KL: "vetyauton nopea tankkaus äärimmäisen suuri etu hitaaseen lataamiseen verrattuna."
"Autoja olisi saatavilla tarpeeksi, samoin vetyä."
"Vetytuotantoa, ja teollisuuden sivutuotteena syntyvää vetyä Suomessa on jo nyt tarpeeksi yli 20 000 vetyauton liikuttamiseen."
Vain poliittinen tahtotila puuttuu tämän 0-päästöisen autoilun edistämiseen. Miksei hallitus halua edistää tätä käyttökelpoista vaihtoehtoa polttomoottorien korvaamiseen? Autoala ei ainakaan näe mitään esteitä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/koeajossa-vetyauto-paastoiltaan-puhd…
Kommentit (6)
Nyt kun saataisiin vain hallitukseen joku ympäristöstä välittävä puolue, voisi alkaa tukemaan vetytankkausasemien rakentamista. Valtavat edut ladattaviin verrattuna ovat selkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun saataisiin vain hallitukseen joku ympäristöstä välittävä puolue, voisi alkaa tukemaan vetytankkausasemien rakentamista. Valtavat edut ladattaviin verrattuna ovat selkeitä.
Ja sen jälkeen kun infra on kunnossa ostetaan pelkkiä Tojoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun saataisiin vain hallitukseen joku ympäristöstä välittävä puolue, voisi alkaa tukemaan vetytankkausasemien rakentamista. Valtavat edut ladattaviin verrattuna ovat selkeitä.
Ja sen jälkeen kun infra on kunnossa ostetaan pelkkiä Tojoja.
Sitten kun vetyä saa tankattua kohtuullisen matkan päästä, minä vaihda hybridini tojotan vetyautoon, Miraiko oli tämän mallin nimi.
Vedyn käyttäminen vain on tehotonta. Jollain se vety pitää tuottaakin, ja on paljon kannattavampaa tuottaa suoraan sähköä akkuihin ladattavaksi kuin käyttää sähköä vedyntuotantoon. Sähköntuotantotavasta riippuen todelliset päästöt ovat moninkertaiset verrattuna siihen, mitä tulee pakoputkesta ulos.
Lisäksi vety syttyy helposti ja palaa räjähtämällä, ei kovin hyvä yhdistelmä onnettomuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sähköautojen latausnopeudet tulee myös kasvamaan kyllä todella paljon seuraavan 10 vuoden aikana. Jossain 15 minuutissa latautuu 500km jossain vaiheessa autoon.
Joopa joo, 1950-luvulla oli "varmaa tiatoo", että vuonna 2000 autot lentää.
Vety tulee raskaaseen liikenteeseen kyllä jo lähitulevaisuudessa. Japanissa jo ihan rekkaliikenteessä jo tänä vuonna ensimmäiset vetyrekat.
Toisaalta sähköautojen latausnopeudet tulee myös kasvamaan kyllä todella paljon seuraavan 10 vuoden aikana. Jossain 15 minuutissa latautuu 500km jossain vaiheessa autoon.