Antakaa ihonne olla rauhassa, niin saatte hyvän ihon
Moni ylihoitaa ihoaan kaiken maailman tököteillä ja se ärsyyntyy. Kokeilkaa minimalismia.
Kommentit (32)
Omalla kohdallani pitää paikkansa. Mulla on hyvä iho enkä käytä mitään muita ihonhoitotuotteita kuin puhdistusvaahtoa, enkä sitäkään joka päivä. Vesi riittää pitkälle. Mitään voiteita en ole koskaan käyttänyt. En myöskään käytä meikkiä.
Uskoisin kuitenkin että vielä suurempi osuus asiaan on terveellisillä elämäntavoilla.
naisten rahastusta.
c-vitamiinia saa iholle kun leikkaa pari mansikkaa viipaleiksi ja antaa hetken vaikuttaa. oliiviöljyä, hamppuöljyä, kookosöljyä jne. sisäisesti ja ulkoisesti nautittuna.
hunajaa, marjoja, kurkkua... jääkaapista löytyy hyviä ihonhoitoaineita!
En käytä meikkivoidetta - paras päätös ikinä!
Hyvän ihon saamiseen kesti noin vuoden verran, enkä ole sen jälkeen tarvinnut mitään ihonhoitoaineita!
Juu ei. Täyttä shaissea koko ketju. Geeneillä on suurin merkitys, sitten tulee elämäntavat. Hyvää ihoa ei millään vippaskonsteilla saa, oli se ohje sitten hoitaa tai olla hoitamatta, jos geenit ovat epäsuotuisat.
Siis minä sain hyvän ihon roaccutan-kuurilla. Sitä ennen kaikki, mitä tein tai jätin tekemättä oli ihan turhaa. Epäpuhtaan ihon hoitotuotteet ovat kusetusta suurimmaksi osin, apteekissa on muutamia hyviä tuotteita eri ihotyypeille.
Sen jälkeen olen käyttänyt satunnaisesti aha-kuorintaa, perusvoidetta. Ihoni pysyy nykyään hyvänä, vaikken tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ihon hoidossa on kolme perussääntöä, joilla se pysyy kunnossa
1. Puhdista
2. Kosteuta
3. Suojaa auringolta
On yksilöllistä, mitkä tuotteet sopivat kenellekin parhaiten näihin toimenpiteisiin, mutta mitään tieteellistä näyttöä ei ole siitä, että ihon kunnossapito vaatisi monia eri kalliita tököttejä.
Nuo kolme sääntöä minäkin olen kuullut ihotautien erikoislääkäriltä. Mieto nestesaippua riittää pesuun ja omalle ihotyypille sopivan paksuinen perusvoide kosteutukseen. Aurinkoon tietysti aurinkovoide. Noilla pärjää eikä mene paljon rahaa.
Kosmetiikkateollisuus myy mielikuvia ja unelmia. Varmasti kalliiden ihonhoitotuotteiden joukossa on hyviäkin, mutta miellän ne kuitenkin enemmän itsensä hemmottelu- kuin hoitotuotteiksi.
Kannattaa katsoa tuotteiden ainesosaluetteloja, kun tekee vertailua.
Tuhosin ihoni hoitamalla sitä ja käymällä hoidoissa. Tuli sellainen tragedia, jota ei voi täällä kertoa.
Tämä toimii mulla. Kerran päivässä pesu hellävaraisella pesunesteellä ja sen jälkeen kosteutus kevyellä voiteella. Siinä se. Ei meikkiä, ei mitään kymmenen vaiheen rutiineja jne. Ja olen kärsinyt aknesta yli kymmenen vuotta, että kokemusta kyllä on. Nykyään mulla ei tule enää mustapäitäkään. Ennen tuli, kun pesin kahdesti päivässä.
Puhdistus, kosteutus ja auringolta suojaaminen ovat tärkeitä ja niihin todellakin riittää tavalliset, miedot pesuaineet, perusvoide ja korkean suojakertoimen aurinkovoide.
Lisäksi tietysti tärkeää syödä monipuolisesti ja terveellisesti, paljon kasviksia ja juoda vettä. Pestä meikit illalla ennen nukkumaan menoa, jos sellaisia käyttää. Nukkua riittävästi. Unohtaa tupakka.
Näillä pääsee ihon hoidossa hyvin pitkälle.
En oo meikannut joulun jälkeen kertaakaan. Tälläkin hetkellä naamassa neljä finniä.
Geeneistähän se on kiinni, ja jonkin verran elintavoista. Esim. molemmilla vanhemmillani on ollut nuorena todella paha akne, joten tottakai se periytyi minullekin. Ihoni muistuttaa vielä näin päälle kolmekymppisenä salami-juustopitsaa, eli on täynnä verisiä ja mätää tihkuvia paiseita, ja lisäksi löytyy syviä arpia teini-iässä tulleista finneistä.
On aivan sama mitä teen iholleni, pysyvää ja toimivaa apua ei kuitenkaan löydy. Ihotautilääkärin määräämistä lääkkeistä on ollut apua vain hetkellisesti, ja aina kuurin loputtua akne on palannut entistä pahempana.
Minä en ymmärrä, miten ihoa pitäisi hoitaa. On keksitty niin paljon erilaisia tuotteita, että asian ydin katoaa kokonaan. Sen verran olen saanut selvää, että aurinkovoide on tarpeellinen. Onko muu turhaa rahastusta vai onko vielä muutakin oikeasti tärkeää? (En meikkaa.)