Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Useampi ihminen käynyt koronatestissä jo yli 30 kertaa

Vierailija
12.03.2021 |

"Yli 30 kertaa koronatestissä vuoden sisään. Tämä on pääkaupunkiseudun epävirallinen Suomen ennätys koronatestissä käymisessä ja ennätyksen jakavat yksittäiset tuntemattomat sinnikkäät.

Muitakin sinnikkäitä on. Yksistään HUSin tilastoissa on yli 650 suomalaista, jotka ovat käyneet koronatestissä yli kymmenen kertaa."

https://yle.fi/uutiset/3-11833784

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo saikuttajien unelma aikaa tämä :D Jos tarvii saikkua niin TIKULLA NENÄÄN :D Ei riitä enää soitto työnantajalle et vähän kipee olo. 

Vierailija
22/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v.tua ne siellä ramppaa!! S.atana mitä yhteiskunnan rahojen tuhlaamista!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käyvät testissä jota ei kehittäjänsä mukaan tulisi käyttää tämän tyyppiseen testaamiseen. Kyseessä on suuri kusetus.

Vierailija
24/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisivat jo siellä ramppaamisen. Oltais jo normi elämässä.

Vierailija
25/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään testiä, ei päiväkään sairaana koko koronavuoden aikana. Koskee koko nelihenkistä perhettämme. Mutta mitenpä sitä sairastuisikaan, kun kaikki sosiaaliset kontaktit on pois pelistä. Työt tehdään etänä ja harrastukset on tauolla. En ole käynyt lokakuun jälkeen muualla kuin kaksi kertaa viikossa ruokakaupassa ja lenkillä lähimetsässä. Perheen nuoriso käy lähikoulua, mutta sitäkin on tehty jo kuukausia maskit naamalla. Välillä mietin, että mitenkähän rajusti kaikki mahdolliset basiliskot sitten käyvät kimppuun, jos tämä elämä joskus vielä palaa normaaliksi ja jos sitä vielä joskus johonkin väkijoukkoon uskaltaa. On varmaan saman tien päällä kaikki mahdolliset flunssat, norot ja hyppykupat... 

Vierailija
26/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti hoitajat käyvät tosiaan usein :)

Tuntuu jopa vähäiseltä tuo määrä..

Vierailija
27/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tänään viidennen kerran. Kun ohjeistus on että pienimmästäkin oireesta pitäisi testiin mennä, ja talvella erilaisia flunssa-oireita varmaan kaikilla jossain vaiheessa on, niin ainakin itse haluan tehdä kaikkeni etten minä levitä koronaa sen takia etten käy testissä.

Vierailija
28/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma kun on niin oireita on oikeastaan koko ajan , testeissä olen käynyt kymmenisen kertaa. Pakko työpaikan takia olisi katastrofi jos veisin taudin töihin.

Vierailija
29/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheestä on käyty testissä yhteensä 9 kertaa, itse kahdesti, tänään viimeksi.

Olen opettaja ja omilla lapsilla on sitä ihanaa ja tärkeää lähìkoulua. Flunssaoireita tulee perheenjäsenille vuoronperään ja ohjeiden mukaisesti käymme testissä.

Hyvä se on etätöistä käsin ihmetellä.

Meidän perheessä ei kertaakaan. Lapsi lähikoulussa ja itse käyn normaalisti töissä....Vuoteen ei ole meidän perheessä ollut flunssaoireita.

Vierailija
30/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luruliina kirjoitti:

Ei yhtään testiä, ei päiväkään sairaana koko koronavuoden aikana. Koskee koko nelihenkistä perhettämme. Mutta mitenpä sitä sairastuisikaan, kun kaikki sosiaaliset kontaktit on pois pelistä. Työt tehdään etänä ja harrastukset on tauolla. En ole käynyt lokakuun jälkeen muualla kuin kaksi kertaa viikossa ruokakaupassa ja lenkillä lähimetsässä. Perheen nuoriso käy lähikoulua, mutta sitäkin on tehty jo kuukausia maskit naamalla. Välillä mietin, että mitenkähän rajusti kaikki mahdolliset basiliskot sitten käyvät kimppuun, jos tämä elämä joskus vielä palaa normaaliksi ja jos sitä vielä joskus johonkin väkijoukkoon uskaltaa. On varmaan saman tien päällä kaikki mahdolliset flunssat, norot ja hyppykupat... 

No itse en ole käynyt kertaakaan, olen kuitenkin päiväkodissa töissä, mutta siellä onneksi ollut vain terveitä hoidossa. Nuhanenät on käännytetty heti ovella. Kaksi alakoululaista on, eivätkä hekään kertaakaan. Minä hoidan kauppareissut. Perheen ainut etätyöläinen sairastui kuitenkin flunssaan ja joutui käymään testissä.

Vierailija
31/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kertaakaan, työskentelen koronapolilla.

Vierailija
32/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 testausta täällä.

Vierailija
33/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suurin osa ei ole käynyt kertaakaan. Muutamat noin 3-4 kertaa. Potilailta pääsääntöisesti testi otetaan.

Vierailija
34/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja käynyt koronatestissä vuoden aikana kuusi kertaa. Kolmeen näistä en ole itse voinut vaikuttaa, sillä karanteenin aikana oli käytävä kahdesti ja yksi otettiin, kun jouduin ambulanssilla sairaalaan, vaikkeivat oireet varsinaisesti viitanneet millään tavalla koronaan.

Kolme kertaa on tullut käytyä siis flunssan tai flunssaoireiden takia, mutta työni takia koen sen velvollisuudekseni. Vai haluaisiko joku, että menen flunssaisena töihin, paljastuu että minulla on korona ja sen jälkeen onkin monta kymmentä oppilasta ja opettajaa karanteenissa, mahdollisista tartunnoista puhumattakaan.

Vierailija
35/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kävisin, jos ei mitään oireita?? Kertaakaan en ole käynyt, kun mitään flunssaoireita ei ole vuoteen ollut...

Vierailija
36/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opettaja ja käynyt koronatestissä vuoden aikana kuusi kertaa. Kolmeen näistä en ole itse voinut vaikuttaa, sillä karanteenin aikana oli käytävä kahdesti ja yksi otettiin, kun jouduin ambulanssilla sairaalaan, vaikkeivat oireet varsinaisesti viitanneet millään tavalla koronaan.

Kolme kertaa on tullut käytyä siis flunssan tai flunssaoireiden takia, mutta työni takia koen sen velvollisuudekseni. Vai haluaisiko joku, että menen flunssaisena töihin, paljastuu että minulla on korona ja sen jälkeen onkin monta kymmentä oppilasta ja opettajaa karanteenissa, mahdollisista tartunnoista puhumattakaan.

Tottakai käyt testissä jos sinulla on flunssan oireita tai karanteenin vuoksi joudut käymään. Ei tälläistä asiaa tarvitse puolustella.

Vierailija
37/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi kertaa, molemmat viime vuoden puolella. Mulla on ympäri vuoden nuhaa + muita flunssamaisia oireita (voi olla että kämpässä ei ilmanvaihto toimi, vanha kerrostalo), niin saisin joka päivä käydä testissä, jotta voisin olla varma etten ole saanut koronaa. Tähän en lähde.

Nyt on ollut viikon pää kipeä, vatsaongelmia, yleistä huonoa oloa, mutta en aio mennä testiin, koska toistaiseksi olen kotona tekemässä töitä. Asun yksin ja tällä hetkellä ei tarvitse mennä mm. kauppaan. Jos sattuu olemaan koronaa, niin ehdin parantua ennen töihin paluuta. Ja jos taas oireet pahenee, niin sitten turvaudun terveydenhuoltoon. 

Vierailija
38/38 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun ope pääkaupunkiseudulta. En kertaakaan, sillä ei ole ollut oireita eikä ole sattunut altistuksia. Käsiddit ja maskit käytössä koululla ennen etäopetusta.