Vegaaninen munavoi?
Onko mahdollinen? Ystäväni syötti minulle jotain, jota väitti vegaaniseksi munavoiksi. Maistui niin paljon munalta, että en olisi uskonut, että olisi oikeasti vegaanista.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jo nimi munavoi kertoo, että se ei pysty olemaan vegaaninen eli jos syötetään munavoina, niin silloin on voi ja muna sekä suola mistä tehty.
Tofumargariini olisi ehkä parempi sana
Vegaaneilla on yleensäkin tapana väärinkäyttää ravintoaineiden nimiä. Esim nimet, joissa esiintyy sana maito, juusto, muna, voi eivät voi olla vegaanisia. Kaipa niiden käyttö kertoo alitajuisesta kaipuusta oikeiden mutta vegaanien itseltään kieltämien aineiden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo nimi munavoi kertoo, että se ei pysty olemaan vegaaninen eli jos syötetään munavoina, niin silloin on voi ja muna sekä suola mistä tehty.
Tofumargariini olisi ehkä parempi sanaVegaaneilla on yleensäkin tapana väärinkäyttää ravintoaineiden nimiä. Esim nimet, joissa esiintyy sana maito, juusto, muna, voi eivät voi olla vegaanisia. Kaipa niiden käyttö kertoo alitajuisesta kaipuusta oikeiden mutta vegaanien itseltään kieltämien aineiden perään.
Ai niinku kookosmaito?
Vegaaniselle munalle on hippipimppaa tarjolla eli voi oikein hyvin.
Piirakoita tehtynä vesipuuroo, taikinaan ja voiteluun jotain rypsäripaskaa. Päälle jotain tofumargariinisotkua tai porkkanasta tehtyä kalankorviketta. Saatanaa (seitan) kunnon kinkun sijaan.
Onneksi mummoni, karjalainen maatalon emäntä, myös aikanaan tukkijätkille ruokaa laittanut, sodassa muonituslottana toiminut, ehti mennä taivaallisille piirakapaistosijoille ennen nykyaikaa.
Vegaaniset sotkut jotka yrittää feikata aitoja tuotteita, on kyllä säälittäviä. Kasvisruoka on ihan jees jos se on kunnolla tehtyä, mutta nää tekolihat ja muut eläinperäistä jäljittelevät teolliset tuotteet on luonnottomia, luonnonvaroja vieviä ja terveydelle haitallista pas...
Munavoi sisältää kananmunaa ja voita, molemmat on eläinperäisiä joten ei ole vegaaninen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi ymmärtää miksi näitä pitää väkisin yrittää vääntää asioiksi mitä ne eivät ole.
Pidän kasvisruoasta, mutta verenpaine nousee jostain syystä heti näistä.
Juusto= "Vuusto" ym.
Miksi ei voi syödä kasvislevitteenä "Vunavoin" sijasta 😠Itse googlettelin vegaanisen munavoi reseptiä vähän aikaa sitten, kun olin ihastunut yhteen mieheen, joka paljastui vegaaniksi. 😅
Kyseli pystyisikö karjalanpiirakoita tekemään vegaanisena (mies ei ole suomalainen), kun tahtoisi joskus maistaa.Kyllähän niitä pystyy. Olen tehnyt mummoni reseptillä niitä jo kymmeniä vuosia, eikä siinä reseptissä mitään maitotuotteita tms. ole.
Karjalanpiirakoissa kyllä on maitotuotteita. Mummosi resepti on feikki.
Minä olen tehnyt maitoallergiselle lapselle maidottomia karjalanpiirakoita, mutta kyllä niistä aika mauttomia ja kalvaita tulee, ellei laita huttuun kananmunaa väriä ja makua antamaan. Eli maidottoman onnistuu hyvin, mutta vegeversio on aika pliisu.
Eli tofulevite.