Työttömien määrä kasvussa -pitkäaikaistyöttömiä yhä enemmän 2021
Työllisten määrä on laskenut.
Miten tilanne on vaikuttanut/muuttanut sinun arkeesi/arkeasi?
https://www.iltalehti.fi/talous/a/e496a220-6337-4578-856d-077d1c02df8c
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Juuri alkoi työttömyys, kun ajoin yritystoiminnan alas. Onneksi ei ole yrityslainaa, asuntolainaa kylläkin. Ei ole ollut varaa juuri maksella työttömyyskassaan, joten aika pienet tulot on nyt. Mies vielä töissä onneksi, mutta työnantaja oli sanonut, että lomautuksia tulee syksyllä, jos kesä menee rajoitusten kanssa. Asuntolainaan saatiin lyhennysvapaata. Saa nähdä miten tällainen reilusti keski-ikäinen työllistyy.
Minä olen viisikymppinen sinkku ja entinen yrittäjä. Kun lyhennysvapaat loppuivat, eikä edelleenkään ollut tietoakaan työllistymisestä, menivät ensin luottotiedot ja sitten lopulta koti. Nyt olen asunnoton.
psyk kirjoitti:
Minä olen psykologi ja tienaan 4800 eur/kk tällä hetkellä
Ja mua ei vittuukaan kiinnosta joku köyhien ulina
Taidat nyt kuvitella sen ulinan. Mitäs ulisemista siinä on kun saa maata kotona tai tehdä mitä sitten kukin työtön tekeekin jos toimeen tulee ja saa ostettua kaikkia niitä asioita mitä haluaa ja on onnellinen.
Minä olen nyt töissä muta silloinkin kun olin työtön sain ostettua kaikkia asioita mitä halusinkin. Huippu tv:, huonekaluja, auton ym. Sekä se kannattaa muistaa että työttömät voivat saada eri summan rahaa tukina kuussa. Se on täysin ihmiskohtaista että paljonko saa ja mitä tukia. :)
Toki jotkut työttömät valittaa omaa tilannetta mutta ei kaikki. Ei kannata yleistää:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt ihme, tapahtuma-alan sulku on kestänyt jo vuoden.
Höpsis. Kesäkuusta lähtien oli sallittua järjestää 500 hengen tapahtumia ulkotiloissa, elokuusta alkaen kävijöiden määrälle ei ollut ylärajaa, ja satoja ihmisiä sisätiloihin kokoavia tapahtumia järjestettiin vielä marraskuun lopussa. Viime vuoden loppupuolella oli siis puolen vuoden jakso, jonka aikana tapahtumia pystyi järjestämään suht hyvin.
Salli mun nauraa. Tapahtumia ei todellakaan koronan aikana ole pystynyt järjestämään ”suht hyvin”.
Ei tuota täyssulkujen välissä ollutta ”vain rajoitettua aikaa”, jolloin rajoitettujen tapahtumien lipputuloilla ei edes saanut omiaan takaisin palkattu takaisin ihmisiä mihinkään hommiin. Ihmiset ei myöskään uskaltanut järjesttettyihin tapahtumiinkaan ja suurin osa jätettiin järjestämättä varmuuden vuoksi koska rajoitukset saattoivat muuttua miten sattuu, edellytetyt toimet oli raskaita ja viruksen leviäminen edelleen mahdollista. Ei näkynyt Flowta eikä Ruissia vaikka mielestäsi on ”hyvin mennyt”.
Mutta kiva sulle että pystyt elämään haavemaailmassa.
Höpsis tällekin. Kuten sanoin, tapahtumia pystyi järjestämään puolen vuoden ajan suht hyvin. Useimpien tapahtumien kävijämäärät pysyi silti säälittävän pieninä, mutta se ei johtunut rajoituksista tai suluista vaan siitä ettei ihmiset uskaltanut tai halunnut osallistua niihin.
Heinäkuinen Ruisrock taisi estyä kävijämääriä koskevien rajoitusten takia (max 500), mutta elokuussa Flow'n olisi saanut rajoitusten puolesta järjestää. Flow'n järjestäjät oli kuitenkin päättänyt perua tapahtuman jo hyvissä ajoin. Elokuussa järjestettiin kuitenkin onnistuneesti monia festareita, mm. Aurafest, Saaristo Open, Vaasa Festival, Seinäjoen vauhtiajot, Saarihelvetti ja Järvenpää soi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis. Kesäkuusta lähtien oli sallittua järjestää 500 hengen tapahtumia ulkotiloissa, elokuusta alkaen kävijöiden määrälle ei ollut ylärajaa, ja satoja ihmisiä sisätiloihin kokoavia tapahtumia järjestettiin vielä marraskuun lopussa. Viime vuoden loppupuolella oli siis puolen vuoden jakso, jonka aikana tapahtumia pystyi järjestämään suht hyvin.
Salli mun nauraa. Tapahtumia ei todellakaan koronan aikana ole pystynyt järjestämään ”suht hyvin”.
Ei tuota täyssulkujen välissä ollutta ”vain rajoitettua aikaa”, jolloin rajoitettujen tapahtumien lipputuloilla ei edes saanut omiaan takaisin palkattu takaisin ihmisiä mihinkään hommiin. Ihmiset ei myöskään uskaltanut järjesttettyihin tapahtumiinkaan ja suurin osa jätettiin järjestämättä varmuuden vuoksi koska rajoitukset saattoivat muuttua miten sattuu, edellytetyt toimet oli raskaita ja viruksen leviäminen edelleen mahdollista. Ei näkynyt Flowta eikä Ruissia vaikka mielestäsi on ”hyvin mennyt”.
Höpsis tällekin. Kuten sanoin, tapahtumia pystyi järjestämään puolen vuoden ajan suht hyvin. Useimpien tapahtumien kävijämäärät pysyi silti säälittävän pieninä, mutta se ei johtunut rajoituksista tai suluista vaan siitä ettei ihmiset uskaltanut tai halunnut osallistua niihin.
Heinäkuinen Ruisrock taisi estyä kävijämääriä koskevien rajoitusten takia (max 500), mutta elokuussa Flow'n olisi saanut rajoitusten puolesta järjestää. Flow'n järjestäjät oli kuitenkin päättänyt perua tapahtuman jo hyvissä ajoin. Elokuussa järjestettiin kuitenkin onnistuneesti monia festareita, mm. Aurafest, Saaristo Open, Vaasa Festival, Seinäjoen vauhtiajot, Saarihelvetti ja Järvenpää soi.
Voit työntää höpsiksesi sinne minne aurinko ei paista. Samaan konkurssiin työllisyysvaikutusten osalta menee se ettei tapahtumiin tule asiakkaita kuin se ettei niitä saa järjestää. 💁🏼♀️ Tajuat varmasti itsekin jos et ihan vajaa ole että joku mainitsemistasi ei työllistä samaan tapaan kuin Antti Tuisku olisi työllistänyt stadionilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit työntää höpsiksesi sinne minne aurinko ei paista. Samaan konkurssiin työllisyysvaikutusten osalta menee se ettei tapahtumiin tule asiakkaita kuin se ettei niitä saa järjestää. 💁🏼♀️ Tajuat varmasti itsekin jos et ihan vajaa ole että joku mainitsemistasi ei työllistä samaan tapaan kuin Antti Tuisku olisi työllistänyt stadionilla.
Olin itse töissä useammassakin mainitsemistani tapahtumista ja mulla on aika hyvä käsitys siitä, miten tapahtuma-ala työllistää.
Kommentoin alun perin väitettä, joka meni näin: "Onko tuo nyt ihme, tapahtuma-alan sulku on kestänyt jo vuoden." Tämä väite on yksiselitteisesti väärä, koska tapahtuma-alan sulku ei todellakaan ole kestänyt vuotta. Tapahtumien kävijät on ollut vuoden ajan vähissä, mutta se on eri asia. Osa on jäänyt kotiin koronan pelossa ja osa siksi, että tarpeettomien kontaktien vähentämistä suositeltiin. Välissä oli kuitenkin puolen vuoden jakso, jonka aikana tapahtumia sai rajoitusten puolesta järjestää suht hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä pärjää jotka on elättänyt perhettään heittämällä keikkaa tarvittaessa ravintola-alan töissä?
Pärjään työttömyystukien varassa. Pärjäämistä auttaa, että alaa on aina leimannut epävarmuus töiden määrästä ja jatkuvuudesta ja palkka on pieni, joten sentinvenytys on tullut tutuksi.
Kuinkahan paljon yrityksiä keikahtaa Suomessa korona-katastrofin vuoksi. . .
Sain töitä pitkän työttömyyden jälkeen omalta alaltani viennin parista. Työt alkavat ensi viikolla ja olen pakahtua onnesta! Te-toimisto on roikkunut kuin kivireppu selässäni ja tuntuu hyvältä vihdoin päästä tästä taakasta. Toivon, että heiltä tullaan karsimaan näennäispalvelujen määrää ja mahdollisuutta!
Ei varmaan lohduta mutta olette melko hyvässä asemassa, jos miehesi on maksanut kassan jäsenyydestä. Onko hänellä mahdollisuutta ansiosidonnaisen lisäpäiviin? Ja tämä: teillä on sentään omistusasunto, vuokralaisina asemanne olisi paljon kurjempi. Kuten mulla, työttömäksi jäänyt yrittäjä: ansiosidonnainen nettona 1100 €/kk ja vuokra 690 €/kk...