Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsellä tilillä 30 000 ja ei todellakaan mitään maksuhäiriöitä: minkälaiset ihmiset niitä saavat?

Vierailija
14.03.2021 |

Tätä olen ihmetellyt.
M35

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko laittanut loput osakkeisiin, vai miksi on noin vähän, tai toisaalta liikaa tilillä?

Samaa mieltä että hölmöä makuuttaa tilillä tuota summaa ellei sitä ole lähiaikoina käyttämässä. Itse tein samoin vuosikausia ja harmittaa että ymmärsin sijoittamisen järkevyyden vasta vuosia myöhemmin

Mutta että yrität vihjata että 30,000 tilillä on vähän niin on vähän tyhmä kommentti. Onhan se nyt aika paljon rahaa ja vaikka olisi tämän henkilön ainoat säästöt niin siitäkin määrästä moni olisi tyytyväisiä - eli hölmöä yrittää vähätellä tuollaista.

Aloitus on tyypillinen pienen vaivan provoilu, jolla yritetään ärsyttää palstan lukijoita.

Ketä tuo ärsyttää...

Vierailija
42/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ihmettelen aina mistä löytyy näitä ihmisiä jotka jaksaa päivästä toiseen ihmetellä että elämä ei kaikilla mene aina niin kuin on suunnitellut. Tuntuu varmaan hyvältä päteä ja nostaa itseään ylemmäs kun asiat on hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pieni työeläke, 1700 brutto kk.

Oma osake ja mökki.

Yllätys yllätys, vakuutusmaksut on suurin kulu, 1700/vuosi (koti, mökki, auto, sairauskulu).

Kumma kyllä, eläkkeestä jää muutama satanen säästöön nyt korona-aikana. Kaikki on hankittu sinä aikana, kun olin töissä.

Kesä tulossa ja mökki syö eläkkeestä kertyneet säästöt.

Ulkomaat on jo niin nähty.

Koska olin töissä rahoitusalalla, näin mitä vaikeuksia niillä henkilöillä on, jotka ovat menettäneet luottotiedot. Osa täysin holtittomasti, osalla olosuhteet johtaneet.

Kyllä se niin on, että jos vain kykenee, joka kuukausi pitäisi laittaa jotakin "sivuun", vaikka muutama kymppi äkillisten menojen varalta (kodinkoneet/autohajoaa tai joku muu kulu.

Mutta ihmisten tilanteet on niin erilaisia, että helppo täällä on huudella, minunkin.

Vierailija
44/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden kolmikymppisen miehen jolla oli 30 00€ rahaa säästössä ja sijoituksia vielä viisi vuotta sitten. Sitten hän rakastui pelaamiseen, otti pikavippejä kymppitonneilla ja nyt hänellä on 50 000€ ulosotossa. Tuntui, että tyypillä oli vähän liikaakin rahaa ja keksi sitten mukavan pikku ”harrastuksen” paetakseen tylsää merkityksetöntä puuduttavaa elämäänsä. Ei vaadi kamalasti älliä tienata säästöön muutama kymppitonni, kun on vaan siedettävä palkka. Sitten kun tulee joku pikku kriisi johon ei ole valmistautunut, niin elämä menee ihan sekaisin.

Vierailija
45/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on noin paljon rahaa tilillä?

Olisit sijoittanut ne.

30K ei ole pieni summa, mut ei mitenkään iso kaan.

Äkkiä tuommoiset menee. Joku kaveri tarvitsee 5 lainaksi, mökkireissu kavereiden kanssa 2,5 K, ikea reissu 5K, joku 2K telkku, uusi sähköpyörä 3K..., auton korjaus 1,5 €... tuossa mun maaliskuun menot ja ollaan vadta puolivälissä. Eli: äkkiä noita tonneja menee.

Joillakin menee, toisilla ei. Suurimmalle osalle se on iso summa, varsinkin sellaiseksi summaksi joka on käyttörahana (eikä säästönä tulevaisuuteen). Tiedostan itsekin kuuluvani onnekkaaseen ja hyväosaiseen osaan suomalaisista, mutta ei minun kuukausimenoni silti ole lähellä 20k. Suomessa voi elää erittäin hyvää elämää paljon paljon pienemmillä menoilla.

Vierailija
46/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: laskut eivät mene perintään, jos laskuttajan kanssa tekee e-laskusopimuksen omassa verkkopankissa.

Minulle ei tule yhtään paperilaskua, suoritus lähtee eräpäivänä tililtä.

Auton huollot tms. maksan heti.

Ihmettelen porukkaa, joka muuttaa tai jopa muuttaa ulkomaille, mutta ei osaa hoitaa pankkiasioita.

Sitäpaitsi minä tiedän, mitä kuluja milloinkin tulee (yhtiövastike, Trafi, puhelin, sähkö, vakuutus). Tilillä tietysti pitää ollaa rahaa...

Jos minäkin 66 vuotiaana osaan hoitaa kaikki asiat sähköisesti, luulisi tämän näppärän nuoremman sukupolvenkin sen osaavan.

Vierailija
47/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: laskut eivät mene perintään, jos laskuttajan kanssa tekee e-laskusopimuksen omassa verkkopankissa.

Minulle ei tule yhtään paperilaskua, suoritus lähtee eräpäivänä tililtä.

Auton huollot tms. maksan heti.

Ihmettelen porukkaa, joka muuttaa tai jopa muuttaa ulkomaille, mutta ei osaa hoitaa pankkiasioita.

Sitäpaitsi minä tiedän, mitä kuluja milloinkin tulee (yhtiövastike, Trafi, puhelin, sähkö, vakuutus). Tilillä tietysti pitää ollaa rahaa...

Jos minäkin 66 vuotiaana osaan hoitaa kaikki asiat sähköisesti, luulisi tämän näppärän nuoremman sukupolvenkin sen osaavan.

Minulla on sähköyhtiön kanssa e-laskusopimus. Sen seurauksena en ole saanut laskuja, mutta karhuja kyllä tulee. Jostakin syystä ei ole lähtenyt tililtä maksuun vaikka oli automaattimaksuna laitettu, ja tililläkin pieni puskuri eli varallisuutta kyllä enemmän kuin laskuihin olisi vaadittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän