Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAINAJAINEN! @#!!! Kävin ensimmäistä kertaa koronatestissä. Ja viimeisen.

Vierailija
12.03.2021 |

Olin kuullut kavereilta, että se sattuu paljon, mutta en osannut arvata, että se sattuu aivan hemmetisti!

Kiermurtelin tuskissani ja se tuntui loputtoman pitkältä. Silmissä säkenöi ja yökin oksennusta. Sain mojovan nenäverenvuodon ja onnistuin sotkemaan vaatteeni.

Tikku raapaisi nieluani ja sain sitkeän yskän ja sen takia olen nyt ollut pois töistä.

Ja testitulos. Se oli tietysti negatiivinen..

Onko muillakin ikäviä muistoja koronatestistä?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kyllä vuosisadan draamakohtaus tullut jos on ihan silmissä säkenöinyt. :D

Itse kävin testissä ja kyllähän se vähän inhalta tuntui ja refleksinä silmät vetistyi, mutta siinäpä se. Se oli hetkessä ohi.

Vierailija
42/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku nätti hoitsutar ottais sen näytteen  kielellään tuolta kitalaesta niin ei tekisi tiukkaakaan käydä 30 kertaa testissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

srtyhdrt kirjoitti:

Minä sain nenäverenvuodon ihan muuten vaan ilman mekaanista aiheuttajaa vuopsia sitten. Ei ollu kiva kö tihku tuntien ajan nieluun verta ja piti niellä sitä usea desi. Saisvat onneksi paikattua. Ei ole pelkoa että menisin tökittämään nenäonkaloon mitään haavoja, pirukaan niihin pääse käsiksi niitä umpeen muuraamaan jos hankalaan paikkaan tulevat

Tuo nyt kuulostaa lähinnä joltain mielisairaudelta.

Vierailija
44/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme draamailua. 🙄

Olen käynyt koronatestissä 9 kertaa ja ensi viikosta alkaen teen testin kahdesti viikossa kotona. Mun 4-vuotias lapsenikin on käynyt jo kolmasti testissä eikä ole ollut millänsäkään.

Mitä helvettiä? Mitä kiksejä saat testissä ramppaamisesta? No, perversionsa kullakin.

45/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri halvaantui kun tikku katkesi nenään ja paniikissa sormella työnsi sen aivoihinsa.

Illan paras. Saa ainakin nauraa...

Vierailija
46/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

srtyhdrt kirjoitti:

Minä sain nenäverenvuodon ihan muuten vaan ilman mekaanista aiheuttajaa vuopsia sitten. Ei ollu kiva kö tihku tuntien ajan nieluun verta ja piti niellä sitä usea desi. Saisvat onneksi paikattua. Ei ole pelkoa että menisin tökittämään nenäonkaloon mitään haavoja, pirukaan niihin pääse käsiksi niitä umpeen muuraamaan jos hankalaan paikkaan tulevat

Et ole kyllä desiäkään verta niellyt vaikka sellainen fiilis sinulle on saattanutkin tulla. Nenäverenvuoto on ikävää ja vaikka tunnet valumaa nielussasi, siitä suurin osa on ihan kuolaa ja muuta limaa. Veren määrän arvioi aina itse yläkanttiin ja nielussa valuvaa nestettä olettaa vereksi.

Verta ei myöskään tulisi niellä pahoinvoinnin vuoksi, sen tulisi antaa valua ulos sieraimista. Mistäkö tiedän? Minulla on ollut elämäni aikana satoja nenäverenvuotoja ilman mekaanista aiheuttajaa.

Vierailija
47/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se virolaisneitonen Iisalmesta viety poliisisaattueessa koronatestiin. Ei meinannut venakko näytettä antaa, vasta sitt kun poliisit pitelemässä kiinni. 

Vierailija
48/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaperse tikun nenässä?

Vierailija
49/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä onneksi oo käyny. Flunssat aina sairastanu kotona ja töissä (päiväkoti) on linja, ettei pikkuvaivoista vieläkään jäädä turhaan kotiin.

Vierailija
50/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin alkaa verta valumaan testistä. Lapsellanikin. Itse ollut jo monessa testissä ja ottajissa on eroja.

Vierailija
51/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuoden draamakuningattaren palkinto menee : AP:lle

Vierailija
52/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme draamailua. 🙄

Olen käynyt koronatestissä 9 kertaa ja ensi viikosta alkaen teen testin kahdesti viikossa kotona. Mun 4-vuotias lapsenikin on käynyt jo kolmasti testissä eikä ole ollut millänsäkään.

Mitä helvettiä? Mitä kiksejä saat testissä ramppaamisesta? No, perversionsa kullakin.

Töihin ei ole asiaa ennen negatiivista tulosta mikäli sairastuu. Eri

Vierailija
53/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikku osui nieluusi? Nyt kannattaa kyllä tsekata uudelleen, että mistä se testi otetaan.

Vierailija
54/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi testiä takana.  Ensimmäinen oli epämukavin ja vähän myös sattui. Neljä muuta on mennyt ilman kipua. Ja koko homma oli nopeasti ohi joka kerta.

Vierailija
55/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottajissa on kyllä paljon eroja. Olen käynyt kolmesti testissä. Ensimmäsellä kerralla oli kovakourainen jynssääjä, toisella kerralla ei osannut hommansa vaan työnsi tikun liian syvälle ja pyöritteli tyhjää, kolmannella kerralla oli rauhalliset otteet.

Työnsi tikun liian syvälle? Tätä nyt vähän rohkenen epäillä. Aika syvällä se nenänielu onkin. Herkemmin varmaan käy niin ettei tikkua välttämättä laiteta tarpeeksi perille asti. Tikkua kuuluukin pyörittää. Tässä on myös yksilöllisiä eroja, toisilla ihmisillä tikku ei mene niin syvälle, mutta tietää olevansa perillä, kun taas toisilla se menee helposti syvälle.

Vierailija
56/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi se kirvelee, muttei onneksi kestä kauan. Ihan toinen asia oli viedä 4-vuotias, jolla influenssa. Räkää pursuu nenästä ja suusta. Minä rauhoittelen sylissä ja kaksi hoitajaa piti kiinni. Ei saatu silti otettua. Se otettiin lopulta suun kautta.

Vierailija
57/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottajissa on toki eroja, mutta kyllä myös nenän rakenne ja limakalvojen kunto testihetkellä vaikuttavat testikokemukseen paljonkin. Jos testi on epämukava tai jopa hyvin inhottava, se ei automaattisesti tarkoita sitä, että ottaja olisi huono. Ihmiset kokevat todella eri tavalla tuon testin.

Vierailija
58/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi millään ymmärtää, että tikun koko ja näytteenottajan taidot vaikuttavat siihen tuntuuko kipua!

Minulta on kaksi kertaa otettu koronatesti. En osannut edes pelätä ekalla kerralla, kun menin testiin. Näytteenottaja tökkäsi voimalla normaalin pumpulipuikon paksuisella, mutta pidemmällä tikulla molempiin sieraimiin niin, että näin tähtiä. Kärsin kovasta kivusta silmieni takana tunnin ajan näytteenoton jälkeen ja jouduin ottamaan siihen särkylääkettä, silmät myös vuotivat vettä sen jälkeen.

Toisella kerralla näytteenottaja pyöräytti rauhallisesti hyvin ohuella harjapäisellä tikulla nenä-nielusta, eikä se tuntunut juuri miltään. Olin aivan hämmästynyt, että miten sama näytteenotto voi olla niin erilainen!

Olen ollut jälkikäteen suorastaan vihainen sille ekalle (taidottomalle) näytteenottajalle. Tosin olihan se näytteenottotikkukin erilainen molemmilla kerroilla. 

Vierailija
59/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan testi on kivulias. Vaistomainen reaktio oli vetää päätä taaksepäin kun sattui. Siitä en tiiä oliko vika testaajassa vai minun nenässä mutta sattui ihan huolella.

Vierailija
60/97 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme draamailua. 🙄

Töihin ei ole asiaa ennen negatiivista tulosta mikäli sairastuu. Eri

Ei kukaan ole jatkuvasti kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi