Työttömien määrä kasvussa -pitkäaikaistyöttömiä yhä enemmän 2021
Työllisten määrä on laskenut.
Miten tilanne on vaikuttanut/muuttanut sinun arkeesi/arkeasi?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e496a220-6337-4578-856d-077d1c02df8c
Kommentit (29)
"Nuoret ovat työttömiä yhä pidempään"
Tuoko tähän ensiapua tuo oppivelvollisuuden laajentaminen?
Miten lomautetut mahtaa pärjätä taloudellisesti kun yhtäkkiä tulot romahtaa mutta talousmenot pysyvät ennallaan?
Jäin viime vuonna työttömäksi kaksi kertaa. Kyllä ahdisti ja oli pelko persiissä.
Nyt olen taas töissä.
Vierailija kirjoitti:
Miten lomautetut mahtaa pärjätä taloudellisesti kun yhtäkkiä tulot romahtaa mutta talousmenot pysyvät ennallaan?
Kyllähän ne tosi paljon vähenevät. Koska kukaan ei käy missään, rahaa ei kulu liikkumiseen, matkustamiseen, satunnaiseen shoppaamiseen jne. Vaatteitakaan ei tarvitse ostaa, ei niitä kukaan täällä kotona näe.
Tilastojen mukaan korona on vaikuttanut taloudellisesti kaikista eniten siihen ryhmään, joka tiukimmin vaatii rajoituksia, eli nuoriin naisiin. Oma vika siis.
Juuri alkoi työttömyys, kun ajoin yritystoiminnan alas. Onneksi ei ole yrityslainaa, asuntolainaa kylläkin. Ei ole ollut varaa juuri maksella työttömyyskassaan, joten aika pienet tulot on nyt. Mies vielä töissä onneksi, mutta työnantaja oli sanonut, että lomautuksia tulee syksyllä, jos kesä menee rajoitusten kanssa. Asuntolainaan saatiin lyhennysvapaata. Saa nähdä miten tällainen reilusti keski-ikäinen työllistyy.
Valmistun pian itsekin työttömäksi kun mihinkään ei vaan kelpaa.
Onko tuo nyt ihme, tapahtuma-alan sulku on kestänyt jo vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Kesäkuusta lähtien oli sallittua järjestää 500 hengen tapahtumia ulkotiloissa, elokuusta alkaen kävijöiden määrälle ei ollut ylärajaa, ja satoja ihmisiä sisätiloihin kokoavia tapahtumia järjestettiin vielä marraskuun lopussa. Viime vuoden loppupuolella oli siis puolen vuoden jakso, jonka aikana tapahtumia pystyi järjestämään suht hyvin.
Huolestuttaa jos syksyllä tilanne on se, että lomautukset iskee. . .
Miten nämä pärjää jotka on elättänyt perhettään heittämällä keikkaa tarvittaessa ravintola-alan töissä?
Mites ne 30 000 uutta työpaikkaa?
Koskettaako kriisi kuinka rakennusalan työntekijöitä ja yrittäjiä?
Ei kai korona ulkotöissä (rakentaessa) leviä jos suojukset , jne?
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin viittaat?
https://www.kaleva.fi/paaministeri-sanna-marin-luottaa-etta-30-000-tyop… tähän. Tietysti aikaa on vielä, mutta takapakki ei auta asiaa.
Kai tämäkin jollain matematiikalla saadaan käännettyä niin että Suomi tarvitsee parissa vuodessa vähintään 200 tuhatta työperäistä tulijaa ulkomailta.
psyk kirjoitti:
Minä olen psykologi ja tienaan 4800 eur/kk tällä hetkellä
Ja mua ei vittuukaan kiinnosta joku köyhien ulina
Köyhiäkään tuskin kiinnostaa sun ulina että paljonko tienaat ja mikä on ammattisi🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Kesäkuusta lähtien oli sallittua järjestää 500 hengen tapahtumia ulkotiloissa, elokuusta alkaen kävijöiden määrälle ei ollut ylärajaa, ja satoja ihmisiä sisätiloihin kokoavia tapahtumia järjestettiin vielä marraskuun lopussa. Viime vuoden loppupuolella oli siis puolen vuoden jakso, jonka aikana tapahtumia pystyi järjestämään suht hyvin.
Salli mun nauraa. Tapahtumia ei todellakaan koronan aikana ole pystynyt järjestämään ”suht hyvin”.
Ei tuota täyssulkujen välissä ollutta ”vain rajoitettua aikaa”, jolloin rajoitettujen tapahtumien lipputuloilla ei edes saanut omiaan takaisin palkattu takaisin ihmisiä mihinkään hommiin. Ihmiset ei myöskään uskaltanut järjesttettyihin tapahtumiinkaan ja suurin osa jätettiin järjestämättä varmuuden vuoksi koska rajoitukset saattoivat muuttua miten sattuu, edellytetyt toimet oli raskaita ja viruksen leviäminen edelleen mahdollista. Ei näkynyt Flowta eikä Ruissia vaikka mielestäsi on ”hyvin mennyt”.
Mutta kiva sulle että pystyt elämään haavemaailmassa.
Minua pelottaa jos joudun töihin, makoilen mielummin sohvalla kaiket päivät ja nostan tukia.
Palvelualoilla rankkaa.