Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espanjattaret rientävät Suomeen paikkaamaan lastentarhaopettajapulaa!

Vierailija
12.03.2021 |

Myös Kreikasta on osoitettu mielenkiintoa. Tätä lisää vaan.

Kommentit (404)

Vierailija
181/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän nämä hoitajat aikovat elää, jos suomalaiset eivät hakeudu alalle huonon palkan takia?

Sillä palkalla vuoden tai kaksi. Sen jälkeen palaavat kotimaahan tai etsivät täältä elätyäjän.

Vierailija
182/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U li ei tykännyt kun sanoin että voisi niitä kreikkalaisia miehiäkin tulla enemmän, tykkään niiden kiharasta parrasta, kuin patsailla : p 

Kelpaako bulgarialainen? Niitä on ollut raksalla. Ole tarkkana varsinkin kesäisin. Kreikkamiehiä saapuu Suomeen kausityöntekijöiksi. Nappaa mukaasi kun näet ;)

Kyllä kelpaa bulgarialainenkin jos silmää säväyttää:) Mulla on ollut chätti-kamuna pari serbialaista vuosia, ihan kivoja nekin:) Hmm..täytyypä tsekata raksat sitten kesällä jos siellä näkyisi niitä partaisia spartalaisia;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätkillä oli mahdollisuus hakea Euroopasta oma espanjatar, kreikkalainen jumalatar ja baltti. Jäitte kumminkin palstailemaan, miksi?

Kun pitäisi poistua sieltä hikikomerosta ja ihan oikeasti puhua naisen kanssa. No can do..parempi vain jäädä palstailemaan ja haukkumaan suomi-naisia;) 

Kreikattarilla on muuten helkkarin kovat vaatimukset että voi peräjoen pertsa kokeilla onneaan:) 

Palstalla ainaskin yhdelle kävi niin ettei saanut Baltian reissulla naista. Kertoi tästä.

Kaikista ei vaan ole perinteiseksi mieheksi. Sikäläiset osaa ilmaista itseään hyvinkin suorasti.

Vierailija
184/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläköhän nämä hoitajat aikovat elää, jos suomalaiset eivät hakeudu alalle huonon palkan takia?

Suomen "huonot palkat" eivät ole huonoja maailmanlaajuisesti. 

Täällä opittiin äkkiä valittamaan. Ja siihenhän se noususuuntamme sitten katkesikin.

Vierailija
185/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttu haaveilee toisista miehistä? Kiehtovaa 😳

Vierailija
186/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen "huonot palkat" eivät ole huonoja maailmanlaajuisesti. 

Täällä opittiin äkkiä valittamaan. Ja siihenhän se noususuuntamme sitten katkesikin.

Kyllähän suomalaiset ovat valittaa osanneet aina. Hoitajilla vain tuli mittatäyteen tuosta valittamisesta ja päättivät tehdä samoin kuin kaikki muutkin.

Vierailija
187/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä on pulaa lastentarhaopettajista? En siis ole aiemmin kuullut opettajapulasta, jotain kitinää liian pienestä palkasta vain.

Meidän kulttuurissamme ei arvosteta ns. naisvaltaisia aloja kuten ei feminiinisyyttä muutenkaan.

Nuoret naiset haluavat olla arvostettuja eivätkä tehdä tuollaisia töitä. Toki moni haluaa myös palkkaa ja haasteita.

Meillä hoivaamista suorastaan halveksutaan, ei arvosteta.

Kovat arvot. Suomalaisen naisen täytyy olla kuin mies, koska meillä arvostetaan vain miehiä ja maskuliinisia asioita.

No missä kulttuureissa sitä feminiinisyyttä sitten niin valtavasti arvostetaan. Aika hyvin on Suomessa naiset päässet johtopaikoille.

Siis suomalaiselle tulee järkytyksenä käsi ojossa oleva nainen. Vieläkin suurempi järkytys on kulttuurierosta johtuva ero.

Vierailija
188/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U li ei tykännyt kun sanoin että voisi niitä kreikkalaisia miehiäkin tulla enemmän, tykkään niiden kiharasta parrasta, kuin patsailla : p 

Kelpaako bulgarialainen? Niitä on ollut raksalla. Ole tarkkana varsinkin kesäisin. Kreikkamiehiä saapuu Suomeen kausityöntekijöiksi. Nappaa mukaasi kun näet ;)

Kyllä kelpaa bulgarialainenkin jos silmää säväyttää:) Mulla on ollut chätti-kamuna pari serbialaista vuosia, ihan kivoja nekin:) Hmm..täytyypä tsekata raksat sitten kesällä jos siellä näkyisi niitä partaisia spartalaisia;) 

Mulla on viikingin näköinen virolainen 😍

Vierailija
189/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas kaunis tuo espanjalainen nainen joka puhui tuossa videossa 😍

Vierailija
190/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ovat kauaa Suomessa. Joskus yli 10 vuotta sitten Suomeen tuotiin espanjalaisia sairaanhoitajia, mutta palasivat nopeasti takaisin Espanjaan.

Suuri osa kyllä, vaikea saada ystäviä ja ikävä sukua. Mutta on meitä tänne jääneitäkin. Minä löysin miehen

Suomesta ja nyt on 2 lasta myös. Vanhusten vuodeosastolla töissä edelleen.

Vierailija
191/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikingin näköinen virolainen? Ei ole huonoja nekään:) Ja varmasti on käytöstavat toista luokkaa, kuulin että virolaiset miehet on aika huomioivia ja mukavia naiselle:) 

Vierailija
192/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikingin näköinen virolainen? Ei ole huonoja nekään:) Ja varmasti on käytöstavat toista luokkaa, kuulin että virolaiset miehet on aika huomioivia ja mukavia naiselle:) 

Ensialkuun oli superviileä. Tullessaan tutuksi pinnan alta paljastui lämmin herrasmies ♥️

Vierailija
193/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalaiset miehet olisi oikeasti niin hot kuin mitä jenkit ja Dubain miehet olisi täällä ollut vuodesta toiseen pitkä jono naisia. Myöskin Tinderi laulaisi

Vierailija
194/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varautukaa siihen, että opettavat sitten lapsille vanhanaikaisia ja ahtaita sukupuolirooleja.

Sellaisia ne roolit pitääkin olla, jotta kansalla olisi jatkuvuutta. Suurin osa miehistä kannattaa ehdottomasti konservatiivista sukupuolikasvatusta.

Miksi miehet eivät sitten kasvata lapsiaan?

Vierailija
195/404 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varautukaa siihen, että opettavat sitten lapsille vanhanaikaisia ja ahtaita sukupuolirooleja.

Sellaisia ne roolit pitääkin olla, jotta kansalla olisi jatkuvuutta. Suurin osa miehistä kannattaa ehdottomasti konservatiivista sukupuolikasvatusta.

Pihistä miehestä ei ole perheenpääksi. Senhän takia Suomesta on lähtenyt arvoihin uskoneita USA:an sekä Saksaan.

196/404 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni lastentarhanopettajilla on paljon kirjallisia töitä tehtävänä. Mitenköhän niiden teko onnistuu tulevilta espanjalaisilta työntekijöiltä?

Vierailija
197/404 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Minun käsittääkseni lastentarhanopettajilla on paljon kirjallisia töitä tehtävänä. Mitenköhän niiden teko onnistuu tulevilta espanjalaisilta työntekijöiltä?

Varmasti sujuu hyvin, espanjaksi.

198/404 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammatiltani sairaanhoitaja, ja noin vuonna 2013 nykyiselle paikkakunnalleni rekrytoitiin espanjalaisia sairaanhoitajia sekä yliopistosairaalaan että kaupunginsairaalaan. Kun pari vuotta myöhemmin kysyin molemmista sairaaloista kesätöitä, sain vastauksen, että he ovat saaneet moninkertaisen määrän hakemuksia tarpeeseen nähden, että moni hakijoista jää ilman työpaikkaa. Sitten sanoin, että luulin täällä olevan työvoimapula, kun olen lukenut, että on jouduttu ihan Espanjasta saakka rekrytoimaan sairaanhoitajua, jolloin rekrytointi sihteerin ylimielinen naama venähti ja hän vain totesi "no niinhän sitä luulisi".

Vierailija
199/404 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan espanjalaisista naisista ihan kuin ne olisivat jotain Jennifer Lopezin kaltaisia kuumia latinokaunottaria, vaikka tavallinen ihminen on tavallinen joka maassa.

Uutisen nainenkin näyttää ihan samalta kuin suomalaisetkin, ja 10 vuotta ikäistään vanhemmalta.

Ohut suora tukka, vähän pyöreä, tätityyli jne.

Naurattaa kyllä, kun täällä puhutaan jostain kotelomekoissa pyllistelevistä sexy mamitoista ja todellisuus on tuo :D

Vierailija
200/404 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä on pulaa lastentarhaopettajista? En siis ole aiemmin kuullut opettajapulasta, jotain kitinää liian pienestä palkasta vain.

Miksi käytät halventavaa sanaa kitinä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme