Otatko itse asioista selvää sen sijaan että luottaisit dosentteihin, lääkäreihin ja tutkijoihin?
Samoin en luota mihinkään mitä kansanedustajat, poliitikot ja virkamiehet sanovat, koska kaikilla agenda. Enkä tietystikään influencereihin ja julkkiksiin. Onko muita joilla oma apu paras apu.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä otan selvää maailmanlaajuisesti usein eri asioista, niin kuin tästäkin korona jutusta. Siksi en ole huolissani terveydestä vaan taloudesta.
Haluaisitko kertoa tarkemmin metodeistasi, joilla otat itse selvää maailmanlaajuisesti eri asioista (kuten "korona jutusta")? Myös lähteesi kiinnostavat kovasti.
Ja kuinka olet päätynyt johtopäätökseen, ettei koronan osalta tarvitse olla huolissaan terveydestä?
Pääseekö jou näkemään tuota:
"Aivonokardioosi kouristuskohtauksen yllättävänä aiheuttajanawww.duodecimlehti.fi › duo11771
---Potilaalla oli ollut puoli tuntia kestänyt puhumattomuuskohtaus, ja ensihoidon ... joka vaihdettiin myöhemmin hyponatremian vuoksi levetirasetaamiin. Potilaalle .."
Miten se jatkuu? Sellakasta E904 tulee, mut voi tulla muutakin vaivaa, koska se lamaa poikijuovaisen lihaksen toiminnan. Ei usko neurologia eikä häntä ees kiinnosta koko asia, vaikka monta viikkoa on pitänyt sen lääkityksen takia olla osastohoidossa. On kuulemma yleinen valmiste se levetirasetaami, sanoi hoitaja. Kai niiltä työt loppuu, jos potilas pääsisi itse ylös sängystä/tulilta/pöntöltä?
Luin juuri tutkijoiden kirjoittaman kirjan. Lähteitä oli noin 160 ja jokaisen kappaleen tai jopa yksittäisen lauseen kohdalle oli merkitty mistä lähteestä se on peräisin. Hetki menisi että itse saisin kursittua saman tiedon tuolla laajuudella ja tarkkuudella kasaan.
Toki jokaiselle tutkimukselle on aina jokin motiivi, aina kun valitaan joku aihe päätetään jättää joku muu pois. Mutta sitäkin alkaa luultavasti joku tällä pallolla tutkia aika pian.
Itselleni on tullut yllätyksenä lähinnä se kuinka mistä vaan aiheesta löytyy tutkittua tietoa tai aloitettuja tutkimuksia jos osaa etsiä oikean tieteenalan lähteistä. Ei todellakaan tarvitse yksin etsiä tai tyytyä yhteen näkökantaan.
Sitäkin voi miettiä miksi itsellä on luottamusongelmia ja miksi on kiusaus turvautua omaan totuuteen tutkitun tiedon sijaan ja lyöttäytyä yhteen samanmielisten kanssa. Jos tietää jo vastauksen niin hyvin voi asettua haastamaan tutkijat.
Kun kaadut ja luut murtuu tai joudut pahoinpidellyksi, niin siinä on vähän pakko luottaa lääkäriin tai ainakin antautua hoidettavaksi, koska kipu ja kuolemanpelko.
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin olen seurannut yhden suomalaisen syöpäsairaan matkaa. Hänelle sanottiin ettei parannusta ole ja lääkkeet iskettiin hoitosuosituksen mukaisesti kouraan ilmoituksella että saatat elää ehkä vuoden.
Tämä alle 30v potilas alkoi itse etsiä tietoa syövästään ja kertoi lääkärille että parempia tuloksia on saatu annoksella x, annostapa ei enää voitu muuttaa koska hoitosuositus ja kun se on kerran jo määrätty.
Potilas jatkoi tutkimuksiaan, haki rahankeräysluvat ja matkusti Saksaan saamaan hoitoa jota ei Suomessa tarjota, lopputulos: kasvaimista enää yksi heikosti aktiivinen, muu syöpä poissa.
En uskoisi itsekään ellen olisi nähnyt hänen potilaskertomuksiaan ja lääkärinlausuntoa. Suomen terveydenhoidossa on moni asia pielessä.
Yksittäistapauksesta ei voi yleistää. Vastaavasti minä tunnen kolme syöpään sairastunutta, jotka saivat Suomessa ihan hyvän hoidon ja ovat nyt normaalissa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääketeollisuus tutkii vain sitä minkä voi patentoida, ei esim. ravintotekijöitä.
Niin. Ravitsemustiedettä tutkitaan ihan omana alanaan.
Pelkkää businessta, jonka täytyy tuottaa mahdollisimman hyvät tuotot osakkeenomistajilleen.
Esimerkiksi Keppralääkitystä ei lopeteta edes siinä vaiheessa, kun ihminen ei enää pysy sen takia pystysä. Se vie lihasvoimat. Meidän lääkärikunta ei tiedä sen aiheuttamasta lihasten kadosta mitään. Pakko hyväksyä, kun ei muutakaan ole olemass. Omaan hoitotahtoon täytyy tehdä kielto neurologille viennistä: ei koskaan.
Vaihdan vetoketjun Youtube-videon avulla. Saman teen, kun pitää leikata umpisuoli tai poistaa viisaudenhammas. Turhaa nyt lääkäriin on moisten pikkujuttujen takia mennä.
Kyllä, otan asioista aina itse selvää jos kiinnostusta on tarpeeksi. Totuus on aina muuta kuin mitä useimmat dosentit, lääkärit tai tutkijat väittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan vetoketjun Youtube-videon avulla. Saman teen, kun pitää leikata umpisuoli tai poistaa viisaudenhammas. Turhaa nyt lääkäriin on moisten pikkujuttujen takia mennä.
https://www.kaleva.fi/urpo-rinteen-laakaripojille-sakkoja-petoksista/22…
---käypähoitosuunnitelmia voi toki tehdä, tiesitkö?
Miksi dosentti sanasta tulee mieleen aina alitajuisesti dosetti.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon sellaisia lääkäreitä, jotka painottavat elintapamuutoksia. Viralliset suositukset perustuvat lääkefirmojen lahjontaan, jotta lääkkeitä kuluisi mahdollissimman paljon. Viralliset suositukset eivät suinkaan tarjoa parasta mahdollista hoitoa.
Foliohattu kiristyy...
Ohimosuonet pullistuvat...
BIG PHARMA! AAAH!
Vierailija kirjoitti:
Miksi dosentti sanasta tulee mieleen aina alitajuisesti dosetti.
Koska se kuulostaa lähes samalta, koska sanoissa on vain yhden kirjaimen ero?
Itsellä on melko holistinen terveysnäkemys ja suosin vaihtoehtohoitoja lääkkeiden sijaan aina kun voi. Länsimaisessa lääketieteessä vartaloa ja mieltä käsitellään yleensä erillisesti vaikka kehon sairaudet usein heijastuvat usein myös mielen sairauksina ja päinvastoin. Monia lääkkeitä myös määrätään aivan turhaan ja terveelliset elämäntavat poistaisivat tarpeen monilta turhilta lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.kaleva.fi/urpo-rinteen-laakaripojille-sakkoja-petoksista/22…
---käypähoitosuunnitelmia voi toki tehdä, tiesitkö?
https://docplayer.fi/794062-Uutta-muistisairauksien-tutkimuksesta-ja-ho…
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, otan asioista aina itse selvää jos kiinnostusta on tarpeeksi. Totuus on aina muuta kuin mitä useimmat dosentit, lääkärit tai tutkijat väittävät.
https://www.psshp.fi/uutisarkisto?p_p_id=1_WAR_newsarchiveportlet&p_p_l…
Vierailija kirjoitti:
Eli luet jostain netissä olevasta MV-lehdestä, mikä on totuus ja asioiden tila?
Kysymys:
Jos sinun pitää mennä sydänleikkaukseen, niin haluatko, että leikkauksen tekee lääketieteellisen koulutuksen saanut kirurgi? Vai haluatko, että leikkauksen tekee kadulta repäisty random tyyppi, joka on ihan itse ottanut asioista selvää?
Näin juuri. Kovasti uskotaan Ossi Tiihosen juttuja netissä, koska kyllä Ossi tietää, mutta olisi mielenkiintoista nähdä, jos nämä Tiihosta lääkäreitä korkeammassa arvossa pitävät sairastuisivat niin pahasti, että tarvitsisivat tehohoitoa, haluaisivatko hoitajakseen Ossi Tiihosen, vai tulisiko silloin kuitenkin oikeita ammattilaisia ikävä.
Lääkärit ovat toistensa kanssa eri mieltä asioista. Miten voi olla lääkäreiden kanssa samaa mieltä etsimättä itse tietoa?
Mulla on ikäviä kokemuksia heistä, joten en käy mielelläni lääkärissä. Onneksi ne lääkärit, joita joudun tapaamaan, ovat hyviä ihmisiä, eikä usko heihin ole täysin mennyt noiden toisten ääliöiden takia.
Kyllä mä luen itse lääketieteellisiä julkaisuja jonkin verran, mutta olen joskus tulostellut joitain kohtia mukaan erikoislääkärille keskustellakseni jostakin yksityiskohdasta hoitooni liittyen.
Eihän se helppoa eikä mukavaa ole, eikä mulla oikeasti ole kykyä hahmottaa kokonaisuuksia.
Oikeasti fiksua on myös tunnistaa oman osaamisensa rajat.
"Öh" Minulla taitaa olla hieman eri käsitys itsenäisestä asioiden selville ottamisesta. - Ei se minulle sitä tarkoita, että hylkäisin ja sivuuttaisin kaiken "jo" saatavilla olevan mahd. tiedon ja osaamisen. - Ikävä tietysti, että toisinaan totuus sattuu e. asia ei muutu toiseksi ja minua miellyttvämmäksi vain sillä, että selvitän se "oikeutusta" itse.
Harva asia on täysin mustavalkoinen (joko tai) niin, että varmaan tarpeeksi etsimällä ja selvittämällä saataisin löytää jonkun joka kertoisi asiasta minua miellyttävän ratkaisun ja "totuuden", silloinkin kun kaikki muut olisivat hänen kanssan erimieltä.
-Vaan miksi minun pitäsi uskoa ja luottaa juuri hänen kantaansa? Siksikö, että se vastaisi eniten omaa toivettani ja haluani? - Mutta haluni ja toiveeni ei ole aina sama kuin "oikea" saati paras ja optimaalsin ratkaisu yleisesti. Valitettavasti.
Sinkkumies
Niin. Ravitsemustiedettä tutkitaan ihan omana alanaan.