Miksi ihmiset mieluummin seisottavat omakotitaloja tyhjillään ja kylmänä vuosia kuin myisivät markkinahinnalla?
Siinähän se arvo vasta sulaakin kun ehtii menemään rakenteet pilalle kun talo seisoo kylmillään useamman vuoden. Sillä, mitä itse maksoivat talosta, ei ole juurikaan merkitystä, jos sen arvo ei vaan yksinkertaisesti vastaa samaa summaa tänä päivänä.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Minä omistan omakotitalon, jota on yritetty ostaa sen paikan vuoksi. Itse talo on todettu asuinkelvottomaksi ilman laajaa remonttia(on hometta, sientä, asbestia ja vettä tulee sisään katosta). Ihmiset luulee taloa asuinkelvolliseksi.
Ehkä ihmiset haluaa sen paikan takia ostaa sen talon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua vuokrata, vaikka maksaisi vain kulut ja tontin hinnallakaan kukaan ei osta. T.kokemusta on
Jaa, kyllä moni suomalainen vaan haluaisi asua vuokralla okt/mummo mökissä! Sattumalta tiedän, kun itsekin koitan epätoivoisesti löytää hintaluokaltaan sopivaa vuokralle - turhaan.
Täälläpäin omistajat/perikunnat seisottavat mieluummin tupia tyhjillään:(
Ihmettelen tosiaan miksi taloja ei anneta vuokralle useammin. Luulen että muutama sikavuokralainen-lehtijuttu on pelästyttänyt ihmiset. Mutta nyt juuri rajoitusten aikaan moni kaipaa enemmän tilaa ja omaa pihaa.
Niinpä, miksi taloja koitetaan aina vain myydä??? En itse saa yksin (liian pienet tulot) lainaa pankista, mutta nauttisin jos saisin asua okt-talossa!
Jos et saa lainaa, miten ajattelet, että sinulla riittäisi raha elää vuokralla omakotitalossa? Usein se vuokra on suurempikin, kuin lainan lyhennys olisi, lisäksi tulee tietysti lämmitys kulut, vesilaskut ym.
Vuokratontilla olevaa taloa ei kannata ostaa kalliilla hinnalla.