri/taloyhtiö lähtisi vaatimaan jotain sukkia kenkien päälle ja joku kaatuisi niiden takia ja loukkaisi itsensä, niin siinä olisi kyseinen naapuri/taloyhtiö aika kusessa korvausvaatimusten kanssa.

Vierailija
97/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä silläkin on vastaajille merkitystä millaisessa rapussa asuu. Ja onko vuokralla vai omistaja.

Itse asun tosi siistissä talossa, jossa on aika aktiivista talkootoimintaa, yhteisiä pihajuhlia, talon tapaamisia yms. Lähes kaikki on omistajia, oisko nyt vain 2 vuokralla. Tuntuu että kaikilla on sellainen yhteinen halu pitää omaisuudesta hyvää huolta sekä talossa, että pihalla. Eli tässä talossa en näkisi että ihmiset kulkee nastakengissä ylös-alas portaikossa. Mutta olen asunut sellaisissakin taloissa, joissa ihan rehellisesti edes minua ei kiinnostaisi tuo asia. Esimerkiksi asuin vuokralla vanhemmassa talossa Itäkeskuksessa... niin ihan yks hailee kun rapussa oli karkkipapereita ja kuraisia tassunjälkiä, en olisi edes huomannut jotain nastojen naarmuja.

Vierailija
98/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule,niin kaiuan kun yksikin pentu aukoo päätään naapurista ja jatkuvalla syötöllä tuppaa tämän asioihin lokaa, on normaalia puuttuua jämäkästi häirintään. 

Vierailija
99/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten mielenkiintoinen kysymys, että jos naapuri/taloyhtiö lähtisi vaatimaan jotain sukkia kenkien päälle ja joku kaatuisi niiden takia ja loukkaisi itsensä, niin siinä olisi kyseinen naapuri/taloyhtiö aika kusessa korvausvaatimusten kanssa.

Miksi taloyhtiö vaatisi sukkia kenkien päälle? Eiköhän ne vain sanoisi "älkää kulkeko nastakengillä rapussa, vaan käyttäkää hissiä". Se on sit ihmisen omaa tulkintaa, että laittaa jonkun margariinimötkäleen kengänpohjaan kiinni nastasuojukseksi ja liukastelee menemään rapuissa. Ei kaikesta voi vaatia korvauksia, hei haloo.

Vierailija
100/146 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasta ja muista kengistä ja niilla kulkemisesta kerrontalojen tiloissa on yleensä selvät määräykset olemassa.

Meidän taloyhtiöissä on alakerran ilmotustaululla ohjeet.

Ja sen lisäksi on jaettu jokaiseen huoneistoon kirjalliset tiedotteet ja siinä olevien määräysten perustellut.

Homma on toiminut erittäin hyvin.  Meillä on upea isännöitsijä.