PAINAJAINEN! @#!!! Kävin ensimmäistä kertaa koronatestissä. Ja viimeisen.
Olin kuullut kavereilta, että se sattuu paljon, mutta en osannut arvata, että se sattuu aivan hemmetisti!
Kiermurtelin tuskissani ja se tuntui loputtoman pitkältä. Silmissä säkenöi ja yökin oksennusta. Sain mojovan nenäverenvuodon ja onnistuin sotkemaan vaatteeni.
Tikku raapaisi nieluani ja sain sitkeän yskän ja sen takia olen nyt ollut pois töistä.
Ja testitulos. Se oli tietysti negatiivinen..
Onko muillakin ikäviä muistoja koronatestistä?
Kommentit (97)
Kävin elokuussa testissä, ja näytteenottaja tunki tikun molempiin sieraimiin ja pyöritteli oikein kunnolla. Luulin siis, että otetaan vain toisesta sieraimesta ja yllätyin kun tunki toiseenkin. Sattui aivan hiivatisti ja silmien vuotamisesta ei meinannut tulla loppua. Vertakin tuli nenästä ihan kiitettävästi sen jälkeen.
Eräänlainen trauma kyllä jäi, eikä onneksi ole toista kertaa tarvinnut käydä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen, että onko nämä valittajat kokeneet koskaan OIKEASTI kipua tai kivuliasta toimenpidettä. Kasvakaa aikuisiksi.
Mulla on kaksi synnytystä takana, joista toinen pelkän ilokaasun voimalla, munasarjassa ollut kysta puhjennut, varvas puudutettu ja leikattu kynsi irti, muun muassa. Ja kyllä, koronatesti sattui ihan järjettömästi.
Kertoo ihmisestä varsin paljon se, ettei ymmärrä ihmisten olevan erilaisia ja kuvittelee, että se oma kokemus on ainoa oikea.
Otettu kahdesti, ekalla kerralla kutitti ja tuli hyvin hento tunne kuin olisi mennyt vettä nenään. Tokalla kirpaisi enemmän, mutta ihan siedettävä kokemus kuitenkin, nopeasti ohi. Ei traumoja.
Mina saan laakepiikin suoraan silmamunaan saannollisin valiajoin, kerkean laskea yksi,kaksi ja "kipu" on ohi.
Olen käynyt 7 kertaa. Ei enää tunnu missään, papakoe sattuu enemmän.
Kävin kerran testissä keväällä ja kyllä mua se sattui ihän järkyttävän paljon. Tikku työnnettiin hitaaasti ja pyöriteltiin molemmissa sieraimissa. Vesi valui silmistä ja sen jälkeen se kipu koko nenässä ja kasvoissa kesti ainakin kolme tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina miettinyt mikä vaihe papassa ihmisiin sattuu? Onko mulla vaan niin hyvä lääkäri kun en tunne mitään.
Ei kyllä sattunut koronatestikään.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kerran testissä keväällä ja kyllä mua se sattui ihän järkyttävän paljon. Tikku työnnettiin hitaaasti ja pyöriteltiin molemmissa sieraimissa. Vesi valui silmistä ja sen jälkeen se kipu koko nenässä ja kasvoissa kesti ainakin kolme tuntia.
Joo molemmissa sieraimissa, mutta en ymmärrä miten se ohut tikku voi sattua "järkyttävästi"... Ja vielä tuntikausia.
Itselläni oli 3 sekuntia tunne kuin vettä olisi mennyt nenään.
Miksi vitussa mennään johonkin koronatestiin.
Heh-heh alkuperäiselle. Minulla on 6-7 testiä takana ja seuraavan parin viikon aikana 4 edessä. Nenässä tuntuu siltä kuin merivettä menisi nenään. Nielun kautta otetuissa ei mitään ongelmaa.
Kuulostaa että otit moloa poskeen mustalta mieheltä korona testin sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu ei ole traumoja. Tikku on sen millin paksuinen ja kutitti vähän nenää. Testi kesti kaksi sekuntia.
Lakatkaa lietsomasta hysteriaa.
Minusta se kesti paljon kauemmin kuin kaksi sekuntia. Ehdin hyvin tuntea, miten tikku työnnettiin nenään, sitten vielä vähän syvemmälle ja siellä sitten vielä ruopsutettiin edestakaisin nenänielua. Alussa pitelin käsiä yhdessä, mutta sitten siirsin toisen käden rattiin. Eli kyllä siinä useampi sekunti meni.
Toisaalta mies kävi samoihin aikoihin testissä (myös ekaa kertaa) ja sanoi, että tikku vain työnnettiin sinne ja pois, eikä hän tuntenut mitään ruopsutusta tai liikettä. Mutta mä siis tunsin aivan selvästi.
Ei sattunut, vähän ehkä kirveli. Ei tuntunut jälkeenpäinkään miltään.
Vierailija kirjoitti:
Viisi testiä takana. Ensimmäinen oli epämukavin ja vähän myös sattui. Neljä muuta on mennyt ilman kipua. Ja koko homma oli nopeasti ohi joka kerta.
Mulla on ollut toisin päin, neljä kertaa viidestä sattui aika lailla. Joskus tuli mielikuva neulan työntämisestä naaman läpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vitussa mennään johonkin koronatestiin.
Esimerkiksi siksi, että lentokoneeseen et pääse ilman negatiivista testiä. Esimerkiksi siksi, että jotkut maat testaavat kaikki koneesta ulos tulijat, vaihtoehtoa ei ole. Esimerkiksi siksi, että on oireinen. Esimerkiksi siksi, että hoitaa vanhuksia ja sairaita. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina miettinyt mikä vaihe papassa ihmisiin sattuu? Onko mulla vaan niin hyvä lääkäri kun en tunne mitään.
Ei kyllä sattunut koronatestikään.
Mua sattuu papassa (ja kaikissa gynetutkimuksissa) niiden värkkien työntäminen sisään. On joku herkkä kohta siinä.
Nenää kannattaa kostuttaa, niin saattaa välttyä verenvuodolta ja jopa kivulta (mitä ei kyllä pitäisi edes tuntua, epämukavuutta vain). Kuivat limakalvot turpoavat, joten kostutus on hyvä apu. Merisuolaliuos apteekista on oikein sopiva tähän.