Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon äiti voi eron jälkeen vaatia isää hoitamaan lapsia?

Vierailija
13.03.2021 |

Tapailen miestä, joka on kaikinpuolin ihana ja täydellinen. Hyvä ja vastuuntuntoinen isä, ja pitää välit kunnossa hankalaan exään.

Miehellä on exänsä kanssa neljä lasta, joista kaksi isoja koululaisia ja kaksi pieniä (2kk vauva ja 2v isompi).
Mies erosi vaimostaan 1kk ennen nuorimman lapsen syntymää.

Miehellä on sovittu virallisesti tapaamisia joka toinen viikonloppu jolloin isot tulisivat hänen luokseen, pienet vielä liian pieniä yökyläilyyn.
Isä on ollut kyllä valmis tapaamaan lapsia useamminkin ja välillä käymään katsomassa pieniä sekä pitämään 2-veetä kylässä joitain tunteja viikolla.

Olen aika ihmeissäni, kun miehen exä tuntuu jatkuvasti vaativan mieheltä enemmän ja enemmän lastenhoito vastuuta.
Lasten äiti tuputtaa vauvaa ja taaperoa miehelle jatkuvasti, pyytää että veisi vaunulenkeille monta kertaa viikossa tai tulisi hänen luokseen hoitamaan, tulisi neuvolaan yms. On myös usein minun kuulleni kysynyt voiko mies ottaa 2 veetä yökylään ja koululaisia useammin, vaikka mies on sanonut ettei 2v osaa nukkua isänsä luona. Tottakai myöhemmin mies ottaa hänetkin, mutta ei vielä.

Ymmärrän että äidillä on varmasti paljon työtä kotona ja vauva valvottaa, mutta suoraan sanottuna ärsyttää miesystäväni puolesta jos sovitusta ei pidetä kiinni.
Mies on kuitenkin hyvä isä, maksaa elatusmaksuja ym tunnollisesti, mutta minun mielestäni hänellä pitäisi olla mahdollisuus myös omaan elämään välillä. Tuntuu että mies on koko ajan exänsä talutusnuorassa.

Kommentit (706)

Vierailija
81/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi sekuntiakaan tuollaisen miehen kanssa, joka on hylännyt perheensä. Oksennus.

On niitä naisiakin jotka löytää uuden ja rikkoo perheen

Toki, jos vielä sen päälle hylkäävät lapsiaan ovat ihan alinta pohjamutaa.

Sinä olet, kun näin sanot. Minkähän sinäkin katsot ”hylkäämiseksi”.

Vierailija
82/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan nyt korostaa sitä ett mies on oikeasti todella hyvä ja välittävä isä!!!

2veellä on kova uhmaikä, ja hankaa vastaan ihan kaikessa. Ei tottele miestä, ja tästä syystä ollaan puhuttu yhdessäkin että hänen on hyvä aloittaa yökyläilyt sitten kun tilanne on rauhoittunut.

Mies käy tosiaan 8h päivästä töissä plus työ matkat, ei siinä ihan hirveästi jää aikaa exän luona käymiseen enää, ja esim vauvan hoitoon. Eikös pienet lapset laiteta nukkumaankin jo melkein heti sen jälkeen?

Ja tosiaan minä en ole eron syy, tämän on mies itse sanonut minulle ja exälleen. Tutustuimme n. kuukausi ennen eroa, ja myönnän että ihastuimme heti toisiimme.

Eron syy oli lopulta kuitenkin se, että miehellä oli riitaisa tilanne vaimon kanssa, joka syytti miestä kaikesta ja valitti ihan jatkuvalla syötöllä kaikesta.

Ei siis todellakaan mikään ihanteellinen avioliitto, joten olisiko miehen muka oikeasti pitänyt vaan kestää huonossa suhteessa?

En usko että tekisi lapsillekaan hyvää.

Niin, tuliko lastenhoito jotenkin yllätyksenä ukolle kun niitä on peräti 4 tehnyt? Vai se että myös isän on kannettava vastuu omista lapsistaan, sisältäen myös uhmaiän? Itselläni ei ole lapsia mutta jopa minä ymmärrän tämän enkä katsoisi tuollaista ukkoa hetkeäkään. Oli riidat mitä tahansa niin lapsiaan hänen pitää hoitaa. Ei ole ilmeisesti kovin hyvällä älyllä varustettu mies.

Ei varmaan niin kauan tullut, kun asui kotona. Eron jälkeen on eri juttu. Ihan oikein sille ex-emakolle, jos on ollut jotenkin vttumainen muija. Sitähän sä et voi tietää, ihme puolustelua, vaikka se voi olla vaikka minkälainen paskapää se nainen. Ja vissiin onkin, jos ei lapsistaan selviydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kunnioittaa miestä joka ei ota vastuuta lapsistaan ja jolle omien lasten kanssa oleminen on taakka. En kyllä haluaisi olla neljän lapsen äitipuolikaan, enkä siksi olisi huolinut miestä jolla on lapsia. Elämä on valintoja.

Vierailija
84/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap sinäkin 4 lasta miehen kanssa. Sitten ihmettelet, kun olet raskaana ja mies löytää uuden naisen.

Vierailija
85/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottaahan ei voi lapsia näkemään eli on ihan isästä kiinni kuinka paljon on lastensa kanssa. Toivottavasti on niin fiksu mies ettei anna uuden heilansa vaikuttaa valintoihinsa.

Vierailija
86/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua ap huoleta se, ettei miehesi mustasukkaisuuttaan halua antaa exälleen sekuntiakaan vapaa-aikaa lapsista, ettei ex-vaimo vain pääsisi tutustumaan johonkin uuteen mieheen?

Jotenkaan teidän suhde ei taida olla vakaalla pohjalla.

Vierailija
87/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuiljaseppo iskee taas..

Vierailija
88/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lähdetäänkö tässä ajatuksesta, ettei isä halua olla lastensa kanssa. Miehenä voin sanoa että omat lapseni ovat minulle kaikista tärkeimmät ihmiset joiden kanssa vietän kaiken mahdollisrn ajan.

Vierailija
89/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ap huoleta se, ettei miehesi mustasukkaisuuttaan halua antaa exälleen sekuntiakaan vapaa-aikaa lapsista, ettei ex-vaimo vain pääsisi tutustumaan johonkin uuteen mieheen?

Tuskinpa tämäkään saisi miestä exäänsä haluamaan, vaikka ex pysyisi ikuisesti sinkkuna :D Outo ajatusmaailma joillain :DD

Ex on selkeästikin vastenmielinen kanttura, osanotto siitä. Toki mieskin näyttää ei catchilta.

Vierailija
90/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2veellä on kova uhmaikä, ja hankaa vastaan ihan kaikessa. Ei tottele miestä, ja tästä syystä ollaan puhuttu yhdessäkin että hänen on hyvä aloittaa yökyläilyt sitten kun tilanne on rauhoittunut.

Mies käy tosiaan 8h päivästä töissä plus työ matkat, ei siinä ihan hirveästi jää aikaa exän luona käymiseen enää, ja esim vauvan hoitoon. Eikös pienet lapset laiteta nukkumaankin jo melkein heti sen jälkeen?

Ja tosiaan minä en ole eron syy, tämän on mies itse sanonut minulle ja exälleen. Tutustuimme n. kuukausi ennen eroa, ja myönnän että ihastuimme heti toisiimme.

Eron syy oli lopulta kuitenkin se, että miehellä oli riitaisa tilanne vaimon kanssa, joka syytti miestä kaikesta ja valitti ihan jatkuvalla syötöllä kaikesta.

Ei siis todellakaan mikään ihanteellinen avioliitto, joten olisiko miehen muka oikeasti pitänyt vaan kestää huonossa suhteessa?

Pientien rytmi voi olla huolella myöhäisempi. Mikään laki ei pakota laittamaan pieniä nukkumaan kello 19, vaan ne voi hoitaa muuten. Jos isä on y´hyvä isä, kuten sanot, niin uuden vauvan tullessa ja tultua hänen pitäisi toimia näin:

Antaa äidille hengähdyshetki joka päivä. Esimerkiksi isä voi ottaa sitten sen iltavuoron. Isä voi tehdä kaikille lapsille päivällisen. Sen jälkeen käy vaunulenkillä ja leikkimässä 2-vuotiaan kanssa ulkona. Lopuksi laittaa iltapalanja tarkistaa isompien läksyt. Kylvettää vauvan ja 2-vuotiaan. Laittaa 2-vuotiaan nukkumaan. Tämän jälkeen keskustelee isompien kanssa. ripustaa vielä pyykkikoneellisen kuivumaan ja viikkaa edellisenä päivänä ripustamaan laitetut pyykit. Lähtee kotiin.

Viikonloppuna ottaa sitten ne isommat  myös sen 2-vuotiaan.  Vauvan voi ottaa toiseksi päiväksi esim. 8 tunnin ajaksi. Näin äidillä on edes yksi päivä omaa aikaa. isällähän on sitä omaa aikaa aamuisin, työhön ajaessa, lounastauolla, kahvitauolla, kotimatkalla töistä ja vielä iltaisin viikolla. Yötkin hän saa nukkua pääosin.

Lisäksi olisi hyvä, että isä ottaisi vauvan 2 yöksi viikolla, jotta äiti saa nukkua edes joskus koko yön.

Tuo olisi hyvä isä. Se sinun mainitsemasi ei ole. Ei ole ihme, että äidillä ja isällä on ollut erimielisyyksiä ennen eroa.

Vierailija
91/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis lähdetäänkö tässä ajatuksesta, ettei isä halua olla lastensa kanssa. Miehenä voin sanoa että omat lapseni ovat minulle kaikista tärkeimmät ihmiset joiden kanssa vietän kaiken mahdollisrn ajan.

Lapsimies. Parhaille miehille se kumppani on ykkönen...

Vierailija
92/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukaas kalkkunat! Jokaisella eronneella on oikeus myös vapaa aikaan eron jälkeen. Koskee äitiä ja isää. Ex- puoliso ei voi juoksuttaa toista lapsen varjolla.

Ap tässä on kalkkuna joka haluaa juoksuttaa koko kuusihenkistä perhettä, jonka siis tämä vosu tuntenut muutaman viikon, sen mukaan mitä hän haluaa.

Saanko minäkin samoin puuttua kaikkien uusien tuttavuuksien elämään?

Vierailija
93/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et vaan menisi vieraisiin pesiin kuhertelemaan. Nenilles saa t ja oikein sul

Vierailija
94/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientien rytmi voi olla huolella myöhäisempi. Mikään laki ei pakota laittamaan pieniä nukkumaan kello 19, vaan ne voi hoitaa muuten. Jos isä on y´hyvä isä, kuten sanot, niin uuden vauvan tullessa ja tultua hänen pitäisi toimia näin:

Antaa äidille hengähdyshetki joka päivä. Esimerkiksi isä voi ottaa sitten sen iltavuoron. Isä voi tehdä kaikille lapsille päivällisen. Sen jälkeen käy vaunulenkillä ja leikkimässä 2-vuotiaan kanssa ulkona. Lopuksi laittaa iltapalanja tarkistaa isompien läksyt. Kylvettää vauvan ja 2-vuotiaan. Laittaa 2-vuotiaan nukkumaan. Tämän jälkeen keskustelee isompien kanssa. ripustaa vielä pyykkikoneellisen kuivumaan ja viikkaa edellisenä päivänä ripustamaan laitetut pyykit. Lähtee kotiin.

Viikonloppuna ottaa sitten ne isommat  myös sen 2-vuotiaan.  Vauvan voi ottaa toiseksi päiväksi esim. 8 tunnin ajaksi. Näin äidillä on edes yksi päivä omaa aikaa. isällähän on sitä omaa aikaa aamuisin, työhön ajaessa, lounastauolla, kahvitauolla, kotimatkalla töistä ja vielä iltaisin viikolla. Yötkin hän saa nukkua pääosin.

Lisäksi olisi hyvä, että isä ottaisi vauvan 2 yöksi viikolla, jotta äiti saa nukkua edes joskus koko yön.

Tuo olisi hyvä isä. Se sinun mainitsemasi ei ole. Ei ole ihme, että äidillä ja isällä on ollut erimielisyyksiä ennen eroa.

Äiti ei välitä lapsistaan, vaikka on tehnyt 4 ja vaatii miestä osallistumaan. Ei ihme, että on ollut erimielisyyksiä... Isäkin on tehnyt neljä, mutta ottaako akkaa nyt päähän, kun jäikin paska eli lapset kätee? Voi voi, mitäs ei osaa elää.

Vierailija
95/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hyvä isä" joka ei selviä omasta uhmaikäisestään 😂

Nyt meni hyvän vanhemman määritellä aivan päälaelleen!

Vierailija
96/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää tommoset muijat kuin aloittaja!! Eiköhän se ole niin, että lapsilla on oikeus myös isäänsä. Sinä olet ikuinen kakkonen, lapset on aina ykkösiä. Sinä olet pelkästään patja, et muuta, koskaan. 

Patjaksi olet tainnut itsekin miehelle joskus kelvata, kun niitä lapsia on tullut. Hoitakaa ne lapsenne myös yhdessä! Vai tarvitseeko lapsenne enemmän, kun 2 hoitajaa?

Vierailija
97/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei välitä lapsistaan, vaikka on tehnyt 4 ja vaatii miestä osallistumaan. Ei ihme, että on ollut erimielisyyksiä... Isäkin on tehnyt neljä, mutta ottaako akkaa nyt päähän, kun jäikin paska eli lapset kätee? Voi voi, mitäs ei osaa elää.

Ainoa jota tässä ottaa päähän on akka joka tuntenut miehen joitain viikkoja.

Vierailija
98/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies jätti viimeisillään raskaana olevan vaimonsa 3 kk sitten, ja nyt pitäisi olla jo täysin ap:n käytettävissä? Taitaa olla aika m-lkkunsa vietävissä oleva m-lkku, tai ap on vikitellyt miehen jo ennen kuin virallisesti erosivat. Kuka ihme jättää 4 lapsen perheensä kun nuorin on vielä mahassa?

Vierailija
99/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvä isä" joka ei selviä omasta uhmaikäisestään 😂

Nyt meni hyvän vanhemman määritellä aivan päälaelleen!

Niin, sun kasvatustaidoilla lapselle kiukuttelu on sitä hyvää äitiyttä. Näinhän ryhävalaat äiteinä tekee. Lapsen tunteista viis veisataan.

Vierailija
100/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huoleta, koska kyse ei ole siitä. Mies hoitaa lapsia kyllä ja välittää heistä, puhuu paljon ja ostaa yllätyksiä.

Tiedän että miehen tunteet ex vaimoa kohtaan ovat kuolleet, ja hän kohtelee minua kuin prinsessaa. Eli siitä ei ole kyse. Miehellä ei ollut vaimonsa kanssa lähellekään samanlaista kuin meillä, on itse sanonut että olen ensimmäinen nainen joka saa hänet tuntemaan mitään tällaista.

Enemmänkin tuntuu että mustasukkaisuus on toisinpäin, mieskin sanoi että exä kokee minut uhkana koska olen nuorempi eikä minulla ole lapsia.