MIksi Israel hyökkäsi Libanoniin ?
Kommentit (24)
Libanoniin kun oli menossa paljon ammuksia vanhaks... täytyyhän ne johonkin hyötykäyttöön saada. Ja onhan se muutenkin mukava välillä tappaa ihmisiä kun onkin useampi vuosi mennyt melko rauhallisesti.
Nyt löytyi sen verran tekosyytä että tuli aika verestää vanhoja muistoja ja treenata sotataitoja...
Nim: omenavarasta ei saa ampua
Vierailija:
" Suomessa nyt vaan ei saa käydä kiinni kehenkään"ei vai? eihän täällä muuta tehdäkkään kun tapellaan kännissä ja heitellään pulloilla ohikulkijoita, mene vaikka Helsiginkadulle kattoon...
Sakot siitä saa, jos poliisi näkee. Eli ei saa, vaikka ehkä voikin tehdä.
Hörhöt provisoivat..niinhän se Hotzbollahkin toimi.
Hörhöt sai turpaan, niin saa Hizbollahkin. Silti ilm. sun mielestä Hizbollahia kohdellaan väärin, mutta hörhöjä oikein. Vai miten?
silloin saa hyökätä, käydä kimppuun. Niinhän Hitzbollahkin provisoi ja Israel hyökkäs ja hörhöt provisoi ja miekkarilaiset provisoituivat (osa heistä, ei kaikki.)
Siis kumpikin toimivat saman periaatteen mukaan, hörhöt ja Hitzbollah. Siis kenen joukoissa oikein seisot?
Näin niin kuin lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.
Siis esim. perheenjäseneksi, naapuriksi, työkaveriksi. Arvomaailma ja tavat ovat kuitenkin lähempänä toisiaan.
Juutalaisia on moneen lähtöön, niin kuin on muslimejakin.
Vierailija:
Siis esim. perheenjäseneksi, naapuriksi, työkaveriksi. Arvomaailma ja tavat ovat kuitenkin lähempänä toisiaan.
sä olet rasisti jo syntyessäs kun nimittelet ihmisiä, enkä minäkään ole samalainen sun kanssas, onneksi...
Olen asunut ja työskennellyt sekä Israelissa että kolmessa arabimaassa, yhteensä yli seitsemän vuotta. Ja vaikka israelilaiset ovat olleet näistä kansana epäystävällisimpiä, he ovat olleet myös luotettavimpia siinä mielessä kuin länsimaalainen työssäkäyvä naimaton nainen haluaa ympäristönsä kokea.
Pysyn kannassani. Ja nykyäänkin ulkomailla asuessani (UK) en tunne henkilökohtaista epäluuloa edes ortodoksijuutalaisia kohtaan, mutta muslimin näköisiä pidän silmällä. Israelissa siihen jo oppi julkisissa kulkuneuvoissa, valitettavasti.
Missä arabimaissa olet asunut? minä olen myös asunut Israelissa, ja vieraillut monessa arabimaassa samoin ja kas kummaa minä pidän ainakin enempi Libanonilaisista kuin juutalaisista..olen kristitty nainen.
Lisäksi olen asunut kahdessa muussa islaminuskoisessa maassa, jotka eivät ole arabimaita.
Ja edelleen sanon, että naisena on ollut helpointa elää ja hengittää sekä tehdä työtä juutalaisten keskellä, vaikka he ovatkin ryhmänä ystävällisyydessä heikkoa hesalaista tasoa.
Olen itse tosin vaan matkustellut arabimaissa, asunut Israelissa. Mutta arvomaailmaltaan juutalaiset eivät ole kyllä minun kanssani samalla viivalla. Ymmärrän paljon paremmina arabeja, he ovat humaanimpia eikä minua ole ikinä ahdisteltu arabimaissa vaikka olen pitkähiuksinen blondi, paitti turistikeskusissa.. Libanon on minun suosikkimaani.
Ulkominiseriön matkailusuosituksissakin ainakin yhteen aikaan varoteltiin Israelin rikollisuudesta, kun taas arabimaista ei sellasia varoituksia ollut.
ulkomaidenkin lehtiä, nämä raketti-iskut uutisoitiin ihan BBCllä, että näin.
Outoa etten minä ikinä ole kokenut arabimaita epäturvallisiksi taikka hankaliksi maiksi matkustella.
Tunnen lisäksi monia ihmisiä jotka ovat asuneet/matkustelleet arabimaissa ja kaikki he ovat tykäneet (en puhu mistää pohjois-Afrikan turistikohteista.) Ei kukaan heistä haukkuis arabeja ählämeiksi, ennakkoluulot ovat reisussa karisseet.
Anteeksi kun ihmettelen asennettasis jos puheesi siis pitää paikkansa...
tiin esineitä ja ruokaa Lasipalatsin kulmalla olleeseen, maankäyttöluvan anoneeseen Jeesus-bussiin. Parikymmentä poliisia oli rauhoittamassa tätä " rauhanmarssia" .
Silloin Hizzbollah aloitti pommittamisen, ok. Hyvä syy,vaikka tekoa ei tietystikkään voi hyväksyä. Israel ei ansaitse kuitenkaan rauhaa, sillä ei ole oikeutta asua rauhassa niinkauan kuin ne eivät anna palestiinalaisille heidän oikeuksiaan, he ovat pitäneet palestiinalaisia panttivankeinaan ja orjinaan jo yli 50vuotta.
Tässä on kyse fanaattisesta juutalaisuskonnosta joka ei halua antaa tuumaakaan periksi.
Auttaakohan Jeesus siinä sakkojen maksussa?
kun ne oli valehdelleet pysäköintilupaa hakiessaan eivätkä olleet kertoneet että tarkoitus on järjestää vastamielenosoitus..kyllä niitä on helvetin hulluja tämäkin maa täys..