Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon äiti voi eron jälkeen vaatia isää hoitamaan lapsia?

Vierailija
13.03.2021 |

Tapailen miestä, joka on kaikinpuolin ihana ja täydellinen. Hyvä ja vastuuntuntoinen isä, ja pitää välit kunnossa hankalaan exään.

Miehellä on exänsä kanssa neljä lasta, joista kaksi isoja koululaisia ja kaksi pieniä (2kk vauva ja 2v isompi).
Mies erosi vaimostaan 1kk ennen nuorimman lapsen syntymää.

Miehellä on sovittu virallisesti tapaamisia joka toinen viikonloppu jolloin isot tulisivat hänen luokseen, pienet vielä liian pieniä yökyläilyyn.
Isä on ollut kyllä valmis tapaamaan lapsia useamminkin ja välillä käymään katsomassa pieniä sekä pitämään 2-veetä kylässä joitain tunteja viikolla.

Olen aika ihmeissäni, kun miehen exä tuntuu jatkuvasti vaativan mieheltä enemmän ja enemmän lastenhoito vastuuta.
Lasten äiti tuputtaa vauvaa ja taaperoa miehelle jatkuvasti, pyytää että veisi vaunulenkeille monta kertaa viikossa tai tulisi hänen luokseen hoitamaan, tulisi neuvolaan yms. On myös usein minun kuulleni kysynyt voiko mies ottaa 2 veetä yökylään ja koululaisia useammin, vaikka mies on sanonut ettei 2v osaa nukkua isänsä luona. Tottakai myöhemmin mies ottaa hänetkin, mutta ei vielä.

Ymmärrän että äidillä on varmasti paljon työtä kotona ja vauva valvottaa, mutta suoraan sanottuna ärsyttää miesystäväni puolesta jos sovitusta ei pidetä kiinni.
Mies on kuitenkin hyvä isä, maksaa elatusmaksuja ym tunnollisesti, mutta minun mielestäni hänellä pitäisi olla mahdollisuus myös omaan elämään välillä. Tuntuu että mies on koko ajan exänsä talutusnuorassa.

Kommentit (706)

Vierailija
341/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin tykkää. Kuinka paljon vieras nainen voi vaatia yhtään mitään? Niin paljon kuin tykkää. Mikä on tärkeintä? LAPSET.

Vierailija
342/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin samanlaisessa tilanteessa. Vastaan: paljon! Tää ex oireilee siitä, kun miehellä on sinut. Nyt hän haluaa minimimoida teidän yhteisen ajan, että suhteenne loppuisi. Kysymys on kiusanteosta.

Et voi olla tosissasi?! Jos olet, olet täys pöljä!!

Erotaan, kun vaimo on raskaana ja sitten miehelle heti uutta suhdetta.

Isä on ihan yhtä paljon vastuussa lapsistaan kuin äitikin. Äitihän voi paöaa loppuu , jolloin kaikki neljä lasta, vauva mukaanlukien, tulevat kokoaan meiehn hoidettaviksi.

Se olisikin ap:lle sopiva sauma harjoitella äitipuolena oloa.

Ap itsekin on melkoisen kypsymätön, kun lähtee vastaeronneen vauvanisän kelkkaan!

Etkö yhtään ajattele lasten oikeuksia!

Minä veikkaan, ettei yhdelläkään näistä ap:n puolustajista ole omia lapsia. Koska sitten kun niitä tulee alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään mitä se elämä on pieni vauva kainalossa 24/7 ja liuta isompia vielä lahkeessa. Minulle oli ainakin niinä pahimpina hetkinä yksi hevon humppa ketä minun puolisoni käy panemassa, kunhan ei jätä minua yksin siihen kaaokseen joka ollaan kuitenkin yhdessä molempien omasta tahdosta luotu. Jos puolisoni olisi häipynyt, niin viimeinen asia mielessäni olisi ollut mustasukkaisuus, ja ensimmäinen se miten selviän hengissä vauvan valvottamien öiden jälkeisistä päivistä isompien kanssa jos kukaan ei jaa arjesta vastuuta kanssani. Veikkaan, että jokainen useamman lapsen äiti ymmärtää mistä puhun.

Mulla on, ja asenteesi parisuhteeseen ja rakkauteen on törkeä. Normaalille ihmiselle todellakin se puoliso on tärkein ja se, että elämää jaetaan YHDESSÄ, eikä se olisi millään tasolla ok, että kumppani panee muita! Hyi että, en ihmettele yhtäön, että mies tuollaisen naisen kanssa ei halua olla, jonka halu olla toista huomioivassa parisuhteessa on tuolla tasolla. Eli olet Riinis. Kalle saa panna ketä haluaa, vissiin sinäkin?

Ja siis mulla on lapsia, mutta silti se tärkein suhde on lasten isään, lapset eivät mene sen edelle.

Tämä edellyttää tietenkin tasokkaan miehen valintaa, mihin sunlaiset ei yllä.

Minä en sanonut, että minulle olisi ok että kumppanini panee muita, vaan että synkimmillä hetkillä se saattoi hetken tuntua siltä. Mustasukkaisuus ei ole useinkaan pienen vauvan äidillä yleensä se päällimmäinen tunne, vaan väsymys ja huoli omasta jaksamisesta. Minun kumppanini ei ole käynyt vieraissa enkä ole eronnut.

Ja olen pahoillani että sinulla on noin paha olla. Ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun kuin näihin keskusteluihin, jos nämä aiheuttavat noin syvää henkistä pahoinvointia.

Jos keskustelijalla on paha olla, niin luuletko sen tästä ketjusta johtuvan? Vai puuttuuko sinulta fiksuutta ja älyä tajuta, että jos se tästä ”johtuisi”, keskustelijalla ei ole paha olla? Koska ei ketju sellaista voi aiheuttaa. Mutta äitiys on pimentänyt pääsi, eli et osaa ajatella, etkä ole ainakaan looginen ja hyvä argumentoija. Täällä palstalaiset kiusaavat aloittajaa, vaikka olisi at voineet jättää ketjun rauhaan TILANTEEN TOSIASIALLISELLE PUIMISELLE!!! Ilman kiusaa!

Itseä ainakin kiinnostaa tämä asetelma.

Ja ei, en ole itse koskaan ollut sellaisessa minään osapuolena!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea AP valitsemallasi tiellä.

Entistä enemmän tsemppiä toivon tälle 4 lapsen äidille. Toivottavasti hän saa edes jostain apua perhearkeensa. Voisimpa itse viedä vaikka pataruuan ovelle tms. Kuulostaa niin epäreilulta tilanteelta äidille.

Vierailija
344/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elin samanlaisessa tilanteessa. Vastaan: paljon! Tää ex oireilee siitä, kun miehellä on sinut. Nyt hän haluaa minimimoida teidän yhteisen ajan, että suhteenne loppuisi. Kysymys on kiusanteosta.

Isä on ihan yhtä paljon vastuussa lapsistaan kuin äitikin. Äitihän voi paöaa loppuu , jolloin kaikki neljä lasta, vauva mukaanlukien, tulevat kokoaan meiehn hoidettaviksi.

Ap itsekin on melkoisen kypsymätön, kun lähtee vastaeronneen vauvanisän kelkkaan!

Minä veikkaan, ettei yhdelläkään näistä ap:n puolustajista ole omia lapsia. Koska sitten kun niitä tulee alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään mitä se elämä on pieni vauva kainalossa 24/7 ja liuta isompia vielä lahkeessa. Minulle oli ainakin niinä pahimpina hetkinä yksi hevon humppa ketä minun puolisoni käy panemassa, kunhan ei jätä minua yksin siihen kaaokseen joka ollaan kuitenkin yhdessä molempien omasta tahdosta luotu. Jos puolisoni olisi häipynyt, niin viimeinen asia mielessäni olisi ollut mustasukkaisuus, ja ensimmäinen se miten selviän hengissä vauvan valvottamien öiden jälkeisistä päivistä isompien kanssa jos kukaan ei jaa arjesta vastuuta kanssani. Veikkaan, että jokainen useamman lapsen äiti ymmärtää mistä puhun.

Mulla on, ja asenteesi parisuhteeseen ja rakkauteen on törkeä. Normaalille ihmiselle todellakin se puoliso on tärkein ja se, että elämää jaetaan YHDESSÄ, eikä se olisi millään tasolla ok, että kumppani panee muita! Hyi että, en ihmettele yhtäön, että mies tuollaisen naisen kanssa ei halua olla, jonka halu olla toista huomioivassa parisuhteessa on tuolla tasolla. Eli olet Riinis. Kalle saa panna ketä haluaa, vissiin sinäkin?

Ja siis mulla on lapsia, mutta silti se tärkein suhde on lasten isään, lapset eivät mene sen edelle.

Minä en sanonut, että minulle olisi ok että kumppanini panee muita, vaan että synkimmillä hetkillä se saattoi hetken tuntua siltä. Mustasukkaisuus ei ole useinkaan pienen vauvan äidillä yleensä se päällimmäinen tunne, vaan väsymys ja huoli omasta jaksamisesta. Minun kumppanini ei ole käynyt vieraissa enkä ole eronnut.

Ja olen pahoillani että sinulla on noin paha olla. Ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun kuin näihin keskusteluihin, jos nämä aiheuttavat noin syvää henkistä pahoinvointia.

Jos keskustelijalla on paha olla, niin luuletko sen tästä ketjusta johtuvan? Vai puuttuuko sinulta fiksuutta ja älyä tajuta, että jos se tästä ”johtuisi”, keskustelijalla ei ole paha olla? Koska ei ketju sellaista voi aiheuttaa. Mutta äitiys on pimentänyt pääsi, eli et osaa ajatella, etkä ole ainakaan looginen ja hyvä argumentoija. Täällä palstalaiset kiusaavat aloittajaa, vaikka olisi at voineet jättää ketjun rauhaan TILANTEEN TOSIASIALLISELLE PUIMISELLE!!! Ilman kiusaa!

Silti haluaisin tosiaan puida tällaistakin tilannetta. Aivoni eivät sumene raivoon sanoista isä, uusi suhde, ex, mies ja lapsi.

Vierailija
345/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entistä enemmän tsemppiä toivon tälle 4 lapsen äidille. Toivottavasti hän saa edes jostain apua perhearkeensa. Voisimpa itse viedä vaikka pataruuan ovelle tms. Kuulostaa niin epäreilulta tilanteelta äidille.

Sä mitään pataa kellekään kokkaa.

Vierailija
346/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ap huoleta se, ettei miehesi mustasukkaisuuttaan halua antaa exälleen sekuntiakaan vapaa-aikaa lapsista, ettei ex-vaimo vain pääsisi tutustumaan johonkin uuteen mieheen?

Jotenkaan teidän suhde ei taida olla vakaalla pohjalla.

Ei huoleta, koska kyse ei ole siitä. Mies hoitaa lapsia kyllä ja välittää heistä, puhuu paljon ja ostaa yllätyksiä.

Tiedän että miehen tunteet ex vaimoa kohtaan ovat kuolleet, ja hän kohtelee minua kuin prinsessaa. Eli siitä ei ole kyse. Miehellä ei ollut vaimonsa kanssa lähellekään samanlaista kuin meillä, on itse sanonut että olen ensimmäinen nainen joka saa hänet tuntemaan mitään tällaista.

Enemmänkin tuntuu että mustasukkaisuus on toisinpäin, mieskin sanoi että exä kokee minut uhkana koska olen nuorempi eikä minulla ole lapsia.

Oletko tosissasi? vai oikeasti yksinkertaisesti tyhmä? Mistä tiedät millaista on ollut vaimon kanssa? kyllähän siinä uudessa suhteessa aina hehkutetaan miten paljon ihmeellisempää kaikki on. jos olisi ollut huono suhde niin tuskin olisi neljää lasta yhdessä maailmaan tehty.  Jos on hyvä isä niin on vastuullinen lapsistaan, myös niistä pienimmistä. Hullua ajatella että tekisi jotain vain ex-vaimon hyväksi vaikka hoitaisikin lapsia niin että äitikin saa levättyä. Levännyt ja jaksava äiti on hyväksi niille yhteisille lapsille. Oleppa sinä fiksu ja tue sitä miestäsi olemaan hyvä isä

Vierailija
347/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, tosi epäreilu tilanne äidille. Tarina herättää monia kysymyksiä. Mitä niin hirveää on tapahtunut, että on pitänyt erota juuri ennen lapsen syntymää? Mikä on ollut eron syy? Jos isoja riitoja ollut, niin jonkinlainen järkevä ratkaisu olisi ollut ottaa toinen asunto mahdollisimman läheltä lapsia ja olla JOKA päivä mukana lasten elämässä. Miksi isot lapset ovat vain joka toinen viikonloppu isällään? Miksi isä ei voi ottaa uhmaikäistä lasta? Miksi äidin pitää jaksaa uhmaikää ja lisäksi vauvan hoitoa, mutta isän ei tarvitse? Kukaan täyspäinen mies ei jätä 4 lasta toisen hoidettavaksi ja lähde elämään uutta suhdetta, varsinkaan kun varmasti tietää aiempien lapsien perusteella, miten täyttä työtä vauvan kanssa oleminen ja mahdollinen valvominen on ja lisäksi pitäisi yksin koti ja muut lapset hoitaa. Huolehtiva isä tarjoutuisi itse avuksi niin usein kuin mahdollista, niin ettei exän tarvitsisi edes kysellä.

Vierailija
348/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ap huoleta se, ettei miehesi mustasukkaisuuttaan halua antaa exälleen sekuntiakaan vapaa-aikaa lapsista, ettei ex-vaimo vain pääsisi tutustumaan johonkin uuteen mieheen?

Jotenkaan teidän suhde ei taida olla vakaalla pohjalla.

Ei huoleta, koska kyse ei ole siitä. Mies hoitaa lapsia kyllä ja välittää heistä, puhuu paljon ja ostaa yllätyksiä.

Tiedän että miehen tunteet ex vaimoa kohtaan ovat kuolleet, ja hän kohtelee minua kuin prinsessaa. Eli siitä ei ole kyse. Miehellä ei ollut vaimonsa kanssa lähellekään samanlaista kuin meillä, on itse sanonut että olen ensimmäinen nainen joka saa hänet tuntemaan mitään tällaista.

Enemmänkin tuntuu että mustasukkaisuus on toisinpäin, mieskin sanoi että exä kokee minut uhkana koska olen nuorempi eikä minulla ole lapsia.

Jestas , KUKAAN EI KUKAAN voi olla noin tyhmä!

Vierailija
349/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen mies jättää perheensä juuri kun neljäs lapsi syntymässä? Ei voi mitenkään hyvä mies. Miksi teki neljä lasta jos oli eroamassa? Typerä olet kun tuollaisen "miehen" huolit.

T. Pian isäksi tuleva mies 43v

Ehkä Niemisen Toni?

350/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on miesserkku, jolla on 14-vuotias lapsi ex-puolison kanssa ja he asuvat samalla paikkakunnalla. Serkkuni Ei ole yli 10 vuoteen ollut missään tekemisissä esikoisensa kanssa. Hän on nykyään naimisissa ja hänellä on kaksi lasta vaimonsa kanssa. Tämä nykyinen vaimo ei näe siinä mitään eettistä ongelmaa, että hänen miehensä, eli serkkuni, ei halua olla missään tekemisissä,esikoisensa kanssa, päinvastoin, hän on sitä mieltä, että eihän se nyt enää kuulu isän olla tekemisissä lapsen kanssa, joka on syntynyt entisessä suhteessa.

Vierailija
351/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo edellinen kirjoittaja (jos et tosiaan ole sama, vaikka rohkenen kyllä kirjoitustyylistä tätä epäillä) hyökkäsi lähes absurdilla raivolla henkilökohtaisuuksien voimalla kimppuuni, kun olin kirjoittanut kommentin aiheesta "useamman lapsen äideillä vauva-aika on hyvin raskasta, ja jos silloin kaipaa isän apua ja panostusta, niin ensimmäisenä motiivina tuskin on kiusanteko miehen uutta kumppania kohtaan". Hän päätti vetäistä virtuaaliset itkuporkuraivarit jostain kuvitteellisesta avoimesta suhteesta joka ei edes liity tämän ketjuun aiheeseen mitenkään. Kyllä siinä nyt väkisinkin tulee mieleen, että ehkei tämä nettikeskustelu nyt vaan ole kaikkien psyykelle sopiva aktiviteetti jos tuollaiseenkin kommenttiin pitää reagoida noin vahvasti.

Mutta onhan täällä joku palstahulluistakin tainnut myöntää, että kokee trollaamisen ennemmin terapeuttisena kuin pahoinvointia lisäävänä, joten ehkä se todella on niin. Joten sen kuin jatkaa räyhäämistä jos siitä tulee parempi mieli. Toivottavasti tulee.

Vierailija
352/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on varmaan jo raskaana?

Vierailija
353/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa ettei aloittajalla itsellään ole yhtään lasta. Miten voi olla noin ajattelematon ? Isä kyllä ansaitsee oman elämän mutta näiden lasten äiti sitten ei ? Aika vähänhän isä lapsia hoitaa ! Ja vauvaa hänen kuuluisi vähintäänkin päivisin hoitaa aina kun äiti tarvitsee apua , ja muutenkin, että syntyy suhde isän ja vauvan välille

Itse en ikinä huolisi tuollaista miestä kenestä on ok jättää raskaana oleva vaimo ja aloittaa uusi elämä niin että lapsistaan poimii vaan rusinat pullasta. AP ei ymmärrä yhtään kuinka kovaa hommaa vauvan hoitaminen voi olla , ja vielä isommat siinä :(

Vierailija
354/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, tosi epäreilu tilanne äidille. Tarina herättää monia kysymyksiä. Mitä niin hirveää on tapahtunut, että on pitänyt erota juuri ennen lapsen syntymää? Mikä on ollut eron syy? Jos isoja riitoja ollut, niin jonkinlainen järkevä ratkaisu olisi ollut ottaa toinen asunto mahdollisimman läheltä lapsia ja olla JOKA päivä mukana lasten elämässä. Miksi isot lapset ovat vain joka toinen viikonloppu isällään? Miksi isä ei voi ottaa uhmaikäistä lasta? Miksi äidin pitää jaksaa uhmaikää ja lisäksi vauvan hoitoa, mutta isän ei tarvitse? Kukaan täyspäinen mies ei jätä 4 lasta toisen hoidettavaksi ja lähde elämään uutta suhdetta, varsinkaan kun varmasti tietää aiempien lapsien perusteella, miten täyttä työtä vauvan kanssa oleminen ja mahdollinen valvominen on ja lisäksi pitäisi yksin koti ja muut lapset hoitaa. Huolehtiva isä tarjoutuisi itse avuksi niin usein kuin mahdollista, niin ettei exän tarvitsisi edes kysellä.

Juuri näin. Meilläkin on kolme lasta, nuorin vasta vauva. Muutaman ison vastoinkäymisen kasautumisen vuoksi suhde on ollut vauvavuoden aikana kriisissä mutta ollaan kuitenkin jaksettu. En kuitenkaan hetkeäkään usko, että tilanteen muuttuessa täysin mahdottomaksi olisi kumpikaan ollut vaihtamassa lennossa uuteen suhteeseen. Vaan kyllä se olisi mennyt niin, että asumusero, uusi kämppä mahdollisimman läheltä ja ensisijaisena tavoitteena parisuhdeterapia ja yhteenpaluu eikä heti olla jahtaamassa vierasta munaa tai p*mppaa. Varsinkaan sillä vakavuudella, että alettaisiin ihan suhdetta viritellä. En kertakaikkiaan voi käsittää, millainen isä jättää neljän lapsen äidin vastasyntyneen kanssa yksin, vaikka suhde olisi miten korjaamattomasti rikottu. Kyllä tässä vahvasti haiskahtaa se, että mies on vaan röyhkeästi lempannut perheensä nuoremman pimperon perässä ja kaikki nämä puheet "hyvästä isästä" ja "kauheasta exästä" on täyttä satua.

Vierailija
355/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun rakastuimme mieheni kanssa, hänen vaimonsa odotti heidän toista lastaan.

Mutta ei siinä mikään auta jos näin on tarkoitettu. Hän otti eron ja muutti kanssani yhteen.

Ensin ex-vaimo vaati vuoroviikko järjestelyä, mutta onneksi mieheni oli jämäkkä eikä suostunut siihen varmistaakseen yhteisen onnemme. Pysy ap lujana ja vaadi että miehesi pitää kiinni rajoistaan ja varmistaa että saatte ansaitsemanne onnen.

Paljon haleja.

Vierailija
356/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei siinä mikään auta jos näin on tarkoitettu. Hän otti eron ja muutti kanssani yhteen.

Ensin ex-vaimo vaati vuoroviikko järjestelyä, mutta onneksi mieheni oli jämäkkä eikä suostunut siihen varmistaakseen yhteisen onnemme. Pysy ap lujana ja vaadi että miehesi pitää kiinni rajoistaan ja varmistaa että saatte ansaitsemanne onnen.

Paljon haleja.

Hyi olkoon, toivottavasti tämä oli trolli.

Vierailija
357/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa ympäriltä esimerkkiä sukulaisiltamme. Hoitaako simpanssi-isät lapsia? Entä gorillaisät? Ehkä sitten oranki-isät? Ei. Se ei ole luonnollista.

Vierailija
358/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon haleja.

Voihan lässynlää. Aikuinen ihminen "ei voi mitään tunteilleen" ja kuinka rohkeasti isä pesi lapsistaan sinun vuoksi kätensä?! Yöks! Miten vinksahtanut saa vanhempi olla että kokee ylpeyttä siitä ettei huolehdi omista lapsistaan kuten kuuluisi? Ja sinä viedä kehut sillä täällä.

Vierailija
359/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis eronnut 3kk sitten viimeisillään raskaana olevasta vaimostaan ja olet ollut heti kärkkymässä paikalla? Vauva ja uhmaikäinen teettävät niin paljon työtä ettei todellakaan äiti pärjää millään silloin tällöin auttelevalla isällä.

Vierailija
360/706 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon haleja.

Ajatella että vain viikkoja ennen kuin rakastui sinuun mies rakasti exäänsä niin paljon että halusi lapsen tämän kanssa. Niin se noinkin suuri rakkaus kuolee äkkiä ja teidän välillä ei edes sen vertaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan