Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset pukeudu asiallisesti häihin?

Vierailija
10.08.2006 |

Siis onko joku t-paita ja trikoohame riittävän juhlava teidän mielestä? Musta ne on arkivaatteita selkeästi. Olimme häissä vastikään ja ihmetytti joidenkin pukeutuminen. Eivät olleet mitään juntteja vaan ihan fiksuja, jopa sivistyneiksi luokiteltavia ihmisiä, joilla koulutusta yms. Ja lapset oli puettu samaan tyyliin.. En tajua!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei sekään toimi. Kerrankin työnantajani järjesti juhlatanssiaiset, jossa kutusssa oli pukukoodina tumma puku ja ansiomerkit. Naisilla se tarkoittaa täyspitkää iltapukua eli sellaista vaatetta, jota ei juuri käytetä muualla kuin todella arvokkaissa tilaisuuksissa. No, pukukoodi säikäytti henkilökunnan niin että paikalle tuli vajaa sata yli 600 kutsutusta. Eikä kaikki olleet tietenkään tienneet mitä ko. pukukoodi tarkoittaa, vaan monella naisella oli lyhyt juhlamekko ja yhdellä jopa farkut. Työpaikkani henkilöstö koostuu pääosin korkeakoulutetuista, joten oli se aika yllätys.

Häissä näkee tosi harvoin esim. hattuja naisilla. Olimme kesällä yksissä häissä, joissa oli 120 vierasta ja toki suomalaisittain juhlava pukeutuminen. Kuitenkin minä olin ainoa, jolla oli hattu. Pukeutuminen on mennyt aina vain alemmas ja vaatimattomammaksi, " ettei vaan erotuta" . Se on aika sääli.

Minusta on kiva pukeutua joskus kunnolla ja arvostaa sillä tavoin esim. juhlan kohdetta ja juhlajärjestelyjä. Juhla on kuitenkin aina juhla.

Vierailija
22/24 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kun kysyin morsiamelta pukukoodia niin hän sanoi että eeeei tarvitse mitään juhlavaatteita, ihan tavalliset vaatteet käy.

Perillä mökillä morsian oli sitten perinteisessä pitkässä valkoisessa perinteisessä puvussa ja sulhasella lähisuvulla myös viimeisen päälle ykköset niskassa. Vähän otti päähän, että olin uskonut morsianta. Toki minulla oli tavallista siistimmät vaatteet mutta ei erityisen juhlavat kuitenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehillä oli frakki jne. Vuokrasin itse pitkän satiini-iltapuvun hääpukuliikkeestä. Noh, KAIKILLA muilla naisilla oli jotain juhlavan cocktailpuvun tapaista, tunsin itseni pönöttäväksi prinsessa-idiootiksi. Seuraaviin samantapaisiin juhliin laitoin sitten sen lyhyen juhlamekon, ja taas olin kele ainoa lyhyessä, tällä kertaa muilla oli iltapuvut. Sen jälkeen olen sanonut kiitos ei miehen lafkan juhlille.

Vierailija
24/24 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissäni oli pääasia, että tulivat paikalle. Se tärkeintä ja että käyttäytyivät muuten hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän