Mitähän tänään keksisi? Mitä te muut teette?
Itse olen tänään siivonnut ja maalasin vanhan potkurin vaaleanpunaiseksi. Tein kanaruokaa ja nyt pälkähti päähäni, että jospa lähtisi hakemaan pullon kossua.
Mukavaa olisi lukea, millainen lauantai muilla on. 😊
Kommentit (228)
Tänään klo 6 herätys ja ensin puoleksi tunniksi aamulenkille, jonka jälkeen venyttelyä ja suihkuun. Aamupala klo 7 jonka jälkeen uutisen lukua netistä ja uutisten katsomista tv:stä. Klo 10 aikaan laskettelemaan ja takaisin kotiin noin klo 14 aikaan. Kevyt lounas kotona ja valmistautuminen hiihtämään (noin 30km lenkki) klo 15. Hiihdon jälkeen päivällinen ja sauna lämpimään. Ennen saunaa pientä siivoamista ja illalla vielä 20.30 uutisten katsominen jonka jälkeen luen kesken jäänyttä kirjaa ja noin klo 23 aikaan nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kävin suihkussa ja laittauduin. Sitten syötiin miehen kanssa aamupalaa sekä eiliseltä jäänyttä valkosuklaajäätelöä ja katsottiin Hiljaisen todistajan tuplajakso Areenasta. Sen jälkeen olin vähän aikaa koneella, katselin huvikseni asuntotarjontaa ja yritin pähkäillä jälleen kesällä syntyvän esikoisemme nimeä. Minua alkoi väsyttämään ihan hirveästi, mutta samalla alkoi turhauttamaan, että en kyllä halua vain nukkua ettei päivä mene hukkaan. Mietin, että olisi todella kiva päästä jonnekin kahvilaan tai vastaavaan ja siitä sain ajatuksen käydäkin yllättäen kaupassa, josta ostin croque monsieur-leipien ainekset, hyvää kahvia ja ruusulimpparia. Ainakin jonkinlainen kahvilatunnelma näillä saatiin aikaan! Niitä sitten söimme ja katsoimme DVD:ltä Miami Vicea, joka meillä on kesken. Mies meni tämän jälkeen päiväunille. Yritän innostaa häntä myöhemmin kenties helliin hetkiin, mutta jos hänellä ei ole sellainen fiilis, niin ehkä jatkan Cyberpunk-peliä pleikkarilla tai yritän motivoitua ompelemaan takaisin pari nappia kiinni muutamaa vaatteeseen. Ostin myös kaupasta jotain aasialaisia katkarapusipsejä ja mietin milloinkohan niitä maistaisi. Tällaista aika hidasta eloa täällä, mutta ihan mukavaa.
Eihän raskaana olevan ole terveellistä juoda kahvia.
Luotan tässä nyt kuitenkin mieluummin neuvolan ohjeistukseen, jonka mukaan kaksi kuppia saa juoda kahvia päivässä. Tänään olen juonut sen puolikkaan kupin.
-83
Voisikohan tästä saada hyvän mielen ketjun ja kerrottaisiin toisillemme päivien kuulumiset?
Päivällä tein Kabanossivihannespataa. Nyt on pannukakku uunissa, netin ohjeiden mukaan Meillä mies on aikaisemmin tehnyt ruuan. Opettelen nyt tekemään uudestaan. Aikaisemmin tein ruokaa , mutta mieheni on innostuneempi. Olen myös tehnyt lumitöitä ja ollut rauhassa kaupoissa listan kanssa. Odotan huomoseksi pojan perhettä kylään.. Laitan pöydän valmiiksi.
Hiihtoa, seksiä, leivontaa, kauppareissu, kokkausta ja pyykkiä. Ja Vauva-palstaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kävin suihkussa ja laittauduin. Sitten syötiin miehen kanssa aamupalaa sekä eiliseltä jäänyttä valkosuklaajäätelöä ja katsottiin Hiljaisen todistajan tuplajakso Areenasta. Sen jälkeen olin vähän aikaa koneella, katselin huvikseni asuntotarjontaa ja yritin pähkäillä jälleen kesällä syntyvän esikoisemme nimeä. Minua alkoi väsyttämään ihan hirveästi, mutta samalla alkoi turhauttamaan, että en kyllä halua vain nukkua ettei päivä mene hukkaan. Mietin, että olisi todella kiva päästä jonnekin kahvilaan tai vastaavaan ja siitä sain ajatuksen käydäkin yllättäen kaupassa, josta ostin croque monsieur-leipien ainekset, hyvää kahvia ja ruusulimpparia. Ainakin jonkinlainen kahvilatunnelma näillä saatiin aikaan! Niitä sitten söimme ja katsoimme DVD:ltä Miami Vicea, joka meillä on kesken. Mies meni tämän jälkeen päiväunille. Yritän innostaa häntä myöhemmin kenties helliin hetkiin, mutta jos hänellä ei ole sellainen fiilis, niin ehkä jatkan Cyberpunk-peliä pleikkarilla tai yritän motivoitua ompelemaan takaisin pari nappia kiinni muutamaa vaatteeseen. Ostin myös kaupasta jotain aasialaisia katkarapusipsejä ja mietin milloinkohan niitä maistaisi. Tällaista aika hidasta eloa täällä, mutta ihan mukavaa.
Luotan tässä nyt kuitenkin mieluummin neuvolan ohjeistukseen, jonka mukaan kaksi kuppia saa juoda kahvia päivässä. Tänään olen juonut sen puolikkaan kupin.
-83
Mä join kofeiinitonta kahvia raskausajan ja niin teki kaikki mun tutut myös...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla aineksilla ei muutenkaan rakenneta vauvaa...
Kiinnostaisi kuulla, mitä tällä mahdetaan tarkoittaa. 🤔
-83
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-83
Mä join kofeiinitonta kahvia raskausajan ja niin teki kaikki mun tutut myös...
Asia selvä! :)
-83
Vierailija kirjoitti:
Heräsin aikaisin ja soitin pitkät puhelut ystävälle ja äidille.
Teini lämmitti itselleen eiliseltä jäänyttä ruokaa, niin ei tarvinnut kokata. Syötiin sitten miehen kanssa vaan voileipää ja Takkamakkaraa pahimpaan nälkään. Äsken käytiin saunassa, paitsi teini, joka haluaa käydä sitten itsekseen suihkussa myöhemmin.Kohta täytyy varmaan raahautua tekemään iltapalaksi pizzaa kun ei tullut päivällä sitä ruokaa tehtyä.
Töllöstä mies kattelee urheilua ja itse kattelen myöhemmin toisesta telkusta varmaan selviytyjät suomen uuden jakson.
Hyvin rauhallista ja laiskaa meininkiä. :-)
Takkamakkaraa! Voi että. Aikoinaan meillä oli ok-talo ja kun lapset tuli kovilla pakkasilla koulusta kotiin niin takassa oli tulet ja sitten paistettiin makkaraa.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin lapsen kanssa lumikenkäilemässä ja paistettiin laavulla makkarat. Sen jälkeen nopea kauppareissu ja vähän kahvia. Kohta laitan saunan lämpeämään ja ruoan tekeytymään. Illalla sitten saunaa, ruokaa, pari olutta ja telkkaria. Nukkumaan viimeistään puolilta öin.
Kuulostaa niin hyvältä!
Multa puuttuu kokonaan kateusgeeni, mutta nyt voisin olla vähän kateellinen nuotiomakkarasta. 😊
- ap -Joo, kyllä se vaan hyvältä maistui. Oikeastaan ulkona maistuu mikä tahansa eväs hyvälle. Oli kyllä mukavaa touhua.
Tosiaan kaikki ruoka maistuu ulkona hyvältä. Vieläkin muistaa ne lapsuuden marjareissut, kun oli leipiä ja kananmunia eväänä. Nykyään käydään usein tuon papan kanssa kalalla ja yövytään laavulla. Ne kesäillat, kun istutaan nuotiolla, paistetaan makkaraa ja juodaan kahvia.
- ap -
Voi että, kesät, illat, kesäillat ja kesäiltojen kalareissut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytiin lapsen kanssa lumikenkäilemässä ja paistettiin laavulla makkarat. Sen jälkeen nopea kauppareissu ja vähän kahvia. Kohta laitan saunan lämpeämään ja ruoan tekeytymään. Illalla sitten saunaa, ruokaa, pari olutta ja telkkaria. Nukkumaan viimeistään puolilta öin.
Kuulostaa niin hyvältä!
Multa puuttuu kokonaan kateusgeeni, mutta nyt voisin olla vähän kateellinen nuotiomakkarasta. 😊
- ap -Joo, kyllä se vaan hyvältä maistui. Oikeastaan ulkona maistuu mikä tahansa eväs hyvälle. Oli kyllä mukavaa touhua.
Tosiaan kaikki ruoka maistuu ulkona hyvältä. Vieläkin muistaa ne lapsuuden marjareissut, kun oli leipiä ja kananmunia eväänä. Nykyään käydään usein tuon papan kanssa kalalla ja yövytään laavulla. Ne kesäillat, kun istutaan nuotiolla, paistetaan makkaraa ja juodaan kahvia.
- ap -Voi että, kesät, illat, kesäillat ja kesäiltojen kalareissut..
Sekin on jäänyt mieleen, kun kävelin kesäillassa odottamaan linja-autoa, joka vei tanssilavalle. Tuomet tuoksui ja minä olin nuori ja nätti. Nyt olen vain nätti mummo.
Kalojen perkaamisen muistan aitan takana, kun kesäilta oli jo hämärä. Tultiin isän kanssa ongelta ja itikat puri. Pakko ne pienet ahvenet oli perata.
- ap -
Tännekin piti tulla muutama muija jauhamaan jostain kofeiinittomasta kahvista!
Tehkää oma aloitus, missä jankutatte, mitä saa syödä raskaana ollessa.
Juuri äsken kävin kiukkuista sananvaihtoa jonkun kännisen kanssa, joka soitti ovikelloa ja väitti asuvansa täällä. Sen verran oli tolkku päässä, että en näyttänyt hänen mielestään omalta vaimoltaan.
Olen siivoillut, kuunnellut musiikkia ja surffaillut liikaa netissä (ja jatkuu vaan). Ahdistaa ja masentaa ihan tosi paljon nyt tää jatkuva yksin kotona oleminen. Haluaisin jonkun elämänmuutoksen, haluaisin perheen ja lapsia, mutta nyt viimeiset hedelmälliset ajat menee hukkaan koronan takia. Elämä tuntuu tosi tyhjältä ja merkityksettömältä ja ihan oikeasti toivoisin että loppuisi jo kaikki. Ei jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan kirjaa.
Tää on hyvä. Itse lopetin TV kattelun vuoden vaihteessa ja kattelen mitä tekisin. Lukemista pitää vakavasti harkita.
Olen kuunnellut äänikirjaa ja järjestellyt tavaroita. Sitten kudoin kauan kesken ollutta putkisukkaa, kun muistelin ensin miten se mallineule menikään. Hieroin kissojen varpaat ja massut kun pyydettiin.
Valmistelin sukulaisille synttäri- ja muuten vaan ilahdutusposteja. Täytin ristikon ja luin Kodin Kuvalehden, lähtee kiertoon. Puhuin pari puhelua , ja viestittelin ystäville ja sukulaisille.
Koneellisen pyykkiä laitoin pesuun, ne pitää vielä ripustaa. Sitten tiskaan pienen tiskin, ja teen ruokavalmisteluja, huomenna tulee aikuinen lapseni syömään ja meillä on intialainen ravintola ( useampi ruokalaji).
Jos minulla olis hedelmälliset ajat menossa ohi, yrittäisin hankkia lasta sinkkuna. Vaikka aluksi olisi naimisissa,niin kyllä aika monet lapset täällä kasvaa isättömässä. Harvalla käy niin satumainen onni että miestä kiinnostaa perhe-elämä.Varsinkin talouteen rahallisesti oallistuminen on miehilläaia huonoa. Eka mieheni lähinnäpani rahat veikkauksseen ja lottoon ja baareihin, osti itselleen kaikenlaista härpäkettä ja oli aina merellä. Opetteli myös juopottelemaan. Toinen mies on sitten se mailman paras ollut. kaikin puolin perheeseen päin.
Tuomas Epäileväinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitan kirjaa.
Tää on hyvä. Itse lopetin TV kattelun vuoden vaihteessa ja kattelen mitä tekisin. Lukemista pitää vakavasti harkita.
Minulle lukeminen on tärkeää. Luen yleensä tietokirjoja (matkakertomukset, elämäkerrat).
Minulla on pari seinällistä kirjahyllyjä, mutta lapsenlapseni ei niitä paljoa arvosta. Hänen mielestään olen kerännyt liikaa turhanpäiväisiä opuksia, kun niissä ei ole kuvia.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olis hedelmälliset ajat menossa ohi, yrittäisin hankkia lasta sinkkuna. Vaikka aluksi olisi naimisissa,niin kyllä aika monet lapset täällä kasvaa isättömässä. Harvalla käy niin satumainen onni että miestä kiinnostaa perhe-elämä.Varsinkin talouteen rahallisesti oallistuminen on miehilläaia huonoa. Eka mieheni lähinnäpani rahat veikkauksseen ja lottoon ja baareihin, osti itselleen kaikenlaista härpäkettä ja oli aina merellä. Opetteli myös juopottelemaan. Toinen mies on sitten se mailman paras ollut. kaikin puolin perheeseen päin.
Aion sitä yrittääkin, koska minua ei haittaisi olla yksinhuoltajakaan, jos saisin lapsen. Mutta julkiselle on vuoden jono ja yksityisellä voi käydä kalliiksi, ja rahaa olisi kiva olla säästössä lapsen kanssa elämiseenkin. Jokainen ovulaatio on nyt yksi hukattu mahdollisuus, joita on koko ajan vähemmän ja vähemmän. Tunnen jääneeni elämässä paitsi niin paljosta ja pelkään hirveästi että jään vielä tästäkin ja tämä on se kaikkein iso asia! Nyt sitten vaan kaikki päivät lomautettuna tätä suren.
Hiihtäminen oli ihan helvetinmoista tuskaa lapsena! Puusukset ja niissä nahkalenkit. Ei oikeesti, mitä kidutusta se oli!! Vielä kun pidettiin hiihtokisoja ja heikommat jäi viimeisiksi. Minähän tietenkin olin se hännänhuippu, joka kaatuili joka ikisessä nyppylässä. Sen koommin ei ole urheilu kiinnostanut. Ei minkäänlainen urheilu.
- ap -