Ystäväpariskunta jätti 4,5kk ikäisen vauvan hoitoon viikoksi.
Lähtivät itse lomalle. Kehtaanko kyseenalaistaa asiaa, vaikka se ei minulle tippakaan kuulu? Säälittää vaan tuo pieni vauva tosi paljon, viikko on mielettömän pitkä aika!! Mietin myös, että jos en yhtään ihmettele, niin pitävätköhän he toimintaansa aivan normaalina tapana? Miten sitten sanoisin asiasta niin että kukaan ei loukkaantuisi??
Kommentit (64)
Tämä asiahan on ollut esillä viime aikoina, kun useampikin julkisuuden henkilö (muistaakseni mm. lastenpsykiatri Tuula Tamminen) on kertonut varhaislapsuuden/lapsuuden sairaalakokemuksistaan, ja niiden jättämästä turvattomuuden tunteesta.
stella80:
Mitä tapahtuu keskosille ja muille sairaille vauvoille, jotka joutuvat vauvana olemaan pitkiä jaksoja sairaalassa, jopa laitteissa. EIkö pieni syntynyt vauva tunne mitään? Onko sen lapsen elämä ihan pilalla, kun vanhemmat eivät ole vauvassa 24/7 kiinni?
Noissa tilanteissa on pakko jättää vauva. On tosi lapsellista verrata omaa lomaa ja vauvan sairautta. Mulla on vauva ollut 2kk sairaalassa mutta en tosiaankaan jättäisi häntä viikoksi hoitoon oman loman takia.
Jos lapsi on niin sairas että vaatii sairaalahoitoa, niin tietenkin vauvan on silloin sairaalassa oltava. mutta on kyllä kummallista puhua ettei 4,5kk ikäinen ikävöisi äitiä ja isää. Ei ehkä hoidossa ollessaan, koska niin pieni vauva raukka unohtaa jo yhden yön jälkeen heidän olemassa olon. Vanhemmat tarvitsevat omaa aikaa, kyllä, mutta eiköhän tuossakin mene joku raja! Aina ei voi puhua siitä että vanhemmat tarvitsevat omaa aikaa... Eiköhän noita VIIKON reissuja ehtisi tekemään myöhemminkin?
Ap, sinun varmaan kannattaa kysellä miten reissu meni. Ja jos tulee heille uutta reissua, niin sitten viattomana kysyä ennen sitä että oletteko varmoja ettei vauva kaipaa teitä loman aikana?`