Kuinka paljon äiti voi eron jälkeen vaatia isää hoitamaan lapsia?
Tapailen miestä, joka on kaikinpuolin ihana ja täydellinen. Hyvä ja vastuuntuntoinen isä, ja pitää välit kunnossa hankalaan exään.
Miehellä on exänsä kanssa neljä lasta, joista kaksi isoja koululaisia ja kaksi pieniä (2kk vauva ja 2v isompi).
Mies erosi vaimostaan 1kk ennen nuorimman lapsen syntymää.
Miehellä on sovittu virallisesti tapaamisia joka toinen viikonloppu jolloin isot tulisivat hänen luokseen, pienet vielä liian pieniä yökyläilyyn.
Isä on ollut kyllä valmis tapaamaan lapsia useamminkin ja välillä käymään katsomassa pieniä sekä pitämään 2-veetä kylässä joitain tunteja viikolla.
Olen aika ihmeissäni, kun miehen exä tuntuu jatkuvasti vaativan mieheltä enemmän ja enemmän lastenhoito vastuuta.
Lasten äiti tuputtaa vauvaa ja taaperoa miehelle jatkuvasti, pyytää että veisi vaunulenkeille monta kertaa viikossa tai tulisi hänen luokseen hoitamaan, tulisi neuvolaan yms. On myös usein minun kuulleni kysynyt voiko mies ottaa 2 veetä yökylään ja koululaisia useammin, vaikka mies on sanonut ettei 2v osaa nukkua isänsä luona. Tottakai myöhemmin mies ottaa hänetkin, mutta ei vielä.
Ymmärrän että äidillä on varmasti paljon työtä kotona ja vauva valvottaa, mutta suoraan sanottuna ärsyttää miesystäväni puolesta jos sovitusta ei pidetä kiinni.
Mies on kuitenkin hyvä isä, maksaa elatusmaksuja ym tunnollisesti, mutta minun mielestäni hänellä pitäisi olla mahdollisuus myös omaan elämään välillä. Tuntuu että mies on koko ajan exänsä talutusnuorassa.
Kommentit (706)
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa ärsyttää että lapset pyörii jaloissa ja vie hänen ja miehensä yhteistä aikaa. Eihän tuo ukko edes pidä juuri lapsiaan. Että joku voi olla itsekäs.
Eihän tuo sitä tarkoita. Vai meinaatko, ettei isät ennen vanhaan rakastaneet lapsiaan, koska eivät hyysäilleet heitä?
Ap, ota tämä asia puheeksi miehen kanssa ja kerro oma näkökulmasi asiaan. Toivo, että hän huomioisi sinua vähän enemmän, ja että koet hänen entisen vaimonsa vaateet kiusantekona sinua kohtaan. Ole avoin ja rehellinen, niin mies ymmärtää, miltä tilanne sinusta tuntuu.
Huutonaurua, siis oikeesti ala väkyttämään miehelle tästä, niin ymmärtää väistää luodin eli jättää sinut kuin nallin kalliolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä olet iskenyt perheellisen miehen, joka on jättänyt viimeisillään raskaana olevan vaimonsa ja kolme isompaa lasta, ja nyt odotat, että miehellä pitää olla joku "oma elämä" sinua varten? Kyllä sanon, että mies on iskenyt kätensä paskaan ja huomaa sen kyllä kohta.
Kyllähän se nainen saattaa olla niin p*ska, ettei kukaan täysijärkinen halua olla tekemisissä edes lasten takia. Lapset kun voivat ihan hyvin ilmankin isän jatkuvaa tapaamista. Eikö äiti ole muka lapset hankittuaan sitoutunut heihin 100%:sti?
Kyllähän sen lapsen isänkin pitäisi olla lapset hankittuaan sitoutunut heihin 100%:sti eikä 0%:sti.
Vierailija kirjoitti:
Elin samanlaisessa tilanteessa. Vastaan: paljon! Tää ex oireilee siitä, kun miehellä on sinut. Nyt hän haluaa minimimoida teidän yhteisen ajan, että suhteenne loppuisi. Kysymys on kiusanteosta.
Varmaan ukko ihan kiusallaan meni tekemään 4 lasta. Minun käsittääkseni mies on yhtä paljon vastuussa jälkeläisistään.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään sen että lapset ovat kyllä miehelle tottakai tärkeimpiä koko maailmassa!! Mutta mielestäni jos on erottu niin äidinkin pitäisi hyväksyä että miehellä on oma elämä.
Se oma elämä sisältää ne lapset. Mies on siis eronnut siitä lasten äidistä, ei lapsista. Tämä on miehen hyväksyttävä, ja sinun toki myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä olet iskenyt perheellisen miehen, joka on jättänyt viimeisillään raskaana olevan vaimonsa ja kolme isompaa lasta, ja nyt odotat, että miehellä pitää olla joku "oma elämä" sinua varten? Kyllä sanon, että mies on iskenyt kätensä paskaan ja huomaa sen kyllä kohta.
Kyllähän se nainen saattaa olla niin p*ska, ettei kukaan täysijärkinen halua olla tekemisissä edes lasten takia. Lapset kun voivat ihan hyvin ilmankin isän jatkuvaa tapaamista. Eikö äiti ole muka lapset hankittuaan sitoutunut heihin 100%:sti?
Kyllähän sen lapsen isänkin pitäisi olla lapset hankittuaan sitoutunut heihin 100%:sti eikä 0%:sti.
Tietty pitäisi, mutta jos nainen on päästänyt miehen menemään jääden itse musta pekka -kortti eli lapset kädessään, niin se on voi voi.
Mies erosi lasten äidistä, ei lapsista. Etsi joku lapseton mies, vaikka sieltä Tinderistä
Lasten hoito ja kasvatus ovat naisten työtä. Niihin ei tarvitse miehen osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lisään sen että lapset ovat kyllä miehelle tottakai tärkeimpiä koko maailmassa!! Mutta mielestäni jos on erottu niin äidinkin pitäisi hyväksyä että miehellä on oma elämä.
Se oma elämä sisältää ne lapset. Mies on siis eronnut siitä lasten äidistä, ei lapsista. Tämä on miehen hyväksyttävä, ja sinun toki myös.
Jos se ex ei ymmärrä, että mies on eronnut hänestä, ei lapsista, niin voi olla, että mies eroaa sitten lapsistakin. Ihan vain päästäkseen akasta.
Kuukaas kalkkunat! Jokaisella eronneella on oikeus myös vapaa aikaan eron jälkeen. Koskee äitiä ja isää. Ex- puoliso ei voi juoksuttaa toista lapsen varjolla.
Johan piti taas uuuulimiesten tulla paskomaan tämäkin ketju.
Haluan nyt korostaa sitä ett mies on oikeasti todella hyvä ja välittävä isä!!!
2veellä on kova uhmaikä, ja hankaa vastaan ihan kaikessa. Ei tottele miestä, ja tästä syystä ollaan puhuttu yhdessäkin että hänen on hyvä aloittaa yökyläilyt sitten kun tilanne on rauhoittunut.
Mies käy tosiaan 8h päivästä töissä plus työ matkat, ei siinä ihan hirveästi jää aikaa exän luona käymiseen enää, ja esim vauvan hoitoon. Eikös pienet lapset laiteta nukkumaankin jo melkein heti sen jälkeen?
Ja tosiaan minä en ole eron syy, tämän on mies itse sanonut minulle ja exälleen. Tutustuimme n. kuukausi ennen eroa, ja myönnän että ihastuimme heti toisiimme.
Eron syy oli lopulta kuitenkin se, että miehellä oli riitaisa tilanne vaimon kanssa, joka syytti miestä kaikesta ja valitti ihan jatkuvalla syötöllä kaikesta.
Ei siis todellakaan mikään ihanteellinen avioliitto, joten olisiko miehen muka oikeasti pitänyt vaan kestää huonossa suhteessa?
En usko että tekisi lapsillekaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En olisi sekuntiakaan tuollaisen miehen kanssa, joka on hylännyt perheensä. Oksennus.
On niitä naisiakin jotka löytää uuden ja rikkoo perheen
Toki, jos vielä sen päälle hylkäävät lapsiaan ovat ihan alinta pohjamutaa.
Kyllä ärsyttää tommoset muijat kuin aloittaja!! Eiköhän se ole niin, että lapsilla on oikeus myös isäänsä. Sinä olet ikuinen kakkonen, lapset on aina ykkösiä. Sinä olet pelkästään patja, et muuta, koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuukaas kalkkunat! Jokaisella eronneella on oikeus myös vapaa aikaan eron jälkeen. Koskee äitiä ja isää. Ex- puoliso ei voi juoksuttaa toista lapsen varjolla.
Kerrotko monta tuntia ap:n tapauksessa äidillä on omaa lapsivapaata aikaa ja kuinka paljon miehellä? Kovasti tuntuu, että äidillä on lapsivapaata 0 tuntia viikossa. Miksi ap:n mies haluaa läkähdyttää exänsä lasten varjolla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää tommoset muijat kuin aloittaja!! Eiköhän se ole niin, että lapsilla on oikeus myös isäänsä. Sinä olet ikuinen kakkonen, lapset on aina ykkösiä. Sinä olet pelkästään patja, et muuta, koskaan.
Sanotko näin lapsena vai exänä?
Vierailija kirjoitti:
2veellä on kova uhmaikä, ja hankaa vastaan ihan kaikessa. Ei tottele miestä, ja tästä syystä ollaan puhuttu yhdessäkin että hänen on hyvä aloittaa yökyläilyt sitten kun tilanne on rauhoittunut.Mies käy tosiaan 8h päivästä töissä plus työ matkat, ei siinä ihan hirveästi jää aikaa exän luona käymiseen enää, ja esim vauvan hoitoon. Eikös pienet lapset laiteta nukkumaankin jo melkein heti sen jälkeen?
Ja tosiaan minä en ole eron syy, tämän on mies itse sanonut minulle ja exälleen. Tutustuimme n. kuukausi ennen eroa, ja myönnän että ihastuimme heti toisiimme.
Eron syy oli lopulta kuitenkin se, että miehellä oli riitaisa tilanne vaimon kanssa, joka syytti miestä kaikesta ja valitti ihan jatkuvalla syötöllä kaikesta.
Ei siis todellakaan mikään ihanteellinen avioliitto, joten olisiko miehen muka oikeasti pitänyt vaan kestää huonossa suhteessa?
Ja on 2-vuotiaalla paha uhmaikä. Siin tapauksessa pitäisi isän ottaa 2-vuotiaasta vielä enemmän vastuuta, koska 2kk ikäisessä vauvassa on äidillä kädet täynnä töitä.
Tuo 2-vuotias on ollut eron ollessa pieni. Lisäksi on pieni vauva tullut ottamaan hänen paikkansa. Nyt on isän aika ottaa isyysloma, vuosilomansa ja vielä palkatonta vapaata, jotta voi olla apuna. Jos 2-vuotias ei nuku kuin kotona, niin isä menee lapsen kotiin 2-3 yöksi, ja äiti pääsee hotelliin nukkumaan.
isän tulee huolehtia isojen koulunkäynnistä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko monta tuntia ap:n tapauksessa äidillä on omaa lapsivapaata aikaa ja kuinka paljon miehellä? Kovasti tuntuu, että äidillä on lapsivapaata 0 tuntia viikossa. Miksi ap:n mies haluaa läkähdyttää exänsä lasten varjolla?
Exän hyvä ei ero jälkeen kiinnosta, varmaan siksi.
Vierailija kirjoitti:
2veellä on kova uhmaikä, ja hankaa vastaan ihan kaikessa. Ei tottele miestä, ja tästä syystä ollaan puhuttu yhdessäkin että hänen on hyvä aloittaa yökyläilyt sitten kun tilanne on rauhoittunut.Mies käy tosiaan 8h päivästä töissä plus työ matkat, ei siinä ihan hirveästi jää aikaa exän luona käymiseen enää, ja esim vauvan hoitoon. Eikös pienet lapset laiteta nukkumaankin jo melkein heti sen jälkeen?
Niin, tuliko lastenhoito jotenkin yllätyksenä ukolle kun niitä on peräti 4 tehnyt? Vai se että myös isän on kannettava vastuu omista lapsistaan, sisältäen myös uhmaiän? Itselläni ei ole lapsia mutta jopa minä ymmärrän tämän enkä katsoisi tuollaista ukkoa hetkeäkään. Oli riidat mitä tahansa niin lapsiaan hänen pitää hoitaa. Ei ole ilmeisesti kovin hyvällä älyllä varustettu mies.
Ai neljä kertaa?