Mitähän tänään keksisi? Mitä te muut teette?
Itse olen tänään siivonnut ja maalasin vanhan potkurin vaaleanpunaiseksi. Tein kanaruokaa ja nyt pälkähti päähäni, että jospa lähtisi hakemaan pullon kossua.
Mukavaa olisi lukea, millainen lauantai muilla on. 😊
Kommentit (228)
Yritin aamulla yhtä vähä vaikeempaa origamia, ja suutuin itelleni, ku en osannu. :D Olis tarkotus kokeilla illalla uudestaan. :) Girona FC pelaa illalla ottelun CD Lugoa vastaan nii se tietenki katotaan, ja petytään ku kumminki hävitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Repesin kossun kohdalla, oli jotenkin odottamatonta tuossa. Hauskaa iltaa.
Kiitos ja mukavaa iltaa sinnekin.
- ap -
Opiskelen länsiafrikkalaista heimokieltä.
M25 kirjoitti:
Yritin aamulla yhtä vähä vaikeempaa origamia, ja suutuin itelleni, ku en osannu. :D Olis tarkotus kokeilla illalla uudestaan. :) Girona FC pelaa illalla ottelun CD Lugoa vastaan nii se tietenki katotaan, ja petytään ku kumminki hävitään. :D
Minä näpersin aikoinaan ihan pieniä origameja. Ne nyt tallella tuossa kastissa, jos tiedät, mikä kasti on. 😊
- ap -
Pesin ja putsasin jääkaapin sekä purkit, purnukat siellä. Järjestin uudelleen. Lisäksi huushollin tavissiivous. Lounas minulle ja pojalle; spagettia, tomaatti-falafel -kastike, salaatti. Jälkkärinä itse leivottua omppupiirakkaa ja kahvia, rahkapatukka vielä kahvin jälkeen, taisi mennä pari suklaapalaakin. Nyt laitoin ensimmäisen koneellisen pyykkiä pyörimään. Pakastin pitäisi sulattaa vielä. Kotihommiin tämä päivä taitaa tässä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o. Voi olla mielenkiintoista, mutta ainahan opiskelu kannattaa. Jos siis oikeasti opiskelet. 😉
- ap -
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
Minä näpersin aikoinaan ihan pieniä origameja. Ne nyt tallella tuossa kastissa, jos tiedät, mikä kasti on. 😊
- ap -
Oikea kasti on kirjapainon kirjasinlaatikko (kun ladottiin kirjasimia yksi kerrallaan, MOT *Mitä Olen Tehnytkin*). Toivottavasti on edes aito, koska nuo uusintatekeleet ovat kammottavia! ;)
Töissä vielä tunnin verran, sitten kotona pitää ainakin pyykkiä pestä ja tiskata ja jotain ruokaa kai tarvii....mietin pitäisikö poiketa alkossa tänäkin viikonloppuna...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M25 kirjoitti:
- ap -Oikea kasti on kirjapainon kirjasinlaatikko (kun ladottiin kirjasimia yksi kerrallaan, MOT *Mitä Olen Tehnytkin*). Toivottavasti on edes aito, koska nuo uusintatekeleet ovat kammottavia! ;)
Niin on ja minulla on se sellainen vanha ja alkuperäinen.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Töissä vielä tunnin verran, sitten kotona pitää ainakin pyykkiä pestä ja tiskata ja jotain ruokaa kai tarvii....mietin pitäisikö poiketa alkossa tänäkin viikonloppuna...
Itsekin vielä mietin, pitäisikö sinne Alkoon mennä. Pitäis kumminkin kävellä kilsan verran ja tuntuu nyt liian isolta ponnistukselta.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo-o. Voi olla mielenkiintoista, mutta ainahan opiskelu kannattaa. Jos siis oikeasti opiskelet. 😉
- ap -
Mandinka kaŋo koleyaata, bari m suulata mandinka kaŋo moyi. Saayiŋ m be karaŋ a si ke saŋo taŋ. Aniŋ ñinaŋ m maŋ taamaa, kaatu corona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap -Mandinka kaŋo koleyaata, bari m suulata mandinka kaŋo moyi. Saayiŋ m be karaŋ a si ke saŋo taŋ. Aniŋ ñinaŋ m maŋ taamaa, kaatu corona.
Ok. Kiitos samoin. 😂
- ap -
Ensin juotiin miehen kanssa rauhassa aamukahvit ja lähdettiin kauppaan. Nyt taas kotona ja keitän teevettä, jospa lämmin juoma auttaisi opiskelemiseen keskittymistä. Seuraavaksi siis kirjatenttiin lukemista. Illemmalla voisi vaikka joogata.
Samaa samaa joka päivä....
Heräsin myöhään ja kävin pitkällä lenkillä, jonka päätteeksi kipaisin kaupassa. Nyt tulin kotiin ja syön ja palstailen hetken. Sen jälkeen menee puhelin ja AV kiinni ja aloitan vääntämään gradua; toivottavasti saan sitä tehtyä ainakin muutaman tunnin ajan. Illalla kasvonaamio ja suihku ja sitten pari jaksoa salaista pahettani eli Temppareita. Nukkumaan viimeistään kahdeltatoista.
No aamusta katselin eilisen Poirotin, sitten leivoin valkosipulileipää, nyt makailen, illasta teen ruokaa ja kudon sukkia pääsiäiseksi. Myöhään tulee Melodifestivalin finaali, yritän jaksaa katsoa sen. Huomenna haen pääsiäissuklaita Tokmannilta ja laitan ruokaa kotona käyville aikuisille lapsilleni. Otin Amazon Primen kokeiluun ja katselen sieltä nyt sarjaa Man in a High Castle. Aika hyvä. Siinä se taas viikonloppu, maanantaina etätyöt jatkuvat.
Kävin tunnin lenkillä ja nyt siemailen punaviiniä. Lopetan 2. lasilliseen. Illalla luen uusinta Lars Keplerin kirjaa ja ehkä vähän metsänhoitoon liittyvää opiskelumateriaalia.
Kävin kaupassa, vaihdoin kukkiin mullat, 5 km lenkki, lumityöt ja nyt on ruoka uunissa. Vielä pitäisi vääntää veroilmoitus loppuun.
Söin mokapaloja niin että yrjöttää. Mokapaloja siksi, että unohdin niistä maidon, jonka tungin kypsään kakkulevyyn jälkeenpäin cocktailtikulla tehtyjen reikien kautta. Tuli kohtuullinen vaikkei uskoisi.
Nyt paitsi oksettaa, myöskin pierettää ja sitä ilmeisesti teen lopun ehtoota.
Tulin vähän aikaa sitten pitkältä lenkiltä, söin lounaaksi Cesar-salaattia aivan uskomattoman mehevillä ja join kupillisen kahvia rahkan ja tuoreiden mansikoiden kera.
Nyt ajattelin mennä uimaan ja löhöillä vähän aikaa auringossa.
Voi minä niin muistan nuo lasten yökyläilyt. Meillä oli usein lasten kavereita yökylässä. Tein aina paljon ruokaa ja olin siitä outo äiti, että tein simaa muulloinkin kuin vappuna.
Nyt ajattelin juhlistaa kihlajaispäivää muistaakseni vuodelta 1988. En löydä sormusta, josta sen päivän voisi tarkistaa. 😁
- ap -