Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lihonut 55kg -> 60kg ketipinorin takia

Vierailija
12.03.2021 |

Olen 170cm pitkä. Sinällään toi paino ei vielä ole paha, mutta yritän laihduttaa takaisin edeltävään painooni.
Söin ketipinorin annostuksella 75mg iltaisin nukkumiseen viime kesästä saakka. No nyt kävin vaa'alla pitkästä aikaa n. 3 viikkoa sitten. Lopetin ketipinorin painon nousun takia ja nyt olen ollut ilman 3 viikkoa, lopettanut napostelun yms vähän keventänyt ruokavaliota. Lenkkeillyt olen kokoajan, viime kesästä asti. Paino edelleen tuo sama 60kg.
Onko toi lääke jotenkin hidastanut aineenvaihduntani, että vaikka lopetin sen, kestää, että kroppa alkaa toimia normaalisti? Tuntuu niin hitaalta meinaan tämä, kohta pitää leikata kalorit ihan minimiin, jos tämä ei ala toimia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lihominen johtuu tuosta lääkkeestä, koska en tiedä, minkä fysiikan lakien mukaan ihminen, joka syö normaalisti ja lenkkeilee 5 krt viikossa voi lihota puolessa vuodessa 5kg. Mietin kauhuissani, jos en olisi lenkkeillyt, painaisi varmaan lähemmäs 70kg.

Vierailija
2/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myrkky voi sotkea mitä vaan. Minä sain nukkumiseen ja nukuinkin sitten useamman vuorokauden putkeen jo heti alkuun. Oli siinä pomolle selittämistä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se myrkky voi sotkea mitä vaan. Minä sain nukkumiseen ja nukuinkin sitten useamman vuorokauden putkeen jo heti alkuun. Oli siinä pomolle selittämistä..

Ohhoh. 😬

Vierailija
4/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa on kyllä tosi lyhyt aika että elimistö palautuis tuommosen myrkyn jäliltä. Malta vielä.

Vierailija
5/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi lääkärit määrää näitä myrkkyjä nukkumiseen eikä jotain, mikä tarkoitettu nukahtamiseen.

Vierailija
6/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Itselläni se oli ensimmäinen lääke, mikä auttoi nukkumaan. Tosin kuin muutama aiemmin kokeilemani, se ei lisännyt syljen eritystä ja ruokahalua, joten se ei lihota. Nyt olen syönyt hyvällä menestyksellä jo 15 vuotta.

Jos se ei kuitenkaan sovi sinulle, pyydä lääkäriltä jotain toista lääkettä.

Vierailija
7/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 viikkoa on kyllä tosi lyhyt aika että elimistö palautuis tuommosen myrkyn jäliltä. Malta vielä.

Joo, olisi kiva kesäksi kuitenkin olla takaisin entisissä mitoissa. Jotenkin tuntuu, että kroppa toimii paljon hitaammin ja varastoi kaiken. Minulla kuitenkin noin "pieni" annos, jotkuthan syö tota yli 300mg/päivä.

Vierailija
8/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ohhoh, ei uskoisi, että pienessä pillerissä niin paljon energiaa!

Vierailija
9/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi lääkärit määrää näitä myrkkyjä nukkumiseen eikä jotain, mikä tarkoitettu nukahtamiseen.

Koska toleranssi nukahduslääkkeisiin kasvaa käytön myötä toisin kuin ketipinoriin.

Vierailija
10/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun saanut kirjoitti:

Ketipinor vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Itselläni se oli ensimmäinen lääke, mikä auttoi nukkumaan. Tosin kuin muutama aiemmin kokeilemani, se ei lisännyt syljen eritystä ja ruokahalua, joten se ei lihota. Nyt olen syönyt hyvällä menestyksellä jo 15 vuotta.

Jos se ei kuitenkaan sovi sinulle, pyydä lääkäriltä jotain toista lääkettä.

Minulle se sopi kanssa nukkumiseen. Eikö aiheuttanut muita haittoja. Mutta puoli vuotta ja paino nousee. Tai se nousee n. 1kg/kk. Se on mulle liian iso haitta.

Sain lyhyeksi ajaksi stilnoct ja atarax, eivät määrää muuta.

Vierailija
11/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä sitä uskoisi, jos ei itse ole näitä lääkkeitä syönyt. On ihan tieteellinen fakta, että aiheuttaa painonnousua. Energia varastoituu tehokkaammin, nostaa verensokeritasoja ja veressä kiertävän rasvan?? määrää. Ne varmaan vaikuttaa. Ap

Vierailija
12/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ohhoh. Ei uskoisi, että tuollainen yksi pieni pilleri pistää elimistön sekaisin, mutta niin se vaan tekee. Vaikka söisi ja liikkuisi samoin, kuin aiemminkin, niin se kyllä lihottaa.

Vierailija
13/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olisi kiva kesäksi kuitenkin olla takaisin entisissä mitoissa. Jotenkin tuntuu, että kroppa toimii paljon hitaammin ja varastoi kaiken. Minulla kuitenkin noin "pieni" annos, jotkuthan syö tota yli 300mg/päivä.

Sitä käytetään pieninä annoksina unen laadun parantamiseen ja suurina annoksina skitsofrenian hoitoon.

Vierailija
14/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo vielä tuosta palaudu kun annoskin pieni etkä vuosia kuitenkaan syönyt. Hormonitoimintaa sotkenut itsellä ainakin monet lääkkeet ja siitä lihomista ja palauttelu vie aikansa. On vielä kesään aikaa :) Yritä olla stressaamatta asiaa, stressi pahin painon nostaja jos kroppa jo ennestään varastointitilassa. Tsemppii :)

Vierailija
15/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun saanut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä käytetään pieninä annoksina unen laadun parantamiseen ja suurina annoksina skitsofrenian hoitoon.

Juu tiedän. Ap

Vierailija
16/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta lääkkeestä, mutta oletko laskenut kalorit ja kulutuksen ihan jollain laskurilla? Kokeile tehdä niin ja sitten odota kuukausi, jos ei tule tuloksia lääke vaikuttaa varmaan.

Vierailija
17/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin nukkumiseen 12,5-25mg ketiä.

Nyt triptyl ja luontaistuote.

Vierailija
18/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pystyt nukkuun nyt ilman?

Vierailija
19/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että niissä nukahtamiseen tarkoitetuissa lääkkeissä on usein riskejä.  Tosin, tässäkin on kyse valinnoista, mikä riskiksi katsotaan ja kuinka paljon asiaa on tutkittu. 

Mulle määrättiin myös Ketipinoria nukkumisvaikeuksiin (2 pientä lasta ja erittäin stressaava elämäntilanne aiheuttavat stressipohjaista, ajoittaista pahaa unettomuutta). En ottanut, koska en nähnyt järkeä syödä joka päivä vahvaa lääkettä, kun nukkumisvaikeudet ovat hyvin ajoittaisia (nukun välillä todella huonosti ja sitten välissä voi olla useampi kk ilman ongelmia).

Mulle on määrätty lievä rauhoittava, jota käytän vain niinä öinä kun en pysty nukkumaan. Käyttömäärät ovat olleet kohdallani todella vähäisiä jo pitkään, olen jo pari vuotta käyttänyt lääkettä pienen määrän ehkä keskimäärin 1-2 kertaa kuukaudessa. Riippuvuutta ei siis ainakaan vielä ole syntynyt tai syntymässä. Yleensä rauhoittava auttaa jo kaapissa, eli tieto siitä, että voin ottaa lääkkeen jos en saa nukahdettua, auttaa ja nukahdan, kun ei tarvitse stressata asiasta. Tästä huolimatta lääkärit jatkavat reseptiä aina todella nihkeästi. Mieluummin määräväät juuri vaikka tuota ketipinoria. No, itse en ole toistaiseksi suostunut. Pelkään mm. lihomista (ei sekään stressiä vähennä, jos lihon muodottomaksi, mulla kun on muutenkin taipumusta saada painoa helposti). En myöskään näe järkeä syödä päivittäin lääkettä vaivaan joka saattaa olla poissa kuukausia kerrallaan ja johon mulla on jo toimiva apu. 

Vierailija
20/27 |
12.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin määrättiin unettomuuteen. Tarvitsisin nukahduslääkettä 2-3 kertaa viikossa ja niillä määrillä varsinaiseen nukahduslääkkeeseen voi jäädä koukkuun ja on kuulema elimistölle vaarallista. Kuinka säännöllisesti syöty antipsykootti satunnaiseen tarpeeseen ei muka sitä ole?

Itse otan vain tarvittaessa 25mg tabletin, sitä ei meinaa saada puolitettua. Mulle tulee jo tuosta nälkä ja syömishimot ja ahdistus vain nousee seuraavaksi päiväksi.

Toki nukun sillä hyvin, mutta ei ollut tarkoitus nukkua kellon ympäri ja olla tokkurassa monta tuntia kankean heräämisen jälkeen. Lääkäri olisi halunnut että syön säännöllisesti 100mg 😯

Miten imovane/Zopinox on ehdoton ei, mutta tämä myrkky ehdottomasti kyllä?

Miten sun unet nykyään ap?

Mielestäni 55kg kuulostaa tosi vähäiseltä 170cm varteen, onko se ihan tarpeellista? Eikö tuo ole jo alipainon rajoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi