Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäis ottaa hengiltä melkein 40cm pitkäksi venähtänyt akvaariokala..

Vierailija
10.08.2006 |

kumma miten noihin otuksiin kiintyy:( Perkele, ei tahdo löytyä sen vertaa munaa että pystyisin ottamaan sairaan, vanhan kalan hengiltä. on se mulla ollut jo 18 vuotta:(

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja armeliain tapa ottaa kala hengiltä on lyödä sitä KOVAA päähän esim. vasaralla. Niin, että se kuolee taatusti kerrasta.

Vierailija
2/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kala muuten elää noin vanhaksi ja noinkin pitkäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelinkin kumauttaa tuon ensin " papilla" tajuttomaksi ja rusauttaa sitten pään puutarhasaksilla. voi perhana kun kuulostaa kirjotettunakin kamalalle. mutta nyt mun on mentävä se tekemään tai se jää.

Vierailija
4/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mittaa tulee noin 40cm. t:ap

Vierailija
5/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa kylläkin. Mä olin tosi pitkää tuskaillu kalan lopettamisen kaa, enkä raaskinu vaikka se voi tosi huonosti. No sitte sisko tuli kylään ja sen poika meni tietty kaivelee haavilla akvaariota ja otti just sen kalan siihen haaviin, tiputti lattialle ja koira siitä sai sen hamapaisiisa. Mä huusin kun syötävä ja melken itkin. Kauheaa se oli.

Vierailija
6/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kala ell lopetettavaksi ;o).

Pikkukalat on kai suositeltava lopettaa tiputtamalla kiehuvaan veteen, mutta en kyllä tuollaista 40cm vonkaletta rupeaisi keittelemään... otan osaa :o(

Vierailija
7/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiennyt, että kalat voi olla noin pitkäikäisiä. Hurjaa.

Vierailija
8/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli akvaario yli kymmenen vuotta ja kyllä niihin kaloihinkin voi kiintyä. Palkkaa " palkkamurhaaja" hommaan (jos joku miehinen erämies voisi...)

Vierailija
9/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käy kippaamassa järveen... kyllä luonto hoitaa loput

Vierailija
10/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itsellänikin oli akvaario yli kymmenen vuotta ja kyllä niihin kaloihinkin voi kiintyä. Palkkaa " palkkamurhaaja" hommaan (jos joku miehinen erämies voisi...)

Vierailija
11/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei kuulemma tunne tuskaa siten...

Vierailija
12/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tipauttaa sinne akvaarioveteen? Sellaista, mikä ei aiheuttaisi suuria tuskia? Tai voisiko jotain muuta myrrkyä käyttää, kloritea tms.

Vierailija
13/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä useimpien eläinlääkärien pitäisi lopettaa myös akvaariokaloja.

Kalalle voi antaa " myrkkyä" (en muista yleisesti käytetyintä) rauhoittaakseen sen ennen lopettamista, ettei se sätkisi ja kärsisi pahasti mahdollisista epäonnistuneista yrityksistä

Vierailija
14/14 |
10.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ottanut yhteyttä asiantuntijoihin? Eli kalabiologeihin, akvaarioguruihin, jos joku tietäis miksi antibiootti ei pure ja mitä vois vielä kokeilla? Netistä löytyy chattejä jos et vielä ole niissä käynyt. Muistan kuulleeni jotain jostain vitamiineista ruiskeena, mutta en voi löytää sitä nyt. Onko se ollut pimeässä/UV-valossa tai mitenkä?

Tapettavahan se on, jos mätänee hengiltä, toisaalta se on ehkä luonnollisempi kuolema jos annat sen kuolla omaan tahtiinsa, toisaalta ehkä luonnossa joku sen olisi jo napannut ja syönyt, esim. joku ravuntapainen.

Noudata sydämesi ääntä, ennenkuin teet mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän