Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsellä tilillä 30 000 ja ei todellakaan mitään maksuhäiriöitä: minkälaiset ihmiset niitä saavat?

Vierailija
14.03.2021 |

Tätä olen ihmetellyt.
M35

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ihmisistä on pakonomainen tarve ostella tavaroita vaikka rahat eivät riitä niiden maksuun. Toisilla taas uhkapelaaminen karkaa käsistä.

Vierailija
22/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato oisko puolmiljoonaa koulutettuakin työttömänä ja laskuja pukkaa.. ei duuneja tarjolla kaikille, joista palkkaa. Ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinua huonommat ja paljon, paaaaaljon alempiarvoiset "ihmiset". (Tätä vastaustahan sinä halusit?No, nousiko itsetunto?)

Vierailija
24/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kävi todella lähellä. Psykoottinen masennus, yritin tappaa itseni vuoden aikana useaan otteeseen niin ei paljon laskujen maksaminen kiinnostellut.

Vierailija
25/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teuwo hakkerina..

Meikällä on Monacossa perustili 170k

Vierailija
26/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusturva on mitätön Suomessa ja laskut ei vaan kaikille riitä maksrettavaksi. Perintäfirmat pitäisi olla laittomia.

Vierailija
27/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se on yhdistelmä monenlaista ongelmaa. Kyvyttömyyttä, taitamattomuutta hoitaa omia asioitaan. Ehkä joskus kaikki-mulle-heti-nyt asennetta, halutaan enemmän kuin mihin omat rahkeet riittää. Peliongelma, alkoholiongelma, huumeongelma, nämä on ihan oma lukunsa.

Olet oikeassa. Mutta mikä yllättää, näitä onelmaisia on niin paljon. Kaikilla ei onneksi mene velkaantumisen asti, mutta jämähdetään sossun asiakkuuden ikuisesti ja vaikka muut maksavat menot, rahat ovat aina loppu.

Kun peliriippuvuus ym. myönnetään nykyään sairaudeksi, eikö voisi asettaa edunvalvojan kaikille ongelmaisille hoitamaan raha-asioita. jo esim. vuoden ongelmien jälkeen? Tai tietysti mieluummin ennen kuin on myöhäistä.

Vierailija
28/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvä palkka ja taloudellinen tilanne. Toki, koska en ole tyhmä, en makuuta 30 tonnia tilillä, vaan rahani ovat sidottu osakkeisiin, rahastoihin ja asuntoihin. Tilillä on noin 5 000 €:n puskuri.

Silti, minulla on ollut maksuhäiriömerkintä DNA:lle, kun en vain ole muistanut maksaa muutaman kympin puhelinlaskua. Kerran minulla on jopa sähköt katkaistu vakiasunnostani, kun unohdin maksaa laskun ja lähdin kolmeksi kuukaudeksi kesäasunnolleni. Arvatenkin nykyään kaikki mahdolliset laskut menevät e-laskuina ilman mitään hyväksyntävaatimusta. 

Me kaikki olemme niin erilaisia. Minulla on koko ajan jotain meneillään, enkä tosiaankaan ehdi miettimään onko joku pikkulasku nyt maksettu.

Vierailija
29/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko laittanut loput osakkeisiin, vai miksi on noin vähän, tai toisaalta liikaa tilillä?

Samaa mieltä että hölmöä makuuttaa tilillä tuota summaa ellei sitä ole lähiaikoina käyttämässä. Itse tein samoin vuosikausia ja harmittaa että ymmärsin sijoittamisen järkevyyden vasta vuosia myöhemmin

Mutta että yrität vihjata että 30,000 tilillä on vähän niin on vähän tyhmä kommentti. Onhan se nyt aika paljon rahaa ja vaikka olisi tämän henkilön ainoat säästöt niin siitäkin määrästä moni olisi tyytyväisiä - eli hölmöä yrittää vähätellä tuollaista.

Aloitus on tyypillinen pienen vaivan provoilu, jolla yritetään ärsyttää palstan lukijoita.

Vierailija
30/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tietoisesti maksuhäiriömerkit. Olin yrittäjänä, en maksanut veroja ja otin luottoja ja lainoja niin paljon kun pystyin. Rahat jemmasin jne... tuli 275 tonnia sillä tavalla ja kärsisin sitten 10 v tuosta ulosottoprosessista jne. Normi duunilla ja säästämisellä en olisi pystynyt kerämään tällaisia varoja. Laskennallisesti sanoisin että oli ihan fiksu päätös vaikka jonkin verran säätämistä tuossa kyllä oli.

Vierailija
31/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttavat rahaa enemmän kuin oikeasti olisi varaa.

32/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan matkailijat. Nykyään voi kuka tahansa joutua Kruuununkallen ansaan.Moni firma ei lähetä muistutust a vaan laskut menevät automaattisesti ulosmittaukseen. Se on lomailijalle painajainen. 

Vierailija
33/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niko Saarinen

Vierailija
34/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on noin paljon rahaa tilillä?

Olisit sijoittanut ne.

Vierailija
35/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisikin aika omituista hankkia maksuhäiriömerkintä, jos ylimääräistä rahaa on kertynyt kolkyttonnia!

Vierailija
36/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka opiskelivat alsuorittajamatalapalkka-ammatin, mutta halusivat elää keskiluokkaista elämää.

Vierailija
37/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin yrittäjänä ja työllistin vuosia kokopäiväisesti 7-12 henkilöä. Jossain vaiheessa kun piti laajentaa toimintaa, otin isoja riskejä (joihin pankki kannusti) ja ne riskit konkretisoituivat, jolloin yritys kaatui ja sen velat jäivät minun maksettaviksi, kun olin ne henk.kohtaisesti taannut. Vajaa puoli miljoonaa on nyt ulosotossa.

Ehkä sinäkin ap olet yksi entisistä työntekijöistäni.

Onko typerä riskinotto siis jotenkin parempaa riskinottoa, kun sen tekee yrityksen nimissä?

Vierailija
38/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on noin paljon rahaa tilillä?

Olisit sijoittanut ne.

30K ei ole pieni summa, mut ei mitenkään iso kaan.

Äkkiä tuommoiset menee. Joku kaveri tarvitsee 5 lainaksi, mökkireissu kavereiden kanssa 2,5 K, ikea reissu 5K, joku 2K telkku, uusi sähköpyörä 3K..., auton korjaus 1,5 €... tuossa mun maaliskuun menot ja ollaan vadta puolivälissä. Eli: äkkiä noita tonneja menee.

Vierailija
39/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jotenkin surullinen aloitus. Se, että itsellä asiat on kohtalaisen hyvin, ei tarkoita, että kaikilla olisi.

Itsellä ei ole maksuhäiriömerkintää, mutta tiedän MONTA joilla on. He ovat ihan tavallisia ihmisiä. Perheen äitejä, joilla on lapsia. Opiskelijoita. Miehiä, perheen isiä... Ihan tavallisia ihmisiä. Elämää ei voi suunnitella etukäteen ja välillä voi tulla tilanne, ettei yksinkertaisesti rahat riitä kaikkeen. Ja siinä hetkessä varmasti valitsee mielummin ruoan kaupasta, kuin jonkun laskun. Tai elämänhallinnassa voi muuten olla haasteita (masentuneisuutta, sairauksia...)

En tuomitse ketään eikä mielestäni muidenkaan pitäisi niin tehdä. On järjetöntä verrata itseensä asioista tai ylipäätään kehenkään toiseen. Elämä ei ole tasapuolista eikä reilua, mutta me voimme itse valita kohdella toisia mahdollisimman tasapuolisesti eikä "sortaa sorrettuja".

Vierailija
40/47 |
14.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perussuomaisten kannattajat jotka muutenkin ovat ongelmissa ja syyttävät niistä muita

Jaa. Satunpa tietämään että esim. Espoossa äänestetään persuja innolla. Ja äänestäjät on korkeakoulutettuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi