Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vegaaninen munavoi?

Vierailija
11.03.2021 |

Onko mahdollinen? Ystäväni syötti minulle jotain, jota väitti vegaaniseksi munavoiksi. Maistui niin paljon munalta, että en olisi uskonut, että olisi oikeasti vegaanista.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin pitkälle prosessoitua kamaa. Yleensä turvallisimpia elintarvikkeita ovat ne, joita on vähiten muokattu teollisesti.

Vierailija
2/29 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijua ja tofua ja persikkamurskaa, ainakin näyttää siltä.

Maulla ei niin väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofua, keitettyjä kikherneitä jauhettuna, margariinia ja mustasuolaa.

Vierailija
4/29 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt tofusta, margariinistä ja mustasuolasta. Tuo mustasuola tuo kyllä todella kananmunamaisen maun. Itseltäni toki puuttui tuosta "keltuainen".

Vierailija
5/29 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nimi munavoi kertoo, että se ei pysty olemaan vegaaninen eli jos syötetään munavoina, niin silloin on voi ja muna sekä suola mistä tehty.

Tofumargariini olisi ehkä parempi sana

Vierailija
6/29 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tarjota tästedes munavoita kananmuniin tehtynä vegaanille. Eihän vegaanien mukaan eroa huomaa :D

Vierailija
7/29 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, minun on pitänyt hankkia tuota mustaa suolaa, mutta olen unohtanut. Kiitos muistutuksesta!

Ap:n kysymykseen en osaa vastata, mutta jos muistan oikein, niin mustassa suolassa on rikkiä, jonka takia se sopii tuotteisiin, joissa käytetään kananmunaa (koska myös kananmunassa on suhteellisen paljon rikkiä).

Vierailija
8/29 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ymmärtää miksi näitä pitää väkisin yrittää vääntää asioiksi mitä ne eivät ole.

Pidän kasvisruoasta, mutta verenpaine nousee jostain syystä heti näistä.

Juusto= "Vuusto" ym.

Miksi ei voi syödä kasvislevitteenä "Vunavoin" sijasta 😠

Vierailija
9/29 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ymmärtää miksi näitä pitää väkisin yrittää vääntää asioiksi mitä ne eivät ole.

Juusto= "Vuusto" ym.

Tuli tästä mieleen sipsikaljavegaanit-ryhmän julkaisu, jossa kilpaa kehuttiin jotakin lihankorviketta. Joku ei tahtonut millään uskoa syövänsä vegaanista versiota lauantaimakkarasta, jonka maku tuli tuotteesta mieleen, ja kävi kuulemma monta kertaa katsomassa jääkaapista, että onko se oikeasti vegaaninen tuote :D

Jos vegaaneilla on lihanhimo (mikä ihan tervettä), kun pitää saada vegaaninen versio kinkusta kreikkalaiseen jogurttiin saakka.

Vierailija
10/29 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto= "Vuusto" ym.

Itse googlettelin vegaanisen munavoi reseptiä vähän aikaa sitten, kun olin ihastunut yhteen mieheen, joka paljastui vegaaniksi. 😅

Kyseli pystyisikö karjalanpiirakoita tekemään vegaanisena (mies ei ole suomalainen), kun tahtoisi joskus maistaa.

Vierailija
11/29 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vegaani voi ottaa munaa suuhun.

Vierailija
12/29 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto= "Vuusto" ym.

Itse googlettelin vegaanisen munavoi reseptiä vähän aikaa sitten, kun olin ihastunut yhteen mieheen, joka paljastui vegaaniksi. 😅

Kyseli pystyisikö karjalanpiirakoita tekemään vegaanisena (mies ei ole suomalainen), kun tahtoisi joskus maistaa.

Kyllähän niitä pystyy. Olen tehnyt mummoni reseptillä niitä jo kymmeniä vuosia, eikä siinä reseptissä mitään maitotuotteita tms. ole. 

Vierailija
13/29 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juusto= "Vuusto" ym.

Kyllähän niitä pystyy. Olen tehnyt mummoni reseptillä niitä jo kymmeniä vuosia, eikä siinä reseptissä mitään maitotuotteita tms. ole. 

Karjalanpiirakoissa kyllä on maitotuotteita. Mummosi resepti on feikki.

Vierailija
14/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muna voi olla vegaaninen?😜

Vierailija
15/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sijasta käytetään kasvimargariinia, jota sitten tökitään elimellä, kunnes lauetaan sinne sekaan, ja sitten sekoitetaan kuohkeaksi. Vaatii tietysti sen oletuksen, että ihmisperäiset tuotteet ovat vegaanisia, eli eivät eläimistä lähtöisin, eli ihminen ei ole eläin, vaan ihminen.

"Vegaaninen-sanalla tarkoitetaan esimerkiksi ruokavaliota, johon ei sisälly mitään eläinperäistä."

Vierailija
16/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuullutkaan, joten oli pakko googlata ja toden totta, tällaista on. Aion kokeilla sitä tofu-mustasuolajuttua. Täytyy vain ensin ostaa sitä mustasuolaa. 🙃

Vierailija
17/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina sitä, että vegaani ei voi sitä ja tätä. vegaani ei HALUA, vähän eri asia. ei niitä kukaan vahdi ja pakota.

Vierailija
18/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juusto= "Vuusto" ym.

Ok.. 😂😆😆

Vierailija
19/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin sijasta käytetään kasvimargariinia, jota sitten tökitään elimellä, kunnes lauetaan sinne sekaan, ja sitten sekoitetaan kuohkeaksi. Vaatii tietysti sen oletuksen, että ihmisperäiset tuotteet ovat vegaanisia, eli eivät eläimistä lähtöisin, eli ihminen ei ole eläin, vaan ihminen.

"Vegaaninen-sanalla tarkoitetaan esimerkiksi ruokavaliota, johon ei sisälly mitään eläinperäistä."

Kiitos selityksestä ongelmaani😨

Vierailija
20/29 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi kutsua nimellä vunamoi.