Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otatko itse asioista selvää sen sijaan että luottaisit dosentteihin, lääkäreihin ja tutkijoihin?

Vierailija
12.03.2021 |

Samoin en luota mihinkään mitä kansanedustajat, poliitikot ja virkamiehet sanovat, koska kaikilla agenda. Enkä tietystikään influencereihin ja julkkiksiin. Onko muita joilla oma apu paras apu.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, otan asioista aina itse selvää jos kiinnostusta on tarpeeksi. Totuus on aina muuta kuin mitä useimmat dosentit, lääkärit tai tutkijat väittävät.

https://www.psshp.fi/uutisarkisto?p_p_id=1_WAR_newsarchiveportlet&p_p_l…

"...Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden tiedekunnassa. Vastaväittäjänä toimii professori Juha Rinne Turun yliopistosta ja kustoksena on professori ..."

Onko sama "asiantuntija"?

Vierailija
42/44 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Onneksi yliopistossa on opetettu tieteellistä kritiikkiä. Silti en kuvittele tietäväni enemmän kuin vuosia opiskellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, otan asioista aina itse selvää jos kiinnostusta on tarpeeksi. Totuus on aina muuta kuin mitä useimmat dosentit, lääkärit tai tutkijat väittävät.

Millä tavalla ja mistä otat asioista selvää? Miksi olet sitä mieltä, että vuosien ja jopa vuosikymmenien opiskelu ja tutkimukset ovat väärässä ja sinun selvityksesi ovat oikeassa?

Hyvin usein on niin, että ne jotka tietävät vähiten, niin pitävät eniten meteliä. He myös puolustavat raivokkasti sitä (vain) yhtä näkökulmaa, vaikka asia olisi monimutkainen. Aina kun joku väittää tiukasti tietävänsä asian oikean tilan, niin tiedän, ketä en ainakaan usko.

Vierailija
44/44 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä luen itse lääketieteellisiä julkaisuja jonkin verran, mutta olen joskus tulostellut joitain kohtia mukaan erikoislääkärille keskustellakseni jostakin yksityiskohdasta hoitooni liittyen. 

Eihän se helppoa eikä mukavaa ole, eikä mulla oikeasti ole kykyä hahmottaa kokonaisuuksia. 

Oikeasti fiksua on myös tunnistaa oman osaamisensa rajat. 

Juuri näin. Älykäs henkilö pystyy muuttamaan mielipidettään, jos tosiasiat näyttävät toisin. On myös älykästä luottaa asiantuntijoihin.