OmaKanta kirjaukset jotenkin aivan sekavia, vaikutan ihan kahjolta niiden perusteella
Minulla oli toissa vuonna pitkä ajanjakso kun olin tosi kipeänä ja jouduin juoksemaan moneen kertaan lääkärissä. Tuolta ajalta on pitkä litania käyntejä, puhelinkeskusteluja, digiklinikan merkintöjä, reseptin uusimistilanteita jne. Kokonaisuus on melko kamalaa luettavaa kun aina oli ensinnäkin eri lääkäri ja oireenikin olivat vaihtelevia.
Toivottavasti kukaan ei tee tuon ajanjakson perusteella minusta koskaan mitään johtopäätöksiä. :D
Kommentit (67)
Ja siis tarkoitan, että nimenomaan merkinnät olivat hiukan sinne päin mitä olin esim. vastaanotolla kertonut. Suunnilleen oikein muttei sitten ihan kuitenkaan vastannut sitä mitä olin ajanut takaa. Ja just kun eri lääkäri vielä joka kerta niin sekin tekee kokonaisuuden sekavaksi. Ärsyttävä, typerä fiilis, vaikka eihän tuolle mitään mahda. Onko muilla kokemuksia, oletteko lueskelleet niitä? AP
Katselin kirjaukset läpi ja vaikutat kyllä todella sekavalta.
Vierailija kirjoitti:
Katselin kirjaukset läpi ja vaikutat kyllä todella sekavalta.
No kivat sulle. AP
Lakukissa kirjoitti:
Minullakin on sellainen. Ratkaisin se itse aloittamalla rautakuurin. Tätä ennen oli oli kamala.
Mutta ei ne lääkärit KUUNTELE. On muutenkin nykyään harvinainen taito, ja sitten tulee kaikenkirjavia kantakirjauksia, kun ei kyetä pysymään totuudessa.
Siis sulla oli sekavat kantakirjaukset, ja ratkaisit asian rautakuurilla?
Saanko kysyä, että miten ne kirjaukset muuttui kuurin aikana? 🤔
Ei sairaskertomus välttämättä kovin imartelevaa ole, kun terveydenhuoltoa käytetään sen vuoksi että on joku oire. Mutta ei se kertomus ole mikään millä olisi tarkoitus hurmata uusia ihmisiä. Siellä on kaiken maailman ummetukset, ripulit, virtsankarkailut, peräpukamat, syylät, patit, kohjut yms.
Harvalla on isoa määrää käyntejä sen takia että on täydellisen terve ja oireeton
No, ehkä oli liikaa odotettu näin perjantai-iltana, että olisin saanut tähän järkeviä vastauksia. Mutta en ole työtön, itse asiassa hämmästelisit jos tietäisit työni. Ymmärtääkseni olen varsin älykäs ja toimintakykyinen ihminen, vaikkei OmaKanta sitä käsitystä juuri tuekaan. :D AP
Vierailija kirjoitti:
Ja siis tarkoitan, että nimenomaan merkinnät olivat hiukan sinne päin mitä olin esim. vastaanotolla kertonut. Suunnilleen oikein muttei sitten ihan kuitenkaan vastannut sitä mitä olin ajanut takaa. Ja just kun eri lääkäri vielä joka kerta niin sekin tekee kokonaisuuden sekavaksi. Ärsyttävä, typerä fiilis, vaikka eihän tuolle mitään mahda. Onko muilla kokemuksia, oletteko lueskelleet niitä? AP
Mulla ei kannassa käytännössä mitään tietoja ja muiden tietoja ei ole tarve sieltä lukea. Potilasjärjestelmistä lukiessa useinkin ihmettelee lääkärin ajatuksen kulkua ei niinkään potilaan.
Lääkärien ulosanti nopeasti kirjoittaessa ei ole priimaa. Tähän päälle kaikki mahdolliset asiavirheet ja väärinymmärrykset.
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaskertomus välttämättä kovin imartelevaa ole, kun terveydenhuoltoa käytetään sen vuoksi että on joku oire. Mutta ei se kertomus ole mikään millä olisi tarkoitus hurmata uusia ihmisiä. Siellä on kaiken maailman ummetukset, ripulit, virtsankarkailut, peräpukamat, syylät, patit, kohjut yms.
Harvalla on isoa määrää käyntejä sen takia että on täydellisen terve ja oireeton
Aivan. Ehken nyt niin sinänsä tuota litaniaa harmittelekaan, vaan sitä _miten_ asiat ovat sinne kirjattu. Vaikutan niiden perusteella hieman häilyväiseltä kun lukee kaikki perätysten. AP
Hurmata uusia ihmisiä? Jotenkin kalskahti korvaan.
Ap varmaan vahtii ettei "uusia ihmisiä enää hurmata".
Täytyy olla aikamoinen ihminen joka niin lujaa muita hurmaa ;)
Onko täällä kaikki kännissä vai häh?
Ap, niitä kirjauksia voi pyytää oikaisemaan. Tietysti jos aikaa on jo kulunut ja käyntejä/keskusteluja monta, voi olla haastavaa. Ehkä voisi pyytää poistamaan jotain osia, jos kirjaaja on kovin laveasti kuvaillut asioita ja vieläpä hieman asian vierestä.
Omalla kohdalla samaan asiaan liittyy kaksi kirjausta: ensimmäinen on hoitajan, joka vastasi kun puhelimitse varasin ajan. Hän on kirjannut turhia asioita, lähinnä mitä ITSE sanoi minulle! (Mm. kehotti menemään yksityiselle!), Myös oireiden pahentumjsen kestoksi kertomani aika oli muuttunut 2kk -> 2v!
Toinen kirjaus on sitten se käyntini lääkärin vastaanotolla, ja se on hyvin eksakti ilman turhia rönsyjä. Olin siihen oikein tyytyväinen, kun kaikki kertomani ja lääkärin toteamat asiat oli kirjattu just eikä melkein.
Yhdelle kaverille lääkäri oli kirjoittanut:terve pullukka. Asiallista? Ammatillista?
Itse en viitsi edes lukea. Aivan varmsti on asiavirheitä.
Toisella kaverilla, joka on vakavasti allerginen, ei ollut merkintää, että on allerginen penisilliinille. Ei meinannut millään saada merkintää Kantaan, vaikka monelle taholle esitti vaatimuksensa.
Ikävää, että tämä huolestuttaa. Ja täällä kyllä tulee usein negatiivista kommenttia, empatia loistaa usein poissaolollaan.
Luulisin, että eiköhän ne epäyhtenäiset tekstit "uppoa" sinne uusien käyntimerkintöjen jälkeen.
En ole terveydenhuollon ammattilainen mutta olettaisin, että heillä taitaa olla sen verran kiire, etteivät he niitä kovin kauas taaksepäin ehdi lukea, uusimmat vaan. Ellei ole joku kovin harvinainen sairaus, johon pitää perehtyä tarkemmin. Joten sanoisin, että relax, hyvä Ap.
Ihmisistä tulee tuollaisia kun ei saa huomiota toivomiltaan ihmisiltä. Ap tarvitsee jonkun tietyn huomiota.
Minullakin on sellainen. Ratkaisin se itse aloittamalla rautakuurin. Tätä ennen oli oli kamala.
Mutta ei ne lääkärit KUUNTELE. On muutenkin nykyään harvinainen taito, ja sitten tulee kaikenkirjavia kantakirjauksia, kun ei kyetä pysymään totuudessa.