Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maskit ovat vähentäneet kausiflunssan leviämistä

Vierailija
12.03.2021 |

Niin kuka väittää ettei maskeista muka mitään hyötyä ole.

Ennen koronaa niin ahtaat bussit olivat aivan pahin kausiflunssan
levittäjä kun ihmiset köhivät ja niiskuttivat kaikki toisten niskaan
lähikontaktissa.

Julkisssa kulkuneuvoissa ja muissakin ahtaissa tiloissa missä ei
mahdollista etäisyyksiä pitämään niin pitäisi maski tulla pakolliseksi
tulevaisuudessakin.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma kun se influenssa hävisi jo viimekeväänä vaikka kukaan ei käyttänyt maskeja.

Vierailija
22/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasiassa käytetään niitä flunssakausina muutenkin kun hengitystieinfektioit on toisille aina haitallisempia kuin toisille. Saisi tulla pysyväksi tavaksi tämä koronan myötä. Pienellä teolla on iso vaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun se influenssa hävisi jo viimekeväänä vaikka kukaan ei käyttänyt maskeja.

Korona tarttuu herkemmin, etenkin nämä variantit. Viime kevään rajoitukset puri kaikkiin infektioihin.

Vierailija
24/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että eniten tässä on vaikuttanut se että ihmiset eivät mene enää kipeänä töihin, hyvä jos ollenkaan.

Teen etätöitä, mutta en ole ollut kipeä ollenkaan.  Viimeisen vuoden olen ollut terveempi kuin moneen vuoteen. 

Vierailija
25/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskeilla voi olla oma osuutensa, mutta eiköhän kausiflunssan leviämiseen vaikuta aika suuresti se, että ihmisten kontaktit ovat vähentyneet niin suuresti, ei mennä kipeänä töihin jne.

Vierailija
27/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa nyt ei yleensäkään ole kuin kerran 5 tai 10 vuodessa ja sitä ennen on ollut joku terveyttä romahduttava tapahtuma. Lisäksi flunssia ei diagnosoida mitenkään. Sieltä voi katso koronatestattujen määrää ja laskea että 3. 5 miljoonaa flunssaa on ollut kun flunssaoireinen on mennyt koronatestiin.

Vierailija
28/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut joka vuosi kova flunssa, mutta tänä vuonna en ole sairastunut flunssaan kertaakaan.

Olen samaa mieltä, että käsidesien ja maskien käyttö on oikeasti auttanut näihin.

Toivottavasti jää tavaksi. Mielestäni on ihan typerää, että jos flunssaa voidaan torjua, ettei sitä tehdä.

Maskeista ei mitään mainittavampaa hyötyä ole. Turvaetäisyydet ja se että ihmiset ei käy missään on pitänyt flunssat pois

Vierailija
29/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flunssa nyt ei yleensäkään ole kuin kerran 5 tai 10 vuodessa ja sitä ennen on ollut joku terveyttä romahduttava tapahtuma. Lisäksi flunssia ei diagnosoida mitenkään. Sieltä voi katso koronatestattujen määrää ja laskea että 3. 5 miljoonaa flunssaa on ollut kun flunssaoireinen on mennyt koronatestiin.

Kyllä mulla on ollut kerran vuodessa, mutta eipä ollut viime vuonna. 

Vierailija
30/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut joka vuosi kova flunssa, mutta tänä vuonna en ole sairastunut flunssaan kertaakaan.

Olen samaa mieltä, että käsidesien ja maskien käyttö on oikeasti auttanut näihin.

Toivottavasti jää tavaksi. Mielestäni on ihan typerää, että jos flunssaa voidaan torjua, ettei sitä tehdä.

Maskeista ei mitään mainittavampaa hyötyä ole. Turvaetäisyydet ja se että ihmiset ei käy missään on pitänyt flunssat pois

Mitenkäs sitten niissä maissa, joissa turvavälejä ei oikein voida pitää,mutta siellä käytetään maskeja ja tartunnat pysyvät suht kurissa?

Vierailija
31/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ol7n jo silloin etätöissä.

Vierailija
32/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että eniten tässä on vaikuttanut se että ihmiset eivät mene enää kipeänä töihin, hyvä jos ollenkaan.

Joo mutta kun sitä sitä tautia tartuttaa jo silloin eniten kun itsellä ei ole vielä mitään oireita. Ja toisille ei tule välttämättä mitään oireita niin että tartuttaa oireettomana. Sairaana töihin meneminen on aika harvinaista ellei sitten yksin tee töitä sillä kyllä yleensä työkaverit häätää äkkiä sairauslomalle jos joku sairaana koittaa siellä yhteisössä työskennellä. 

Vierailija
33/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilalle tuli korona. 

Vierailija
34/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat ovat todella vähentyneet.

Valitettavasti influenssaa sen sijaan on liikkeellä. Se kun saisi ensimmäisenä pois. H1N1 ei ole kiva juttu, kun osuu omaan perheeseen....

Vierailija
35/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minun pitäisi sitten kärsiä vuodesta toiseen *itullisesta aknesta maskin takia joo ei kiitos.

Se sun akne ei johdu siitä maskista, paitsi jos käytät likaista maskia päivästä toiseen. 

Ei akne tule mistään likaisesta maskistakaan. Akne ei tule liasta eikä pesemättömyydestä eikä sitä tiedetä mistä se tulee. Saattaa olla perinnöllinen taipumus. Se on kyllä kamala kun olen oikein pahoja akne ihoisia nuoria nähnyt mm. opiskelija kaverini eikä mitään keinoja ole ollut siihen vaikka kaikkia keinoja koitettiin hakea, etsiä. Jättää elinikäiset jäljetkin ihoon jos joskus se helpottaa. En tiedä nykyisiä keinoja onko mitään uusia tullut akneen. 

Mulle ei tule aknea vaikka en pesisi naamaani ollenkaan. Nyt etätöissä en ole käynyt koko suihkussa kuin kerran kuussa kun nahka kuivuu ja alkaa kutisemaan entistäkin enemmän talvipakkasilla enkä jaksa koko ajan rasvata. Kun kotoa lähden ihmisten ilmoille niin käyn suihkussa tai saunassa. Maskia olen käyttänyt pakollisissa kauppareisuissa ja muissa terveyskeskus käynneissä. 

Vierailija
36/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssatapaukset merkitty nyt ”koronatapauksiksi”?

USA:ssa muuten viime keväänä sydänkuolemien määrä yhtäkkiä vähentyi huomattavasti samaan aikaan, kun ”koronakuolemat” alkoivat lisääntyä. :D

Vierailija
37/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssatapaukset merkitty nyt ”koronatapauksiksi”?

USA:ssa muuten viime keväänä sydänkuolemien määrä yhtäkkiä vähentyi huomattavasti samaan aikaan, kun ”koronakuolemat” alkoivat lisääntyä. :D

Osa varmaan on merkitty mutta ei näin paljoa kuolema ole niittänyt normaaleina influenssakausina varsinkaan niitä joidenka ei pitäisi vielä ikänsä puolesta kuolla heikentyneen immuniteettinsa takia.  Korona on vienyt ns. perusterveitäkin haudan partaalle tai perusterveeksi itseään kuvittelevan voi olla joku heikko lenkki tai aikapommi muhimassa elimistössä johonka korona sitten tuhoisasti iskee. 

Korona näyttää kyntensä ja arvaamattomuutensa niin ettei kenelläkään luulisi olevan aihetta kuvitella itseään niin perusterveeksi ettei se se voisi tehdä tuhoisaa jälkeä tai viedä jopa hautaan. 

Vierailija
38/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän maskeja käytetään, sitä enemmän tartuntoja. Outo juttu kertakaikkiaan.

Vierailija
39/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akneen ei vaikuta mitkään ulkoiset tekijät. Paha epänormaali akne on joku perinnöllinen sairaus ja tulee elimistön sisältä. Minulle ei tullut muuta kuin jokunen finni ennen kuin menkat alkoivat jonkun hormooni toiminnan seurauksena kuten se yleensä nuorilla on tyypillistä. Nuoruuden jälkeen ei ole tullut mitään ikinä. 

Salli mun nauraa kun joku väitti että maskista tulee akne niin johan sellaista ei ole kenelläkään nähty että aknea ei ole muualla kuin siinä kohdin missä maski on ollut. Mitä kaikkea muuta sitä on keksitty tekosyyksi ettei halua maskia käyttää. Meillä on maskisuositus ja lähihoitaja koulutukseen päässyt mainosti ihan maskittomana että on päässyt koulutukseen eikä halunnut vielä alkaa maskia käyttämään ja tuskin koskaan, oli kyllä sen näköinen "opiskelija". 

Vierailija
40/59 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe että terveiden ihmisten olisi jatkossa tarpeellista käyttää maskia, se kun ei juuri suojaa kantajaansa. Kipeänä ei kannata mennä töihin tai ihmisten ilmoille edes maskin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän