Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan kuulla pettymyksistä omaan lemmikkiin ja miten olette sen kanssa kasvaneet?

Vierailija
13.03.2021 |

Oletteko ikinä katuneet lemmikin hankintaa? Me hankittiin kissanpentu ja luonne on ihan erilainen mitä odotin. Ylienerginen, stressiherkkä yhden ihmisen kissa. Minun on olut vaikea hyväksyä tätä ja päivittäin mietin että mitä hyvää kissassa on. Ei tule edes luokse, ei ole hellyydenkipeä, puree ja raapii. Ikää on nyt yli 7 kk.

Voi olla että aika parantaa tai sitten ei. On onneksi hyvässä hoidossa jne. mutta en tiedä pystynkö kehittämään siihen mitään tunnesidettä. Aika erikoista, olen aina luullut että kiinnyn helposti eläimiin. Nyt tuosta rääpäleestä on vain harmia, hyppii pöydille, on rauhaton mouruaja, metelöi aikaisin aamulla. Oma ruoka ei juurikaan kiinnosta mutta meidän syömät ruuat kyllä. Leikittää pitäisi päivässä ainakin tuntikausia vaikka joskus sitä ei edes sekään kiinnosta. Eniten rassaa juuri tuo pureminen, hädin tuskin edes kosken sitä kun puree kivuliaasti :(

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä eläimelläkin voi olla paha luonnehäiriö. Voi olla sisäsiittoisuutta tms. Raivopäinen kissa on hankala tapaus. Läheisellä oli tällainen. Jotkut kissat saavat noita hellyysaggressioita, mutta ko. kissa kävi ihan tappomeiningillä kaikkien kimppuun, vaikka siihen ei kiinnittänyt mitään huomiota. Tuli todella pahoja, syviä puremis- ja raapimisvammoja.

Jos eläimen elämä ei ole hyvää, eutanasia on hyvä vaihtoehto. Maailma on täynnä kiertoon pistettyjä turvattomia lemmikkejä. Jos olet eri mieltä, kysy itseltäsi, syötkö lihaa. Eläinlääkärin tekemä eutanasia on eri asia kuin teurastus.

Vierailija
42/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihan itse kissasta tuollaisen saaneet.

Teidän nippaisut ja kurinpalautukset ja ojennukseen pistämiset varmaan traumatisoineet pennun.

Luultavasti ollut ihan vaan pennun leikkiä tai hellyysaggressiota, ja te alatte sitä nippailemaan ja tarrautumaan niskasta ja pistämään ruotuun koska kuvittelette että kissä yrittää ottaa vallan ja päästä niskan päälle...

Tajuatteko kissoista edes mitään?

Kissoja ei nippailla eikä laiteta ojennukseen, MITÄÄN eläintä ei nippailla. Nippailetteko lastannekin?

Tehkää kaikille palvelus ja etsikää sille uusi koti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli ettei voi tuoda mitään ongelmaa tai turhautumista eläimen suhteen esiin kun heti on ihan hirveä ihminen ja huono omistaja ja suorastaan eläimen pahoinpitelijä. Lemmikkipiireissä liikkuu paljon outoja antisosiaalisia fanaatikkoja, jotka pitävät itseään parempina kuin muut ja luulevat olevansa jotain kaikkitietäviä kissojen/koirien/kanien tms. suojeluspyhimyksiä. Sitä se teettää kun viettää aikansa eläinkuplassa ja unohtuu käytöstavat ja perusihmissuhdetaidot.

Vierailija
44/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko kissamme olevan täysin luonnehäiriöinen, olen ajatellut että se on vain jotenkin erityisherkkä kun kosketuksistakaan ei pidä. Lepertelen sille ja sanon että on ihana ja siitä selvästi tykkää kun katsoo lempeästi... mutta koskaan siitä ei sylikissaa saa. Se on kyllä seurallinen kaveri. On siinä hyviäkin ominaisuuksia. Jos olisi jatkuvasti hyökkivä kissa niin olisi jo lopetusuhan alla. Kirjoitankin vain että se on ok kissa, yhdessä eletään ja niin edespäin. Ap

Vierailija
45/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ihan itse kissasta tuollaisen saaneet.

Teidän nippaisut ja kurinpalautukset ja ojennukseen pistämiset varmaan traumatisoineet pennun.

Luultavasti ollut ihan vaan pennun leikkiä tai hellyysaggressiota, ja te alatte sitä nippailemaan ja tarrautumaan niskasta ja pistämään ruotuun koska kuvittelette että kissä yrittää ottaa vallan ja päästä niskan päälle...

Tajuatteko kissoista edes mitään?

Kissoja ei nippailla eikä laiteta ojennukseen, MITÄÄN eläintä ei nippailla. Nippailetteko lastannekin?

Tehkää kaikille palvelus ja etsikää sille uusi koti.

Juuri näin.

Vika on siinä ihmisessä aina. Jotenkin kauheaa nämä ihmisten, jotka ottaa lemmikin ja sitten hoitavat väärin ja "eivät kiinny".

Näillä on sama myös ihmisten kanssa, muiden syytä on aina kaikki. Ei kykene etsimään tietoa ja kehittämään itseään.

Vierailija
46/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennen lemmikin hankkimista perehtyä lajille tyypillisiin piirteisiin. Kaikki nuo kuuluu kissan elämään. Älä ota lemmikkiä jos vähänkään epäilet omaa (ei eläimen) sopeutumista,

Vierailija
47/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ennen lemmikin hankkimista perehtyä lajille tyypillisiin piirteisiin. Kaikki nuo kuuluu kissan elämään. Älä ota lemmikkiä jos vähänkään epäilet omaa (ei eläimen) sopeutumista,

Mutta eihän tällaista voi täysin ennustaa. Monet ovat kesyttäneet jopa täysin villiintyneen katukissan ja saaneet siitä mitä erinomaisen lemmikin. Joskus käy hyvä tuuri.

Vierailija
48/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän tällaista voi täysin ennustaa. Monet ovat kesyttäneet jopa täysin villiintyneen katukissan ja saaneet siitä mitä erinomaisen lemmikin. Joskus käy hyvä tuuri.

Ajalla ja rakkaudella sekä ymmärryksellä, ei niskasta kiinni tarttumisella ja nippailemalla kuten ap pennullensa tekee miehensä kanssa.

Vierailija
49/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en minä pahoinpitele kissaa vaan annan kurinpalautusta siitä kun hyökkii käteen kiinni. Siis en tietenkään silloin kun on nätisti. Kehun aina kun näyttää hellyyttään, esimerkiksi joskus lipaisee minua nenästä ym. mutta vielä pitää työstää sitä että antaa koskettaa ja ollaan edistyttykin niin että antaa vähän silittää rinnasta ym. ja ei lapsikaan ole ollut sen kanssa mikään hellantelttu vaan heittänyt esim. peiton päälle ja huutaa kun käy mahdottomaksi ym. ei se tietenkään hyvä tapa ole mutta jotain täytyy tehdä ettei se pääse vielä meidän niskan päälle :(

Emme hanki kissakaveria ainakaan vielä ja en tiedä onko kannattavaakaan osaako enää toimia toisten kissojen kanssa kun tälle ei sovi kissakaveriksi ihan mikä tahansa. Ap

Minäkään en tulis toimeen teidän kanssa hemmetin kissanpieksäjät. Olla teidän hallinnan alla kun pois ei pääse. Olkaa kärsivällisiä ja tehkää työtä sen kissan kanssa.

Vierailija
50/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en usko kissamme olevan täysin luonnehäiriöinen, olen ajatellut että se on vain jotenkin erityisherkkä kun kosketuksistakaan ei pidä. Lepertelen sille ja sanon että on ihana ja siitä selvästi tykkää kun katsoo lempeästi... mutta koskaan siitä ei sylikissaa saa. Se on kyllä seurallinen kaveri. On siinä hyviäkin ominaisuuksia. Jos olisi jatkuvasti hyökkivä kissa niin olisi jo lopetusuhan alla. Kirjoitankin vain että se on ok kissa, yhdessä eletään ja niin edespäin. Ap

Anna se kissa parempaan kotiin ja lopeta nuo lopetuspuheet. Et ymmärrä että et nyt ymmärrä montakaan asiaa. Sulla on tiedonpuute.

Vierailija
51/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en minä pahoinpitele kissaa vaan annan kurinpalautusta siitä kun hyökkii käteen kiinni. Siis en tietenkään silloin kun on nätisti. Kehun aina kun näyttää hellyyttään, esimerkiksi joskus lipaisee minua nenästä ym. mutta vielä pitää työstää sitä että antaa koskettaa ja ollaan edistyttykin niin että antaa vähän silittää rinnasta ym. ja ei lapsikaan ole ollut sen kanssa mikään hellantelttu vaan heittänyt esim. peiton päälle ja huutaa kun käy mahdottomaksi ym. ei se tietenkään hyvä tapa ole mutta jotain täytyy tehdä ettei se pääse vielä meidän niskan päälle :(

Emme hanki kissakaveria ainakaan vielä ja en tiedä onko kannattavaakaan osaako enää toimia toisten kissojen kanssa kun tälle ei sovi kissakaveriksi ihan mikä tahansa. Ap

Minäkään en tulis toimeen teidän kanssa hemmetin kissanpieksäjät. Olla teidän hallinnan alla kun pois ei pääse. Olkaa kärsivällisiä ja tehkää työtä sen kissan kanssa.

Kissanpieksäjät.... Miksi haukutte meitä ihan väärällä nimellä... ihankuin olisimme jotain ihan hirveitä eläimenkiduttajia. Jos kissa käy täysillä käteen kiinni niin että veri lentää mitä itse tekisit samassa tilanteessa? Ap

Vierailija
52/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole tuurista kiinni vaan tiedosta, tsifosta ja asenteesta.

Vierailija
53/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissanpieksäjät.... Miksi haukutte meitä ihan väärällä nimellä... ihankuin olisimme jotain ihan hirveitä eläimenkiduttajia. Jos kissa käy täysillä käteen kiinni niin että veri lentää mitä itse tekisit samassa tilanteessa? Ap

Miettisin mitä MINÄ tein ja opettelisin olemaan sen kissan kanssa.

Ja näin olen tehnytkin, minulla on kissoja.

Vierailija
54/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti lemmikeissä on kehityshäiriöisiä, välttämättä tule vielä pentuiässä esille, ja kasvattaja tietysti myy kaikki mitkä menee kaupaksi. 

Vierailija
55/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hölmöt ottako sisäkissaa!

Meillä kaksi ulkoilevaa kissaa ja ovat tosi ihania. Hoidimme kerrn tutun sisäkissaa ja se oli aivan seko.

Vierailija
56/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaksi ulkoilevaa kissaa ja ovat tosi ihania. Hoidimme kerrn tutun sisäkissaa ja se oli aivan seko.

Mul on koko ikäni ollut sisäkissoja ja yksikään ei ole ollut seko.

Vierailija
57/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mul on koko ikäni ollut sisäkissoja ja yksikään ei ole ollut seko.

No toi ap:n kissa selkeästi on. Sekään ei varmaan olisi, jos saisi ulkoilla vapaasti. Mikään pieni tarha ei ole sama asia kissalle.

Vierailija
58/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisen pelokkaan ja sähisevän ongelmakissan omistajana ajattelin tätä kommentoida. Entisellä meinaan sitä että kolmen vuoden aikana adoption jälkeen kissastani on kuoriutunut sosiaalinen ja utelias hellyydenkipeä yksilö.

Kaikki positiivinen muutos on saatu aikaan menemällä kissan ehdoilla. Sinä et voi kissalta mitään vaatia, oli se sitten syliin tulo tai silitettävänä oleminen. Jokainen kissa on oikeasti ihan oma yksilönsä eikä kaikista sylikissaa saa ja se on ihan ok. Kuritus vain lisää pelkoa tai ahdistusta. Anna kissan olla rauhassa, anna sen tulla sun luo. Pitkälti kissasi käytös kuulostaa myös pentuajan aktiivisuudelta.

Vierailija
59/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä kissa-autistien pyhää tuohtumusta, ei voi kun ihmetellä taas näitäkin kommentteja, voi v srntään.

Mikä siinä on että netissä pitää jo alkumetreillä päättää että Ap on joko hyvä tai paha ja kaikki on Ap:n syytä ja on ihan sama miten keskustelua yrittää viedä eteenpäin niin vastaus on lapsellisuuksia tyyliin anna kissasi pois ja alapeukkuja sataa koska muutkin ja ollaan niin ryhmähegemonian vallassa.

Täältä loppuvat pian asialliset aloitukset.

Ollaan niin olevinaan kissaihmisiä mutta osa ei tajua eläinten käyttäytymisestä juuri mitään. Purevalle ja hyökkäävälle kissalle voi osoittaa ilman mitään "väkivaltaa" että sitä ei kannata tehdä. Kissan ehdoilla:D. Ei sitä pidä yrittää väkisin ottaa syliin ym. itsestäänselvyyksiä mutta olen nähnyt ihmisiä jotka ovat täysin kissan talutusnuorassa ja kissa vetää pataan jos et käy sen kanssa ulkona 8 kertaa päivässä ja omassa olohuoneessa ei voi istua lattialla. Tuskin nuo kaikki ihmiset ovat itse pilanneet kissansa. Vähän ymmärtämystä.

Ap tukistaa ja nippaa kissaansa ja se sinusta on ok?

Vierailija
60/78 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitteko halvan kissan, kun oli pakko saada kiva kissa äkkiä, perehtymättä rodun/mixin luonteeseen? Jos mikä tahansa kissa kelpaa, niin sen kissa pitää hyväksyä myöhemminkin eikä pelkästään maksamisvaiheessa.

Joku elämäniloinen maatiaispentu ei ole yhtään niin lussu kuin puhki sisäsiitetty jalaton ja korvaton kasvattikissa.

Ylipäätään jos hankkii elämää kattonsa alle, niin pitää varautua että sitä ELÄMÄÄ tulee lisää ja rento yhdessäolo on vain bonus, joka saadaan kun eläintä pidetään hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi