OmaKanta kirjaukset jotenkin aivan sekavia, vaikutan ihan kahjolta niiden perusteella
Minulla oli toissa vuonna pitkä ajanjakso kun olin tosi kipeänä ja jouduin juoksemaan moneen kertaan lääkärissä. Tuolta ajalta on pitkä litania käyntejä, puhelinkeskusteluja, digiklinikan merkintöjä, reseptin uusimistilanteita jne. Kokonaisuus on melko kamalaa luettavaa kun aina oli ensinnäkin eri lääkäri ja oireenikin olivat vaihtelevia.
Toivottavasti kukaan ei tee tuon ajanjakson perusteella minusta koskaan mitään johtopäätöksiä. :D
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Kun menee lääkärille niin kannattaa etukäteen kirjoittaa kaikki paperille. Sen paperin sitten esittää lääkärille niin ei tule mitään sekoiluja kantaan.
Potilaan kertomus ei aina ole paperilla sen luotettavampi kuin puheissakaan. Lääkäri on erillinen ihminen, ei potilaan jatke eikä näin ollen kirjaa asioita kuten hän haluaisi.
"Omatoiminen rouva, ottaa hyvin katsekontaktia"
Kuvaako tuo ihmistä vai narttukoiraa?
Varsinkin viime vuoden aikana on kaikenlaista ollut ja mennyt, ja vieläkään asiat eivät ole kunnossa. Kyllä tässäkin ketjussa ihmiset ovat hyvin kuvanneet kaikkea, kuten asiavirheitä, väärintulkintoja ym. potilaskirjauksissa ja että väitetään, että itse on sanonut jotain, vaikka on sanonut toisin jne.
Omalla kohdalla heillä on kai jotain itseäni vastaan, vaikka parastaankin ovat kai yrittäneet kuitenkin tehdä, mutta omalla kohdalla kyllä on mennyt asioita pieleen pidemmältäkin ajalta, ja ne asiat sitten vain kertautuvat. Hosuminen tai mikään muukaan ei kyllä hyvästä ole näissäkään hommissa, ellei ole nopeaa reagointia vaativa asia kyseessä, ja väärintulkintoja ja virheitäkin pitäisi pystyä myöntämään, ettei menisi asiat vain huonompaan suuntaan tmv. ja olisihan se hyvä, että kirjaukset olisivat mahdollisimman oikein, kun ei ne omatkaan tiedot siis ihan oikeansuuntaisia ole, niin kyllähän se ikävältä tuntuu.
Mullakin joku mies kirurgi oli joskus kirjoittanut ennen leikkausta mun ulkonäöstä ja sitä että mulla on hyvä iho ja oon siro omakantaan. Ehkä se meinasi sillä jotain että oon perus terveen näköinen ihminen(?), mutta silti aika outo.
Mun tekstissä luki "...rumentava arpi". Mun mielestä näin rumaa ei yksi arpi voi rumentaa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kun menee lääkärille niin kannattaa etukäteen kirjoittaa kaikki paperille. Sen paperin sitten esittää lääkärille niin ei tule mitään sekoiluja kantaan.
Heh, juuri näin minä tein :) Arvauskeskuksen lääkärinplanttu oli sitten kopioinut kaiken nätisti sanasta sanaan käyntikertomukseen. Hyvin toimii!
Minä jouduin kerran soittamaan lääkärille uuden lääkkeen sivuvaikutuksista. Kirjauksessa lukee: "pohtii huolestuneena sairauttaan ja oireilujaan". Tulikohan nyt aivan oikea sävy tuohon, hahhah! Onneksi olin jo itse tajunnut lopettaa lääkkeen käytön, ennen kuin sain edes yhteyden tuohon lääkäriin, muuten voisin olla vaikka vainaa nyt.